بسکتبالیست دورگه ایران: هیچ وقت برای حضور در تیم ملی پول نخواستم، آرزویم بازی برای ایران است

به گزارش مجله تانی بای، بازیکن دو رگه بسکتبال که این روزها صحبت زیادی درباره حضورش در تیم ملی می شود با ابراز تمایل زیاد نسبت به این موضوع تاکید کرد که حضور در تیم ملی بسکتبال ایران آرزویش است.

بسکتبالیست دورگه ایران: هیچ وقت برای حضور در تیم ملی پول نخواستم، آرزویم بازی برای ایران است

به گزارش خبرنگاران، از سال های گذشته بازیکنان ایرانی زیادی که خارج از کشور زندگی کرده اند فرصت حضور در بسکتبال ایران را بدست آورده اند. برخی توانمند بودند و حتی به تیم ملی رسیدند و برخی هم در سطح بالا ظاهر نشدند. اخیرا نام دو بازیکن بیشتر در بسکتبال ایران شنیده می شود. اول آرون گرامی پور است که سال قبل در لیگ ایران هم حضور داشت و به دلیل مشکل سربازی تا امروز نتوانسته در تیم ملی ایران به میدان برود و دوم مایک رستم پور بسکتبالیست ایرانی - آمریکایی است که سرمربی تیم ملی نیز اعلام کرده توانایی خوبی دارد اما بنا به دلایلی نمی تواند در تیم ملی باشد.

مایک رستم پور در گفت و گویی مفصل با خبرنگاران، درباره شرایط خودش و ماجرای درخواست پول برای حضور در تیم ملی صحبت کرد. او با رد این موضوع تاکید دارد که با تمام وجود حاضر است در خدمت تیم ملی ایران باشد. گفت و گوی او را در ادامه می خوانید:

پدری ایرانی که متولد آبادان است

من در مینه سوتا به جهان آمدم و در اینجا بزرگ شدم. مادرم آمریکایی است و پدری ایرانی دارم. نام پدرم محمدحسین و آبادانی است. او در دبیرستان فرخی آبادان تحصیل کرده است. او در سال 1970 به شیکاگو آمده و در آنجا با مادرم آشنا شد. بعد از انقلاب پدرم به ایران برگشت و دوباره برای ادامه تحصیل به آمریکا بازگشت و در آنجا تحصیلاتش را به سرانجام برد و با مادرم ازدواج کرد. پدر من در جریان جنگ خانه اش در آبادان را از دست داد و خانواده ام از آبادان به اصفهان مهاجرت کردند و اکنون در آنجا زندگی می کنند.

در دوران دبیرستان من جزو 10 نفر برتر بسکتبال مینه سوتا بودم. سپس تصمیم گرفتم که به کالج گریسون کانتی تگزاس بروم که یکی از بهترین کالج های آمریکا به حساب می آید و در آنجا مربی بسیار خوبی داشتم که جزو مربیان خوب آمریکا است. بعد از آن به تیمی دیگری در مینه سوتا منتقل شدم و در آنجا بازی کردم. آن سال من تمام بازی ها را به عنوان بازیکن شروع کننده بودم و توانستیم به لیگ سراسری بازگردیم. من در شرایط خوبی در آمریکا بازی کردم و توانستم عملکرد قابل قبولی داشته باشم.

از اسلواکی تا دالاس

به نظر خودم سال خوب من سالی بود که با تیم پریویدزا در اسلواکی قرارداد بستم. در آن سال من جزو تیم بهترین بازیکنان خارجی لیگ بودم و میانگین 12 امتیاز و 6 ریباند ثبت کردم. در آن سال قهرمان لیگ کشور شدیم و تیم ما توانست برای نخستین بار سهمیه حضور در رقابت های قهرمانی اروپا و کاپ اروپا را بدست بیاورد.

سپس با تیمی در کانادا قرارداد بستم. بعد از آن فصل برای مینی کمپ تیم دالاس در NBA انتخاب شدم. در آنجا دعوت شدم تا در تمرین های تیم مینه سوتا در جی لیگ شرکت کنم. بعد از آن برای حضور در تورنمنت لیگا لاس آمریکا که بهترین تورنمنت آمریکای جنوبی است انتخاب شدم. در آنجا برای تیم سن السالوادور به میدان رفتم. آنها برای اولین بار بود که در این تورنمنت حاضر می شدند.

سپس طی یک قرارداد به تیمی در لیگ مکزیک پیوستم. تیم کولیکان مکزیک با من قرارداد بست و من کاپیتان تیم بودم. همچنین در آن فصل در تیم آل استار لیگ نیز انتخاب شدم. سپس دوباره با ال سالوادور قرارداد بستم و وارد لیگ داخلی این کشور شدم. در آن فصل میانگین 20 امتیاز و 12 ریباند داشتم و به تیم آل استار لیگ هم رسیدم.

بازی های حدادی در NBA را دنبال می کردم

بزرگ شدن با یک پدر ایرانی که بسکتبال را دوست دارد باعث شد که با ورزش ایران نیز آشنا باشم. او همیشه اطلاعات من در مورد ورزش ایران به خصوص بسکتبال را به روز می کرد. زمانی که حدادی به عنوان اولین ایرانی توانست وارد لیگ NBA شود همه بازی هایش را تماشا کردم. هرجا که بودم با پدرم بازی ها را تماشا می کردیم. ما همچنین قسمت های بازی های او را در یوتیوب نیز تماشا می کردیم. همین موضوع باعث می شد تا رویای بازی کردن برای سرزمین پدری ام در ذهن من شکل بگیرد. کشوری که همیشه در حال کسب اطلاعات بیشتر از آن بودم.

من بازی های تیم ملی ایران را دنبال کرده ام. از زمانی که تیم ملی ایران در سال 2008 به یوتا آمد و بازی کرد من تمام بازی ها را تا جایی که توانسته ام دنبال کردم. من همچنین می دانم که بازیکنان آمریکایی زیادی در این سال ها به عنوان بازیکن تبعه به تیم های آسیایی پیوسته اند و برایشان بازی کرده اند. همین موضوع هم باعث شد تا بیشتر امیدوار باشم که به عنوان یک ایرانی که خارج از کشور بوده ام بتوانم برای تیم کشورم به میدان بروم.

بازیکنی امتیازآور، ریباند کننده و دفاعی هستم

من سعی کرده ام همیشه توانایی هایم را بیشتر کنم. قدرت امتیازآوری زیادی دارم. ریباند می کنم و بسکتبال دفاعی را به خوبی می دانم. من پست چهار بازی می کنم اما توانایی بازی در پست سه و پنج را هم دارم. همه چیز به خواست سرمربی است. هرجا که لازم باشد من با تمام توان وارد میدان می شوم و بازی می کنم.

در تمام این سال ها به عنوان یک ایرانی - آمریکایی زندگی کرده ام. غذاهایی را که پدرم می پخت را می خوردم. من با خوردن غذاهای ایرانی بزرگ شدم. من موسیقی ایرانی که پدرم گوش می داد را گوش داده ام و از صمیم قلب می گویم که باعث افتخار و غرور من خواهد بود که پیراهن تیم ملی ایران را به تن کنم. اتفاقی که قطعا برای پدر من هم یک آرزوی بزرگ خواهد بود مثل همه پدران که دوست دارند فرزندشان به تیم ملی کشورش برسد. من دوستان و خانواده زیادی دارم که در اصفهان زندگی می کنند و همیشه با عشق برای من پیغام می فرستند. من دوست دارم با این اتفاق آنها را نیز سربلند کنم و به دنبال سربلند کردن خانواده رستم پور هستم.

هیچوقت از تیم ملی پول نخواستم

من هیچوقت برای بازی در تیم ملی ایران درخواست پول نکردم. موضوع مطرح شده درباره پول به هزینه ای که فیبا از ایران می گیرد مربوط است که چیزی طبیعی در بسکتبال جهان محسوب می شود. همچنین هزینه خرید سربازی که من بتوانم بدون مشکل به ایران بیایم و بازی کنم و برگردم.

پدر و مدیر برنامه هایم در سه سال گذشته با هزینه شخصی تلاش کرده اند تا برای من گذرنامه و شناسنامه بگیرند. پدر من با هزینه خودش سال قبل به ایران سفر کرد تا با مسوولان فدراسیون دیدار کند. خودم باید با هزینه شخصی به واشنگتن بروم تا مشکل گذرنامه و شناسنامه ام را حل کنم و این در شرایطی است که هیچ یاری مالی از سوی فدراسیون بسکتبال ایران نمی شود. خانواده و مدیر برنامه من بارها با هزینه شخصی تلاش کرده اند تا این موضوع ها را حل کنند. البته در این مدت باشگاه های ایرانی می توانستند به عنوان بازیکن خارجی با من قرارداد ببندند.

آرزویم رسیدن به تیم ملی ایران و حضور در NBA است

من تا کنون هیچ پیشنهاد رسمی از باشگاه های ایرانی نداشته ام. حتی زمانی که مدیربرنامه هایم خیلی تلاش کرد تا من را به عنوان یک بازیکن خارجی به لیگ ایران بفرستد تا شرایطم برای حضور در تیم ملی ایران نیز مهیا شود اما خب باشگاه ها علاقه داشتند تا بازیکن خارجی دیگری را جذب کنند.

به عنوان یک بسکتبالیست آرزو دارم که در لیگ NBA بازی کنم و همچنین به تیم ملی ایران برسم. خیلی دوست دارم که در مسیر پیش روی بسکتبال ایران به تیم ملی یاری کنم و موثر باشم. همچنین علاقه زیادی دارم تا اگر چیزی در بسکتبال می دانم آن را به جوان های ایرانی آموزش بدهم. من می توانم راه رسیدن به موفقیت و حضوردر کالج های خوب آمریکا را به آنها نشان بدهم. دقیقا همان مسیری که حدادی و ارسلان کاظمی رفتند. می توانم آنها را با ادامه تحصیل و البته بسکتبال بازی کردن در کالج های خوب آمریکا آشنا کنم.

می توانم به حدادی در تیم ملی یاری کنم

من بازی های تیم ملی ایران را دنبال کردم. تیم ملی ایران با حضور حدادی از حریفانش کاملا برتری دارد. حدادی بهترین بسکتبالیست تاریخ ایران است. من می بینم که او به حمایت بیشتری در زمین نیاز دارد و معتقدم که من می توانم به او یاری کنم و درصد زیادی از فشار رویش را کاهش بدهم. من می توانم در کنار دیگر بازیکنان ایران با بازیکنان تبعه شده کشورهای آسیایی مثل بازیکنان فیلیپین و نیوزلند رقابت کنم. من سابقه بازی با بازیکن تبعه شده نیوزلند را در کالج هم دارم. من عاشق ایران هستم چون از کودکی با این کشور آشنا شدم. من یک بازیکن ایرانی - آمریکایی هستم که به ایرانی بودنم افتخار می کنم. دوست دارم فارسی یاد بگیرم و اطلاعات بیشتری از کشورم بدست بیاورم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 19

به "بسکتبالیست دورگه ایران: هیچ وقت برای حضور در تیم ملی پول نخواستم، آرزویم بازی برای ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسکتبالیست دورگه ایران: هیچ وقت برای حضور در تیم ملی پول نخواستم، آرزویم بازی برای ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید