شهرزاد رفعتی، از مهاجری غریب با تنها یک چمدان و بدون آشنایی با زبان در کانادا تا ریاست بر شرکت پردرآمد BBTV

به گزارش مجله تانی بای، در این پست می خواهیم در خصوص داستان زندگی یک ایرانی مهاجر به نام شهرزاد رفعتی صحبت کنیم. او مؤسس و رئیس شرکت BBTV است.

شهرزاد رفعتی، از مهاجری غریب با تنها یک چمدان و بدون آشنایی با زبان در کانادا تا ریاست بر شرکت پردرآمد BBTV

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

جاه طلبی و عزم بالای شهرزاد رفعتی از 13 سالگی آغاز شد، در همین سن او تصمیم گرفت که روزی یک تجارت جهانی راه بیندازد.

متاسفانه برآورد و احساس او این بود که این کار را تنها با مهاجرت می تواند انجام دهد. بنابراین در 17 سالگی برای دنبال کردن رؤیایش تصمیم گرفت که والدینش را متقاعد کند که اجازه دهند به ونکوور برورد و در آنجا ادامه تحصیل بدهد.

شهرزاد در سال 1996 در شرایطی به کانادا رفت که کل دارایی اش یک چمدان بود و تازه به صورت محدود زبان انگلیسی می دانست، طوری که نمی توانست به سادگی ارتباط برقرار کند. ولی او مصمم بود که در زندگی به موفقیت برسد.

حالا او 40 ساله است و شرکت BBTV را دارد که کارش ایجاد درآمد آنلاین برای تولیدنمایندگان ویدئو در یوتیوب، فیس بوک و سایت های و اپ های گوناگون است.

شرکت BBTV در سال 2005 تاسیس شد و مشتریان بسیار عظیم و معتبری مانند لیگ ملی بسکتبال آمریکا، سونی و حتی استودیوهای دیزنی و برادران وارنر دارد.

یک روزنامه کانادایی تخمین زده که ارزش شرکت شهرزاد، حدود یک میلیارد دلار باشد!

شهرزاد می گوید که لازم است که کارآفرینان برای کسب موفقیت، به چیزهای عظیم بیندیشند.

شهرزاد در سال 1979 در تهران به جهان آمد. خانواده او سابقه کارهای مالی و بازرگانی را داشتند. این سال، همان سال انقلاب مهم ایران بود. مادر او در آن موقع یک کارخانه پارچه بافی داشت و پدرش هم یک شرکت معاملات املاک و مستقلات داشت.

بنابراین مثل همه بچه هایی که در این برهه حساس به جهان آمده بودند، شرایط به ویژه به خاطر مسائل جنگ ایران عراق بین سال های 1980 و 1988 برای او هم سخت بود. مثل بسیاری دیگر مثلا خانواده او هم مجبور شدند که متعاقب موشک پراکنی ها و بمباران های تهران، مدتی به یک دهکده کوچک بروند.

همان طور که اشاره کردیم شهرازد به کانادا رفت. مسلما او از ابتدا سررشته ای از کامپیوتر و تجارت های انلاین نداشت، اما علاقه او به ریاضیات و فناوری مشهود بود.

در سال 2000 شهرزاد فارغ التحصیل شد و تصمیم گرفت که مدتی زبان فرانسه بخواهند و مدتی هم به دانشکده اقتصاد دانشگاه آکسفورد رفت.

بعد از آن سیستم کسب درآمد شرکت اپل از محل فروش موسیقی نظر او را جلب کرد. او می دید که چگونه آی پادها و سرویس آی تونز چهره فروش موسیقی در جهان را دگرگون نموده است.

او به این نتیجه رسید که آینده در ویدئوی آنلاین و پخش جاری، نهفته است. او می دید که میزان مصرف محتوای ویدئویی و موسیقی آنلاین، مرتب در حال افزایش است.

بنابراین در سال 2005، در 25 سالگی، یعنی همان زمانی که یوتیوب به دنیا آمد، او شرکت BBTV را پایه نهاد.

در ابتدا این شرکت سخت افزاری بود و ست تاپ باکس، یعنی دستگاه سخت افزاری پخش نماینده ویدئو از روی اینترنت بر روی تلویزیون را می فروخت. ولی میزان زیادی از این دستگاه نشد. چون مردم ترجیح می دادند که با همان کامپیوترهای خود ویدئو تماشا نمایند.

پس بعد از 3 ماه شهرزاد به این نتیجه رسید که باید تجارت اش را تغییر بدهد. یکی از توانایی های شهرزاد توانایی آموختن و درس دریافت از اشتباهات بوده و هست.

او با درنگی در سایت های پخش موسیقی مانند یوتیوب، به کرات می دید که کاربران زیادی ویدئوهای متعلق به شرکت های و استودیوهای دیگر را برمی دارند و بدون اجازه آنها دوباره در اینترنت آپلود می نمایند. صاحبان حق انتشار این ویدئوها مانند استودیوهای فیلمسازی و شبکه های تلویزیونی، بعد باید یک به یک درخواست می دادند که این ویدئوها حذف شوند.

اینجا بود که ایده اصلی به ذهن شهرزاد راه پیدا کرد: اینکه نرم افزاری بسازد به شرکت های صاحب ویدئوها، اجازه بدهد که درآمدی از محل ویدئوها برای خودشان داشته باشند.

نرم افزاری BBTV به صورت اتوماتیک ویدئوهای آنلاین را اسکن می نماید و اگر تشخیص بدهد که متعلق به شرکت خاصی است، آگهی متناسب روی آن پخش می نماید. درصدی از درآمد هم به BBTV می رسد.

بعد از تنها دو سال، BBTV نخستین مشتری عظیم خود یعنی NBA آمریکا را پیدا کرد.

برای یاری به رشد تجارت، شرکت BBTV در این سال ها سرمایه گذران خوبی پیدا نموده است. یکی از آنها حامد شهباری یک تاجر فناوری کانادایی است. در سال 2013 هم گروه سرگرمی ساز اروپایی یا RTL، با قیمت 36 میلیون دلار، 51 درصد سهام شرکت را خرید و الان سهم RTL از شرکت به 57.3 درصد رسیده است.

علیرغم این، شهرزاد، هنوز عظیم ترین سهام دار شخصی شرکت خودش است. برآورد می گردد که عایدی شرکت در سال پیش حدود 539 میلیون دلار باشد.

شهرزاد رفعتی در دیدار با جاستین ترودو

ضمناً BBTV ارتقای نرم افزاری هم پیدا نموده است و حالا ویدئوهای محبوب کاربران شخصی را هم پوشش می دهد.

برآورد می گردد که در سال 2019، ویدئوهایی که از فناوری BBTV برای سب درآمد استفاده می نمایند، معادل 429 میلیارد بار تماشا شده باشند.

کارشناسان می گویند که راز موفقیت شهرزاد در تطابق دادن خودش با اقتصاد است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1068

به "شهرزاد رفعتی، از مهاجری غریب با تنها یک چمدان و بدون آشنایی با زبان در کانادا تا ریاست بر شرکت پردرآمد BBTV" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرزاد رفعتی، از مهاجری غریب با تنها یک چمدان و بدون آشنایی با زبان در کانادا تا ریاست بر شرکت پردرآمد BBTV"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید