به احساس بچه ها درباره ترس از کرونا گوش کنید

به گزارش مجله تانی بای، خبرنگاران/خوزستان مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: اگر می خواهیم در شرایط کنونی، آداب بهداشتی را به بچه ها آموزش دهیم، والدین باید به صورت شفاف از بچه ها در خصوص این ویروس سوال و احساس آنها را گوش کنند.

به احساس بچه ها درباره ترس از کرونا گوش کنید

به گزارش خبرنگاران، دکتر رضا دواساز در گفت وگویی تلویزیونی، در خصوص کنترل استرس ناشی از شیوع کروناویروس به ویژه برای بچه ها، اظهار کرد: در روزهای اخیر اخبار زیادی در زمینه کروناویروس منتشر می شود و نخستین اقدام در خصوص کنترل استرس، محدودسازی اخبار برای بچه ها است.

وی افزود: والدین باید اضطراب خود را کنترل کنند. بچه ها آسیب پذیر هستند و با توجه به اینکه والدین الگوی بچه ها هستند زمانی که والدین نتوانند احساس و استرس خود را کنترل کنند، اضطراب به بچه ها نیز منتقل می شود.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: باید با بچه ها صداقت داشته باشیم زیرا بچه ها متوجه می شوند که رفتار غیرعادی داریم. اگر می خواهیم در شرایط کنونی، آداب بهداشتی را به بچه ها آموزش دهیم، والدین باید به صورت شفاف از بچه ها در خصوص این ویروس سوال و احساس آنها را گوش کنند. باید اشتباهات آنها را متناسب با سن آنها اصلاح کنیم و به زبان ساده به آنها آموزش دهیم.

دواساز شرح داد: باید به بچه ها اطمینان بدهیم و به آنها بگویم که در سطح جهان و کشور کسانی هستند که با این ویروس مقابله می کنند و نگرانی های آنها را رفع کنیم.

وی افزود: پس از این مراحل و تکمیل اطلاعات بچه ها در خصوص کروناویروس، باید از آنها سوال کرد که چگونه می توانیم از ابتلا به کروناویروس پیشگیری کنیم. و پس از آن در قالب بازی یا مسابقه ، نکات بهداشتی را به آنها آموزش دهیم.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شرح داد: پس از آن باید از بچه ها بپرسیم که به نظر آنها علاوه بر شستشوی دست ها و رعایت نکات بهداشتی چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ باید به آنها بچه هامان بگوییم که با خارج شدن از منزل ممکن است خودمان به این بیماری مبتلا شویم یا دیگران را به کروناویروس مبتلا کنیم.

دواساز ادامه داد: در روزهای اخیر اضطراب ناشی از کروناویروس بالا است و همه احساس ترس دارند البته اگر احساس ترس وجود نداشته باشد چیزی نمی تواند ما را از خطر باز دارد. در این روزها اضطراب خانواده ها و بچه ها زیاد است و این نگرانی طبیعی است اما اگر این اضطراب بیش از حد باشد می تواند در زندگی اخلال ایجاد کند و زندگی دچار مشکل شود.

وی افزود: استرس باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود و در پی آن احتمال ابتلا به عفونت ها افزایش می یابد. همچنین استرس ممکن است رفتارهای ما را ناکارآمد کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 790

به "به احساس بچه ها درباره ترس از کرونا گوش کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به احساس بچه ها درباره ترس از کرونا گوش کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید