(تصاویر) جدیدترین نسل iPad Pro خود رونمایی کرد

به گزارش مجله تانی بای، درست طبق برنامه از پیش معین شده، اپل جدیدترین نسل iPad Pro خود را در روز سه شنبه 20 آوریل (31 فروردین)، روانه بازار کرد. همانطور که ما در خصوص MacBook Air و MacBook Pro جدید شاهد بودیم، تغییراتی که اپل در نسل جدید iPad Pro اعمال نموده، عمدتا از لحاظ داخلی است.

(تصاویر) جدیدترین نسل iPad Pro خود رونمایی کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از وبسایت فناوری theverge، این دستگاه دارای پردازنده هشت هسته ای جدید M1 است، همان تراشه ای که MacBook Air، MacBook Pro و Mac Mini را تأمین می نماید. اپل ادعا می نماید که این یک جهش عظیم در عملکرد نسبت به نسل قبلی است که از جمله عملکرد گرافیکی را بیش از 1500 برابر سریعتر نموده است. این تراشه همچنین ویژگی های جدیدی از جمله نسل جدید موتور 16 هسته ای Apple Neural و پردازنده سیگنال تصویر پیشرفته را برای این آیپد به همراه آورده است. اپل همچنین می گوید در هنگام استفاده از این آیپد، شما می توانید حداکثر 10 ساعت دوام باتری را از مدل های Wi-Fi و نه ساعت از مدل های Wi-Fi + Cellular انتظار داشته باشید.

iPad Pro جدید از Thunderbolt 3 و USB4 و همچنین از اتصال 5G و نسخه mmWave شبکه 5G پشتیبانی می نماید. اپل می گوید این تبلت گسترده ترین پوشش 5G در سراسر دنیا را ارائه می دهد که سرعت آن تا 4 گیگابیت بر ثانیه است. این آیپد از eSIM پشتیبانی می نماید، اما این شرکت به وجود یا عدم وجود تراشه مکان یاب U1 خود در این دستگاه اشاره نکرد.

یک دوربین بهبود یافته نیز در این دستگاه وجود دارد. اپل می گوید پردازنده سیگنال تصویر ISP و اسکنر LIDAR موجود در این آیپد، می تواند جزئیات باورنکردنی را در شرایط کم نور ثبت کند. به گزارش خبرنگاران، در جلوی دستگاه یک سیستم دوربین TrueDepth وجود دارد که به کاربران اجازه می دهد قفل دستگاه را با تشخیص چهره باز نمایند. این سیستم شامل یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با میدان دید 120 درجه است. دوربین به طور اتوماتیک متحرک می گردد تا شما را در حین تماس های ویدیویی با ویژگی جدیدی به نام Center Stage دنبال کند.

آیپد پرو جدید از Apple Pencil، صفحه کلید های مجزای اسمارت کیبورد فولیو و همچنین مجیک کیبورد پشتیبانی می نماید که اخیراً با رنگ جدید سفید نیز عرضه شده اند. این آیپد همچنین، از کنترلر های PS5 و Xbox نیز پشتیبانی می نماید. اپل می گوید برای ساخت این دستگاه از آلومینیوم 100 درصد بازیافتی استفاده نموده است. همچنین آهن ربا های موجود در این دستگاه و بلندگو های آن از 100 درصد عناصر معدنی بازیافتی فراوری شده اند. آیپد جدید در دو اندازه عرضه شده است؛ یک نمونه 11 اینچی و یک نمونه 12.9 اینچی که به ترتیب 454 و 680 گرم وزن دارند. این دو دستگاه را می توانید با حداکثر 16 گیگابایت رم و 2 ترابایت حافظه داخلی پیکربندی کنید. هردو محصول با یک کابل شارژ یک متری USB-C و یک آداپتور برق 20 وات USB-C ارسال می شوند. مدل 11 اینچی دارای باتری 28.65 وات ساعت و دستگاه عظیمتر نیز از باتری 40.88 وات ساعت بهره می برد.

مدل 12.9 اینچی این آیپد، مجهز به یک صفحه نمایش Mini LED جدید Liquid Retina XDR است که به گفته اپل می تواند روشنایی در سطح XDR را ارائه دهد. اپل ادعا می نماید که صفحه نمایش 2732 در 2048 این دستگاه، شامل 10000 چراغ Mini LED است که می تواند تا 1000 نیت روشنایی و نسبت کنتراست 1 میلیون به یک، را ارائه دهد. این مولفه اخیر، البته اپل را با بعضی از مسائل زنجیره تامین روبرو نموده است چراکه گزارش شده یکی از فراوری نمایندگان این چراغ ها، فراوری را متوقف نموده است. (صفحه نمایش 11 اینچی با نمایشگر Retina Liquid Retina با رزولوشن 2388 در 1688 ارائه می گردد که حداکثر روشنایی آن 600 نیت است).

به گزارش خبرنگاران، قیمت آیپد 11 اینچی جدید از 799 دلار برای نمونه دارای Wi-Fi و 999 دلار برای نمونه Wi-Fi + Cellular شروع می گردد و مدل 12.9 اینچی نیز از 1099 دلار برای نمونه Wi-Fi و 1299 دلار برای مدل Wi-Fi + Cellular شروع می گردد. البته این محصول با قیمت های مخصوص بخش آموزش نیز عرضه می شوند که براساس آن، دانشجویان می توانند مدل 11 اینچی را با قیمت 749 دلار و مدل 12.9 اینچی را با قیمت 999 دلار، دریافت نمایند. هر دو مدل در نیمه دوم ماه مه (اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد) عرضه می شوند و پیش سفارشات آن ها نیز از 30 آوریل (10 اردیبهشت) شروع می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1658

به "(تصاویر) جدیدترین نسل iPad Pro خود رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) جدیدترین نسل iPad Pro خود رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید