تحویل اولین دستگاه SEMI تسلا

به گزارش مجله تانی بای، تسلا پنج سال پس از رونمایی از کامیون الکتریکی خود به نام SEMI اولین دستگاه این ماشین را به مشتری تحویل داد. ایلان ماسک مدیر کارخانه در مراسمی که به این مناسبت برگزار گردید گفت که تسلا می خواهد در سال 2024 پنجاه هزار دستگاه از این کامیون فراوری کند.

تحویل اولین دستگاه SEMI تسلا

تمرکز تسلا بر ساخت مدل های سواری باعث شد تا فراوری کامیون بارها عقب بیفتد. چند شرکت بزرگ از جمله پپسی و والمارت این کامیون را پیش خرید نموده اند. سی درصد فراوری دی اکسید کربن در صنعت حمل و نقل به خاطر کامیون ها است و استفاده از قوای محرکه الکتریکی تاثیر بسیار زیادی در کاهش آلودگی محیط زیست دارد.

تسلا می گوید کامیونش را با تمرکز بر راحتی راننده طراحی نموده است. ماشین تنها یک صندلی برای راننده دارد که در وسط کابین قرار داده شده و راننده اطلاعات مورد نیازش را به وسیله دو نمایشگر دریافت می نماید. در فیلمی که در مراسم نمایش داده شد، یک کامیون تسلا مسیر 805 کیلومتری بین دو کارخانه تسلا را با یک بار شارژ طی کرد.

چند شرکت بزرگ از جمله وال مارت و پپسی کامیون الکتریکی تسلا را سفارش داده اند

تسلا پنج سال پیش هنگام رونمایی از کامیونش خاطرنشان کرد که قیمت پایه آن 180 هزار دلار است، اما از آن زمان قیمت قطعه و مواد اولیه افزایش یافته است. آقای ماسک قیمت ماشین هایی را که قرار است به مشتریان تحویل داده گردد اعلام نکرد.

منبع: فوت و فن / bbc.com
انتشار: 18 آذر 1401 بروزرسانی: 18 آذر 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2138

به "تحویل اولین دستگاه SEMI تسلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل اولین دستگاه SEMI تسلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید