راهنمای سفر به وین ؛ اتریش

به گزارش مجله تانی بای، وین، شهر موسیقی و پایتخت زیبای اتریش است. در این شهر جذاب، هر آنچه که از تفریحات و جاذبه های گردشگری به دنبال آن می گشت، منتظر حضور شما است.

راهنمای سفر به وین ؛ اتریش

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای دانشجویی کانادا همسر هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

وین، شهر بناهای تاریخی جذاب به سبک باروک، شهر کافه های دنج و جذاب، شهر موسیقی و هنر است. بناهای تاریخی متعدد و کاخ های پادشاهی وین، یادآور شکوه گذشته شهر است. موزه های متعددی در وین وجود دارد که هر کدام گوشه ای از تاریخ، فرهنگ و هنر اتریش را به نمایش می گذارند.

اگر از عاشقان معماری هستید، در گوشه و کنار وین، سبک های مختلف معماری اروپایی را خواهید دید. ستون های حکاکی شده، برج های یادبود و کلیساهای زیبا با نقاشی های دیواری مبهوت نماینده، تنها گوشه کوچکی از جذابیت های وین برای علاقه مندان به هنر و معماری است.

اتریش زادگاه بسیاری از نوازندگان و موسیقی دان های دنیا است. از این رو وین را شهر موسیقی می نامند. در این شهر می توانید اجرای زنده از بهترین نوازنده های دنیا را تماشا کنید، از اپرای مشهور شهر بازدید کنید و هنر و موسیقی را با تمام وجود درک کنید. موزه های مرتبط با موسیقی در گوشه و کنار شهر پراکنده شده اند.

اگر عاشق امتحان کردن طعم های جدید هستید، در وین و در رستوران های باشکوه و کافه های جذابش، شگفت زده می شوید و لذیذترین دسرها و غذاهای دنیا را تجربه خواهید کرد. در پارک و باغ وحش شهر می توانید ساعاتی را استراحت کنید و بچه ها را سرگرم کنید.

با وجود همه این جاذبه ها، وین یک مقصد گردشگری کامل است که هر کسی با هر سن و سلیقه ای از آن لذت می برد. راهنمای سفر به وین، شامل نکات مهمی است که برای سفر به این شهر زیبای اروپایی احتیاج دارید.

اطلاعات ضروری | آب و هوا | بهترین زمان برای سفر | هزینه های سفر | صرفه جویی در هزینه ها | جاذبه ها | رژیم غذایی

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران

وین در منطقه زمانی UTC/GMT +2 قرار گرفته است و 1 و نیم ساعت از تهران عقب تر است.

زبان رسمی

آلمانی

واحد پول

یورو= 3980 تومان

نوع برق شهری

برق شهری در وین 230 ولت و 50 هرتز است. دوشاخه ها و پریزها از نوع F است که در ادامه تصویر آن را مشاهده می کنید:

کد کشور

+43

شماره های اضطراری

پلیس 122

آتش نشانی 133

آمبولانس 144

فرودگاه های بین المللی

فرودگاه بین المللی وین

شرایط آب و هوا

آب و هوای وین را می توان در دسته گرم و معتدل دسته بندی کرد. وین در طول سال میزان قابل توجهی بارندگی دارد. حتی در خشک ترین ماه های سال هم بارندگی وجود دارد. میانگین دمای هوا در وین 9/9 درجه سانتیگراد و میانگین میزان بارندگی 623 میلی متر است.

بهترین زمان برای سفر

بهترین زمان برای سفر به وین، از آوریل تا مه و از سپتامبر تا اکتبر است. هوای ملایم در بهار و پاییز باعث می شود که گردشگران زیادی در این دو فصل، وین را به عنوان مقصد سفر انتخاب نمایند. البته بیشتر گردشگران ترجیح می دهند که از آب و هوای گرم و آفتابی وین در ماه های تابستانی لذت ببرند. بین ژوئن و آگوست، شهر وین پر از گردشگر است و هزینه اقامتگاه ها به بیشترین مقدار خود می رسد.

هزینه های سفر

هزینه های روزانه

سفر ارزان تا 100 یورو (400 هزار تومان)

هزینه اقامت در خوابگاه 25 تا 30 یورو (100 هزار تا 120 هزار تومان)

اتاق دو تخته در هتل ارزان نفری 40 تا 65 یورو (160 هزار تا 260 هزار تومان)

هزینه آشپزی یا استفاده از وعده های ناهار 6 تا 12 یورو (24 هزار تا 48 هزار تومان)

بازدید از جاذبه های رایگان و موزه های ارزان تا 7 یورو (28 هزار تومان)

سفر میان رده از 100 تا 180 یورو (از 400 هزار تا 700 هزار تومان)

اتاق دوتخته در هتل میان رده 65 تا 105 یورو (260 هزار تا 420 هزار تومان)

غذای اصلی به همراه نوشیدنی در رستوران میان رده 25 تا 35 یورو (100 هزار تا 140 هزار تومان)

بازدید از موزه های مشهور 13 یورو (52 هزار تومان)

سفر لوکس بیشتر از 180 یورو (720 هزار تومان)

اتاق دوتخته در هتل خوب نفری از 105 یورو (420 هزار تومان)

غذای اصلی به همراه پیش غذا و سالاد و نوشیدنی از 70 یورو (280 هزار تومان)

شرکت در اپرا و تئاتر از 40 یورو (160 هزار تومان)

صرفه جویی در هزینه ها

از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید

از سرویس قطار حومه (S-bahn) برای رفتن از فرودگاه به مرکز شهر بهره ببرید. این سرویس برای این راستا بین 2 تا 4 یورو هزینه دارد. البته برای رفتن از فرودگاه به مرکز شهر وین، سه روش مختلف برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد.

قطار شهری فروگاه (CAT): 16 دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارد و هزینه آن برای بلیط تک سفره 11 یورو و بلیط رفت و برگشت 17 یورو است. این راه، سریع ترین و ارزان ترین راه برای رفتن از فرودگاه به مرکز شهر است و البته از همه گران تر است.

خط اتوبوس فرودگاه (AirportLines): این راستا 20 دقیقه طول می کشد و هزینه آن 8 یورو است. قیمت نسبتا مناسبی دارد اما با هزینه کمتر هم می توان همین راستا را طی کرد.

قطار حومه شهری (S-bahn) خط S7: این راستا 25 دقیقه طول می کشد و قیمت آن بین 2 تا 4 یورو است. این راستا فقط 10 دقیقه از سایر روش ها طولانی تر است اما از نظر قیمت، بهترین انتخاب برای سفر از مرکز شهر به فرودگاه و بالعکس است.

کارت گردشگری وین بگیرید

برای اینکه از تخفیف های عالی در جاذبه های گردشگری، رستوران، فروشگاه ها و وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید، کارت گردشگری وین بگیرید. در سفر به این شهر اگر قصد دارید از جاذبه های متعددی بازدید کنید، از دفاتر گردشگری، کارت گردشگری وین بگیرید. این کارت 19/90 یورو قیمت دارد و با وجود بیش از 200 تخفیف در جاذبه ها و امکانات گردشگری سراسر شهر، ارزش هزینه کردن دارد. این کارت برای سه روز اعتبار دارد و با استفاده از آن می توانید به میزان نامحدود از وسایل حمل و نقل عمومی شامل خط آهن S-bahn، تراموا و اتوبوس بهره ببرید. البته برای قطار S-bahn در راستا فرودگاه باید هزینه بپردازید.

استفاده از اپلیکیشن Gretl Goes

اگر آیفون دارید از اپلیکیشن Gretl Goes بهره ببرید تا از تورهای پیاده گردی ارزان اطلاع پیدا کنید و یک راهنمای سفر کامل، همراه داشته باشید. دانلود این اپلیکیشن رایگان است. تورهای صوتی ارائه شده در این اپلیکیشن، اطلاعات فوق العاده ای در خصوص شهر و جاذبه های گردشگری آن دارند. 12 تور مختلف برای وین در این اپلیکیشن عرضه شده که با توجه به علایق خود می توانید هر کدام را که دوست داشتید بخرید.

بازدید از جاذبه های رایگان شهر

در وین، جاذبه هایی وجود دارند که هزینه ورودی ندارند. مثلا کلیسای جامع سنت استفان، آرامگاه شهر که شاعران بزرگی در آن به خاک سپرده شده اند، باغ های کاخ Schonbrunn و کاخ Belvedere و گشت و گذار در بزرگترین بازار روباز وین یعنی بازار Naschmarkt.

بازدید از موزه های رایگان

وین بیش از 120 موزه دارد که تقریبا همه آنها هزینه ورودی دارند. با وجود این، روزهای یکشنبه، 20 موزه رایگان می شوند. بقیه موزه ها هزینه ورودی خود را با هم ادغام می نمایند مثلا با یک بلیط می توانید از سه چهار موزه مرتبط بازدید کنید.

جاذبه های گردشگری

پایتخت اتریش، یکی از پربازدیدترین شهرهای اروپا است. جذابیت معماری، تاریخ غنی و موقعیت فوق العاده شهر در کرانه رود دانوب، باعث شده که مورد توجه گردشگران قرار بگیرد. این شهر در زمان های دور، دروازه ای بین شرق و غرب اروپا بوده و هنوز هم یکی از مهم ترین مراکز مالی و فرهنگی اروپا است. سرگرمی ها و رویدادهای فرهنگی، در کنار جاذبه های گردشگری دیدنی، از وین، یک مقصد گردشگری کامل ساخته است. علاوه بر معماری تاریخی و جاذبه های قدیمی و جذاب شهر، زندگی شهری به بهترین شکل ممکن در وین دیده می شود.

کاخ سلطنتی هافبرگ (Hofburg)

برای مدت بیش از 6 قرن، یعنی از سال 1275 میلادی، این کاخ سلطنتی محل استقرار دودمان هابسبورگ (Habsburgs)، و اقامتگاه رسمی پادشاهان اتریش است. هافبرگ یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی در میان کاخ های وین است. در حال حاضر، این کاخ محل استقرار رسمی رئیس جمهور اتریش است. این مجموعه بزرگ تاریخی از ساختمان های متعددی تشکیل شده که هر کدام بازتابی از دوران مختلف تاریخی و سبک های متعدد معماری است؛ از معماری گوتیک و رنسانس تا باروک و روکوکو.

در این مجموعه 18 گروه از ساختمان ها به اضافه 19 حیاط و 2600 اتاق وجود دارد. جاذبه اصلی این مجموعه، آپارتمان سلطنتی، موزه سیسی، مجموعه نقره، شاپل پادشاهی، موزه تاریخ طبیعی، کتابخانه ملی اتریش و خزانه داری هافبرگ است.

مدرسه سوارکاری اسپانیایی

قدمت این مدرسه به دوران پادشاهی ماکسیمیلیان دوم برمی شود. مدرسه عالی سوارکاری اسپانیایی، به دستور پادشاه در سال 1562 پایه گذاری شد. امروزه، این مدرسه یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری وین است که مخاطبان زیادی دارد که برای تماشای مهارت های سوارکاری از آن بازدید می نمایند. اگر دوست دارید اجراهای برپا شده در این مرکز را ببینید در نظر داشته باشید که بلیط های آن به سرعت فروش می رود. حتما زودتر برای تهیه بلیط اقدام کنید.

کلیسای جامع سنت استفان

مهم ترین بنای باشکوه به سبک گوتیک در وین، کلیسای سنت استفان است. کلیسای رومانسک اصلی متعلق به قرن دوازدهم بوده و بعدها در قرن سیزدهم با یک کلیسای دیگر جایگزین شده است. دروازه ی بزرگ و برج های بنا، باقی مانده این کلیسا است. در قرن چهاردهم، بازسازی دیگری در کلیسا اجرا شده و به مرور زمان، بخش های دیگری به آن اضافه شده است. یکی از این بخش ها، برج جنوبی است که 137 متر ارتفاع دارد و قدمت آن به قرن پانزدهم برمی شود.

بازسازی و مرمت این بناها در قرن های هفدهم تا نوزدهم به مرور زمان ادامه یافت تا اینکه بعد از جنگ دنیای دوم، همه بنا کاملا بازسازی شد. از دیدنی های این کلیسا، بالا رفتن از 343 پله و رسیدن به اتاق سکوی بازدید است که چشم اندازهای زیبایی دارد. برج شمالی دارای یک ناقوس بزرگ است گردشگران با آسانسور خود را به بالای برج می رسانند تا از سکوی بازدید، بهترین چشم انداز از شهر را تماشا نمایند. از دیگر ویژگی های این مجموعه تاریخی دخمه قرن چهاردهمی و گنجینه کلیسا است که مهم ترین آثار هنری موجود در کلیسا در قرون مختلف تاریخی در آن نگهداری می شود.

باغ ها و کاخ شون برون (Schönbrunn)

کاخ باشکوه قرن هجدهمی شون برون نه تنها به خاطر زیبایی معماری بلکه به خاطر فضای داخلی دوست داشتنی و زیبایی که دارد، ارزش دیدن دارد. این کاخ باروک، بیش از 1441 اتاق و آپارتمان دارد و یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری وین است.

تورهای بازدید از این مجموعه باشکوه تاریخی شامل بازدید از اقامتگاه های سلطنتی، وسایل شخصی مثل تختخواب پادشاه فرانتس یوزف واتاق ملکه ماریا ترزا که به زیبایی تزین شده است به همراه اتاق صبحانه او که با آثار هنری پرگل و زیبا ساخته شده به دست دخترانش، تزیین شده است.

باغ ها و پارک شون برون از دیگر جاذبه های این مجموعه است. مجموعه ای که به خاطر اهمیت تاریخی، فرهنگی و هنری اش در فهرست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. اگر همراه با بچه ها به این مجموعه سر می زنید از موزه بچه ها دیدن کنید. در این موزه، بچه ها می توانند مثل شاهزاده ها و شاهدخت ها لباس بپوشند و عکس بگیرند.

کاخ بلودر (Belvedere)

این مجموعه تاریخی در میان محبوب ترین جاذبه های شهر وین قرار گرفته است و به دو بخش تقسیم می شود؛ کاخ بالا و کاخ پایین. از جاذبه های کاخ بالا می توان به تالار Ground Floor اشاره نمود که تندیس های زیبایی دارد. پلکان این تالار با نقش برجسته ها و نقاشی های دیواری زیبا، یکی دیگر از دیدنی های چشمگیر کاخ است.

تالار مرمر، یک تالار دوطبقه است که تندیس های متعددی دارد. نقاشی های دیواری و سقفی و سایر تزیینات این تالار، از دیگر جاذبه های کاخ است. کاخ پایین هم یک تالار مرمر دارد که با وجود نقاشی های دیدنی سقفی و گچ کاری های زیبا و بیضی شکل، زیبایی آن دوچندان شده است. گالری مرمر، بخش دیگری از این کاخ است که برای نگهداری مجسمه های تاریخی ساخته شده است.

از دیگر ساختمان های قابل توجه این مجموعه، کاخ زمستانی است که بنایی به سبک باروک است. باغ های بلودر و فواره ها و آب نماها، این دو کاخ را به هم متصل می نمایند. مجموعه بی نظیر و گسترده ای از آثار هنری، شامل مجموعه ارزشمندی از آثار مجسمه سازی و نقاشی از قرن دوازدهم تا شانزدهم، در این کاخ نگهداری می شود که برای بازدید از آن باید وقت بگذارید.

خانه اپرای وین

یکی از بزرگترین و باشکوه ترین تئاترهای دنیا، خانه اپرای وین است که در طول تاریخ میزبان تعداد زیادی از بهترین خوانندگان و آهنگ سازان و هنرمندان دنیا بوده است. در طول سال حداقل 300 اجرای اپرا و باله در این مجموعه اجرا می شود.

بنای باشکوه فعلی در سال 1869 ساخته شده و به خاطر سبک رنسانس فرانسوی مشهور است. از جاذبه های داخل این مجموعه می توان به پلکان بزرگی اشاره نمود که به طبقه اول منتهی می شود. آثار هنری و منسوجات ارزشمند که فضای داخل این مجموعه را مزین نموده، از دیگر دیدنی های این مجموعه باشکوه است. در این خانه اپرا، ظرفیت حضار 2211 نفر و 110 موزیسین است. تورهای انگلیسی زبان برای بازدید از این مجموعه وجود دارد.

ساختمان مجلس اتریش

این ساختمان از سال 1918 میزبان مجلس فدرال و مجلس ملی اتریش است؛ بنای باشکوهی که توجه همه را به بزرگی خود جلب می نماید. ساخت این مجموعه در سال 1883 برای استفاده به عنوان محل استقرار هیئت نمایندگان ایالتی و سلطنتی به خاتمه رسید. از ویژگی های جالب توجه این بنا، حکاکی های نمای ساختمان است که رویدادهای تاریخی را یادآور می شود. تعدادی تندیس مرمرین و نقش برجسته های زیبا، زینت بخش این بنای دیدنی است.

از دیگر بخش های دیدنی این مجموعه، فواره باشکوه Pallas Athene است که یک تندیس 4 متری باشکوه و مزین دارد.

کلیسای سنت چارلز (Karlskirche)

این کلیسا در سال 1737 ساخته شده و یکی از مهم ترین بناهای مذهبی به سبک باروک در اتریش است. این مجموعه دارای گنبدی باشکوه به ارتفاع 72 متر است. گنبدی به همین شکل در رم وجود دارد که 33 متر است و نقش برجسته هایی از زندگی سنت چارلز دارد. از جاذبه های این کلیسا می توان به نقاشی های دیواری فوق العاده اش اشاره نمود.

تئاتر ملی

تئاتر ملی وین، بنایی بسیار باشکوه است که از مدت ها پیش به خاطر فراوری نمایشنامه های آلمانی زبان و اجراهای فوق العاده مشهور است. نام های مشهوری در چهار صحنه این تئاتر روی صحنه رفته اند چرا که این تئاتر از اهمیت فق العاده ای برخوردار بوده است. پادشاه یوزف دوم در سال 1766 این بنا را به عنوان تئاتر دربار ساخت. بعد از یک آتش سوزی بزرگ در سال 1945، در نهایت تئاتر در سال 1955 بازگشایی شد و از آن موقع تا به حال، روزبه روز توسعه می یابد و مهم ترین تئاتر اتریش است.

علاوه بر وسعت، گنجایش و اجراهای فوق العاده، نمای بیرونی این ساختمان به خاطر تزیینات و تندیس های دیدنی اش شهرت دارد. فضای داخلی این بنا هم تزیینات ویژه ای دارد که به سبک باروک فرانسوی اجرا شده است. راه پله ای با نقاشی های دیواری زیبا، کامل نماینده زیبایی های این مجموعه دیدنی است. تورهای بازدید از پشت صحنه به زبان انگلیسی برای گردشگران وجود دارد.

تالار شهر وین

تالار شهر وین یک بنای نئوگوتیک باشکوه است که به عنوان مرکز اداری شهر مورد استفاده قرار می گیرد. این بنا به خاطر وسعتش مشهور است. ساحت آن در حدود 14 هزار مترمربع است. ساخت این بنای باشکوه در سال 1883 به خاتمه رسیده است. یک برج 98 متری هم در این مجموعه وجود دارد. محوطه طاق دار در مرکز این بنا، بزرگترین محوطه از میان 7 حیاط مجموعه است و برای برگزاری کنسرت های محبوب تابستانی مورد استفاده قرار می گیرد.

از جاذبه های تور بازدید از این بنا می توان به تالار Schmidt، دو راه پله ی بزرگ که به تالار اجتماعات منتهی می شود، اشاره نمود.

میدان و بنای یادبود ماریا ترزا

بنای یادبود ملکه ماریا ترزا یکی از چشم گیرترین جاذبه های گردشگری در سراسر وین است که مشرف به میدانی قرار گرفته است. این میدان به افتخار این ملکه، میدان ماریا ترزا نامیده شده است. در این میدان بناهای باشکوه و دیدنی متعددی چون موزه تاریخ هنر و موزه تاریخ طبیعی وجود دارد. یادبود ماریا به ترزا به دستور فرانتس یوزف یکم ساخته شده و در سال 1887 رونمایی شده است. این تندیس یادبود، ماریا ترازا را نشسته بر تخت خود نشان می هد در حالی که مردان بزرگ دوران و شخصیت های مهم، او را احاطه نموده اند از جمله تعدادی از فرماندهان جنگی روی اسب هایشان. اگر در کریسمس به وین سفر می کنید، حتما از بازار کریسمس که در این میدان برپا می شود دیدن کنید.

باغ وحش وین

قدمت باغ وحش وین به دوران پادشاه فرانسیس یکم و نمایشگاه اختصاصی وی برمی شود که در سال 1752 پایه گذاری شد و قدیمی ترین باغ وحش در دنیا است. بسیاری از بخش های اصلی بنا که ساختمانی به سبک باروک بوده، هنوز سالم است و این باغ وحش یکی از جذاب ترین باغ وحش های تمام اروپا است. به خصوص اگر برای گشت و گذار در بخش های مختلف آن وقت بگذارید و حتما به عمارت سلطنتی قرن هجدهمی آن سر بزنید که اکنون میزبان یک کافه عالی است. از جذابیت های این موزه، وجود بیش از 750 گونه مختلف از جمله پانداهای بزرگ است. بخش های مختلفی در موزه وجود دارد مثلا خانه جنگل بارانی و آکواریوم که محیطی تعاملی برای آشنایی بیشتر با جانداران دنیای اطراف ما است.

پارک پریتر (Prater) و چرخ وفلک بزرگ

بازدید از پارک پریتر، یک پارک طبیعی بزرگ که بین رود دانوب و کانال دانوب قرار گرفته است، مثل این است که به دنیای دیگری پا گذاشته اید. این پارک وسیع در زمان های دور، شکارگاه پادشاهی بوده و از مدت ها پیش، یکی از محبوب ترین مناطق تفریحی شهر وین است. در این پارک برای هر فرد با هر سن و سلیقه ای، جاذبه ای وجود دارد؛ از وسایل تفریحی پرهیجان تا پارک های موضوعی، رستوران و استیج هایی برای اجرای زنده. حتی یک پارک دایناسور هم برای بچه ها در این مجموعه تفریحی وجود دارد.

پارک پریتر یک چرخ وفلک بزرگ و مشهور دارد که یکی از نمادهای شهری وین است. این چرخ وفلک در سال 1896 ساخته شده و چشم اندازهای زیبایی از شهر را به نمایش می گذارد. یکی از جذاب ترین کارهایی که در این پارک می توانید انجام دهید، این است که سوار این چرخ وفلک شوید. کابین های لوکس این چرخ و فلک تا 12 نفر ظرفیت دارند و برای تفریحات محبت آمیز بسیار مناسب اند. یکی دیگر از دیدنی های پارک، تندیس یادبود Ziehrer است؛ تندیسی بزرگتر از اندازه واقعی که به یاد موسیقی دان مشهور اتریشی در سال 1960 ساخته شده است.

موزه پریتر از دیگر دیدنی های پارک است. این موزه شامل اسناد و تصاویری از تاریخچه این پارک است. یک افلاک نما هم در این مجموعه تفریحی وجود دارد. بخشی از این پارک بزرگ، به اسب سواری اختصاص یافته است. امکانات لازم برای انجام ورزش ها و تفریحاتی مثل شنا، فوتبال، دوچرخه سواری، تنیس و بولینگ در پارک وجود دارد.

در نزدیکی همین پارک، پارک دیگری به نام پارک دانوب وجود دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست. این پارک، یک فضای باز بزرگ و دیدنی است که یک خط آهن مینیاتوری جذاب دارد. یک دریاچه مصنوعی و تئاتر، کامل نماینده این پارک دیدنی است.

خانه هاندرتواسر (Hundertwasserhaus)

این خانه عجیب و دیدنی یکی از جاذبه های وین است؛ خانه ای که هنرمند و معمار اکسپرسیونیست، هاندرتواسر آن را طراحی نموده است. این خانه با رنگ های روشن و زیبایی و طراحی غیرمعمولش در گوشه ای از منطقه Landstraße، قرار گرفته است و در سال 1985 تکمیل شده است. البته در نظر داشته باشید که فقط می توانید از تماشای فضای بیرونی خانه لذت ببرید. مجموعه آپارتمان های Kunsthaus Wien در نزدیکی این خانه وجود دارد که کافه هایی در تراس دارند و می توانید در آنها استراحت کنید و از فضای اطراف لذت ببرید.

سرداب پادشاهی و کلیسای Capuchin

کلیسای Capuchin به خاطر سردابه های پادشاهی و مقابر اعضای خاندان Habsburg شهرت دارد. پیکرهای 145 نفر از این خاندان که تقریبا همه آنها از سال 1633، پادشاهان اتریش بوده اند در اینجا به خاک سپرده شده اند. 9 سردابه به ترتیب تاریخ در کنار هم قرار گرفته اند. یکی از مهم ترین سردابه ها، مقبره پادشاه ماتیاس است که در سال 1619 از دنیا رفت. دیگر مقبره متعلق به ملکه آنا است که در سال 1618 از دنیا رفته است.

یکی دیگر از مقبره ها، اتاقی گنبددار است که به ماریا ترزا تعلق دارد. یک تابوت سنگ آهکی به سبک روکوکو در اینجا وجود دارد که در جداره های اطراف آن، صحنه هایی از زندگی ماریا ترزا حکاکی شده است.

کلیسای سنت پیتر

این کلیسا با الگوبرداری از کلیسای سنت پیتر رم و در مکان یک کلیسای رومی ساخته شده است. بنای باشکوه فعلی، در قرن هجدهم تکمیل شده است و یک گنبد باشکوه با نقاشی های دیواری بسیار زیبا دارد. گنجینه ای از آثار هنری در این کلیسا نگهداری می شود. از دیگر دیدنی های این کلیسا، شاپل باربارا است که یک ورودی باشکوه دارد.

یک ستون 21 متری باروک، در این کلیسا ساخته شده است که ستون طاعون نام دارد. این ستون به یاد کشته شدگان همه گیری طاعون در سال 1679 ساخته شده است که در جریان این اتفاق، 75 هزار نفر از اهالی وین، جان خود را از دست دادند.

در نزدیکی این کلیسا، صومعه ای به نام صومعه اسکات (Scots)، وجود دارد که در قرن دوازدهم ساخته شده است. از آن موقع به بعد در طول تاریخ و به مرور زمان این صومعه گسترش پیدا نموده و بزرگتر شده است. مجموعه فوق العاده ای از آثار هنری از قرن شانزدهم تا نوزدهم در این صومعه نگهداری می شود. افراد سرشناس زیادی در مدرسه این صومعه، تحصیل نموده اند.

کلیاس سنت جروم (St. Jerome)

این کلیسای کاتولیک رومی، متعلق به قرن هفدهم میلادی است؛ کلیسای زیبایی که به خاطر نمای رنسانس و فضای داخلی زیبا و مزین به سبک باروک، مشهور است. از دیدنی های این کلیسا می توان به محراب آن اشاره نمود که در سال 1707 ساخته شده است. نقاشی حضرت مریم و نوزادش در سال 1505 کشیده شده و یکی دیگر از دیدنی های کلیسا است. البته علاوه بر این نقاشی، آثار هنری متعددی زینت بخش این کلیسا است. مشهورترین اثر هنری این کلیسا یک تصویر حکاکی شده از حضرت مریم است.

کافه و قنادی Demel

کافه و قنادی مشهور Demel در سال 1786 پایه گذاری شده است. این کافه نه تنها قدیمی ترین کافه و قنادی در وین است بلکه یکی از به یادماندنی ترین خاطرات غذا خوردن در وین را برای شما رقم می زند. نام این کافه به طر رسمی Hofzuckerbäckerei Demel است اما در بین اهلی به صورت کوتاه شده Demel مشهور است. کافه بی نظیر Demel، غذاها و کیک هایی سرو می نماید که همگی با دقت و حوصله ی فراوان با دستورهایی که قرن ها قدمت دارند، تهیه می شوند. بسیاری از اهالی خانواده سلطنتی از مشتریان این کافه بوده اند.

پیشخدمت ها این کافه با لباس مشکی ساده که حاشیه های توری دارد از مهمانان پذیرایی و استقبال می نمایند. تماشای کیک ها و شیرینی های این قنادی یکی از جذاب ترین تجربیات سفرتان خواهد بود. کیک هایی که با الهام از شخصیت ها و رویدادهای تاریخی تهیه می شوند و هر کدام مانند یک اثر هنری کامل، چشم هر بیننده را خیره می نمایند.

خیابان Kärtner و حوض و فواره Donner

اگر بعد از بازدید از موزه ها و سر زدن به گالری های هنری، تصمیم گرفتید که کمی خرید کنید یا ویترین فروشگاه های لوکس را تماشا کنید، باید به لوکس ترین خیابان وین یعنی خیابان Kärtner سر بزنید. این خیابان دو منطقه Stephansplatz و Staatsoper را به هم متصل می نماید و در نهایت به میدان Karlsplatz منتهی می شود. بیشتر بخش های این خیابان مخصوص عابران پیاده است. به خاطر وجود درخت های زیبا، کافه های شیک، فروشگاه های مجلل و بوتیک های خاص، این خیابان یکی از بهترین مناطق شهر برای گشت و گذار است.

بیشتر بناهایی که در این خیابان می بینید متعلق به قرن هجدهم است. کلیسای Maltese هنوز هم آثار و بقایایی از قرن سیزدهم و شروع ساخت این خیابان دارد. از دیگر بناهای قابل توجه این خیابان، کاخ Esterházy است که در سال 1698 ساخته شده و امروزه میزبان یک رستوران مجلل و باشکوه است. ساختمان های اطراف این رستوران، همگی بناهای تاریخی جذابی هستند که از شیک ترین فروشگاه های پوشاک شهر میزبانی می نمایند.

یکی از جاذبه های این منطقه، حوض و فواره Donner است که در سال 1739 توسط Georg Raphael Donner ساخته شده است.

برای بازدید از جاذبه های وین، کجا اقامت کنیم؟

بسیاری از گردشگران در سفر به شهرهای مختلف دنیا ترجیح می دهند در هتل هایی اقامت نمایند که به بیشتر جاذبه های شهر نزدیک باشد.

در وین، خیابان Ringstrasse دور منطقه قدیمی شهر دور می زند و جایگزین دیوارهایی شده که زمانی این منطقه را در بر گرفته بودند. بیشتر جاذبه های وین یا درون این دایره یا در نزدیکی آن قرار دارند. بیشتر موزه های بزرگ شهر در اطراف کاخ هافبرگ واقع شده اند. همان طور که انتظار دارید، بیشتر هتل های این ناحیه فشرده شهر، در رده بندی هتل های لوکس قرار دارند. هتل های ارزان تر در نواحی دورتر از این حلقه قرار دارند یا در مناطقی حوالی کاخ شون برون یا باغ وحش. در ادامه با چند هتل برتر وین آشنا می شویم که می توانید برای اقامت در شهر با توجه به بودجه، یکی از آنها را مد نظر قرار دهید.

هتل های لوکس

هتل Sacher علاوه بر اینکه یک هتل لوکس و محبوب است و به خاطر کافه عالی و کیک های شکلاتی اش شهرت دارد، به تنهایی یک جاذبه گردشگری محسوب می شود و یکی از نمادهای زیبای شهر وین است. این هتل در مجاورت اپرا قرار گرفته است. بیرون از حلقه اطراف بخش قدیمی شهر و نزدیک به کاخ هافبرگ، هتل Sans Souci، قرار گرفته است که استخر و اسپای بزرگی دارد. هتل Park Hyatt در یک ساختمان قدیمی زیبا و مرمت شده واقع شده است و در نزدیکی تئاتر Burgtheater قرار گرفته است. این هتل با اتاق های بزرگ و استخر بی نظیرش فقط یک پیاده روی کوتاه تا کاخ هافبرگ و کلیسای جامع فاصله دارد.

هتل های میان رده

در خیابان Mariahilferstrasse درست پشت کاه هافبرگ، هتل Das Tyrol قرار گرفته است که برای مهمانان، سونای اختصاصی در نظر گرفته است. هتل Am Stephansplatz مشرف به کلیسای جامع و شیک ترین خیابان خرید وین قرار گرفته است. هتل Western Premier Kaiserhof از حلقه اطراف بخش قدیمی شهر فاصله بسیار کمی دارد و در کنار کلیسای سنت چارلز قرار گرفته است. این هتل امکاناتی چون سونا دارد و جذابیت بناهای قدیمی وین را به رخ مسافران می کشد.

هتل های ارزان

اتاق های بزرگ و مدرن هتل Star Inn، چشم اندازهای بسیار زیبایی دارد. این هتل در نزدیکی خط قطار U-Bahn قرار گرفته است و به سادگی می توانید خود را به مرکز شهر برسانید. این هتل چند قدم با کاخ شون برون و باغ وحش وین فاصله دارد. هتل Parkhotel Schönbrunn در کنار پارک شون برون واقع شده و در زمان های گذاشته، مهمان خانه قصر بوده است. در نزدیکی هر دوی این هتل ها و با چند قدم پیاده روی، تعداد زیادی رستوران وجود دارد. هتل Pension Bosch در یک خیابان دنج و آرام در زندیکی کاخ بلودر قرار گرفته است. این هتل 5 دقیقه تا ایستگاه تراموایی که به مرکز شهر می رود، فاصله دارد. این هتل، خانوادگی اداره می شود.

تورهای یک روزه از مبدا وین

اگر دوست دارید علاوه بر جاذبه های شهر وین، از دیگر دیدنی های این منطقه هم بازدید کنید، می توانید در تورهای کوتاه و یک روزه شرکت کنید و به مناطق دیدنی اطراف شهر سر بزنید.

دره دانوب

یکی از ساده ترین روش ها برای تماشای زندگی بیرون از شهر، گشت و گذار در دره دانوب و صومعه Melk است. تورهایی برای بازدید از این منطقه از شهر وین برپا می شود. این تورها گردشگران را به جنگل ها، مزارع و صومعه های تاریخی دره Wachau می برد. از بهار تا پاییز، این تور شامل یک سفر کوتاه 1/5 ساعته با قایق در رود دانوب به مقصد شهر کوچک Melk است. در این شهر این فرصت را دارید تا از یک صومعه تاریخی زیبا دیدن کنید. معمولا هزینه این تورها شامل سرویس رفت و برگشت هتل، ورودی صومعه، یک راهنمای تور و کرایه همه وسایل حمل و نقل است.

براتیسلاوا (Bratislava)

اکر می خواهید در سفرتان تنوع فرهنگی را تجربه کنید و کشوری با فرهنگ متفاوت از اتریش را هم ببینید، سفر یک روزه به براتیسلاوا پایتخت اسلوواکی را امتحان کنید. این شهر فقط یک ساعت تا وین فاصله دارد. تورهای بازدید از براتیسلاوا معمولا 7 ساعت و نیمه است و هزینه های آن شامل هزینه حمل و نقل، تور پیاده روی همراه با راهنما و بازدید از بیشتر جاذبه های مشهور شهر است. زمان آزاد برای گشت و گذار در شهر به مسافران داده می شود.

زالتسبورگ (Salzburg)

سفر یک روزه از وین به زالتسبورگ، یک تور 13 ساعته است که جاذبه های فراوانی برای گردشگران دارد. از عبور از یک راستا آلپی زیبا گرفته تا اقامت در کنار دریاچه. پیاده روی در منطقه قدیمی شهر و فرصت بازدید از کاخ میرابل که بخش هایی از فیلم اشک ها و لبخندها در آن فیلمبرداری شده است از دیگر جذابیت های این تور است. این تور را یک راهنمای مجرب راهنمایی می نماید که اطلاعات کافی در خصوص شهر و تاریخ آن را به گردشگران می دهد.

بوداپست

از وین می توانید سفری کوتاه به بوداپست را تجربه کنید و لذت تماشای یک شهر زیبای اروپای شرقی را به برنامه سفرتان اضافه کنید. این تور 13 ساعته از نواحی روستایی بسیاری زیبای مجارستان می گذرد و شامل تور شهر بدوداپست با اتوبوس گردشگری و توقف در جاذبه های مهم شهر است.

رژیم غذایی و بهترین غذاهای وین

آشپزی وین، تنها آشپزی در سراسر دنیا است که نام یک شهر را یدک می کشد. سرآشپزان وین، برای تهیه لذیترین غذاها، از آشپزی کشورهای مختلف الهام می گیرند. به طور کلی در اتریش به خاطر تنوع فرهنگی که ناشی از وسعت جغرافیایی است، گروه های قومی زیادی در آشپزی این کشور تاثیرگذار بوده اند. بسیاری از غذاهای اتریشی، به خوبی منعکس نماینده این تنوع ملیت در اتریش هستند. به عنوان مثال، فرهنگ نوشیدن قهوه که یکی از بخش های جدایی ناپذیر سنت های وین است، از ترکیه وارد این منطقه شده است. سربازان ترک هنگام حمله به اروپا، دانه های قهوه را برای اولین بار همراه خود به وین آورده اند. به همین ترتیب، ریشه بسیاری از غذاهای اتریشی به کشورهای اطراف مثل ایتالیا و آلمان برمی شود. در ادامه با چند غذای محبوب اتریشی آشنا می شویم که در رستوران های وین می توانید آنها را نوش جان کنید.

شنیتسل وینی (Wiener Schnitzel)

شینسل نام یکی از غذاهای سنتی شهر وین است که حتما باید امتحان کنید. این غذا معمولا از گوشت کوبیده شده، آرد، تخم مرغ و آرد سوخاری تهیه و در روغن سرخ می شود. در تهیه شنیتسل در کشورهای مختلف از گوشت هایی همچون گوسفند، گوزن، مرغ، گوساله، گاو و بوقلمون استفاده می شود. این غذا شباهت بسیار نزدیکی با غذای فرانسوی اسکالوب دارد.

در خصوص منشا این غذا اختلاف های زیادی وجود دارد. عده ای معتقدند که این غذا متعلق به شهر میلان است در حالی که بقیه اعتقاد دارند این غذا از قرن هجدهم و در بین طبقه سرمایه دار وین، رواج پیدا نموده است. این غذا از هر جایی که آمده باشد امروزه یکی از محبوب ترین غذاهای آشپزی اتریش است. معمولا آن را همراه با مخلفات متعدد به خصوص برش لیمو، سرو می نمایند.

اشترودل سیب

وین به علاقه زائدالوصف اهالی اش به کافه ها، شهرت دارد. در واقع، سر زدن به کافه ها یکی از مهم ترین بخش های فرهنگ محلی است. کافه های وین بهترین جا برای امتحان کردن طعم اشترودل سیب همراه با چای یا قهوه است. این شیرینی لذیذ یکی از غذاهای ملی اتریش است و علاوه بر وین و اتریش در بسیاری از کشورهای اروپایی که زمانی متعلق به امپراتوری اتریش-مجارستان بوده اند، رواج دارد. برای تهیه این دسر لذیذ، خمیر مخصوص را با سیب، کشمش، پودر شکر و دارچین پر می نمایند. پس از آماده شدن، این دسر را با بستنی وانیلی یا خامه فرم گرفته سرو می نمایند.

تافل اشپیتز (Tafelspitz)

یکی دیگر از غذاهای خاص اتریشی که غذای ملی این کشور است، تافل اشپیتز نام دارد. غذایی که با پختن گوشت گوساله همراه با ادویه و سبزیجات، آماده می شود. این غذا، یکی از محبوب ترین غذاهای پادشاه یوزف یکم بوده است. هیچ غذایی را بدون یک تکه گوشت گوساله پخته شده نمی خورد. روش سنتی سرو این غذا این است که آن را همراه با آب گوشت و عصاره سبزیجاتش سرو می نمایند و قبل از خوردن گوشت، ابتدا آب و عصاره آن را میل می نمایند.

گولاش یا گویاش (Goulash)

سادگی و طعم لذیذ این غذا، از دلایل جذابیت آن است. این غذا را بسته به مدل سرو کردن، می توان سوپ یا خوراک نامید که مواد اصلی تشکیل دهنده آن عبارت است از گوشت (غالبا گوشت گوساله)، پاپریکا و سایر ادویه جات. برای طعم و رنگ دادن به غذا از مقداری سس گوجه فرنگی استفاده می نمایند. گاهی برای کامل شدن غذا، به آن انواع دامپلینگ یا نودل اضافه می نمایند. این خوراک یکی از غذاهای ملی مجارستان و یکی از نمادهای این کشور است و در اتریش هم بسیار رواج دارد.

تورته زاخا (Sachertorte)

بدون شک یکی از لذیذترین دسرهای وین، تورته زاخا است. نوعی کیک شکلاتی که در میان آن لایه ای نازک از مربای زردآلو قرار می دهند و معمولا آن را با خامه فرم گرفته، تزیین و سرو می نمایند. این دسر را فردی به نام Franz Sacher در سال 1832 برای کلمنز ونتسل فن مترنیخ سیاستمدار اتریشی ابداع نموده است. از آن موقع به بعد این دسر رواج پیدا نموده اما می گویند که مدل اصلی آن فقط در هتل Sacher سرو می شود. البته در همه کافه های وین می توانید این دسر لذیذ را امتحان کنید. اهالی وین می گویند که دستور اصلی این دسر با دقت فراوان حفظ شده و از آن مراقبت ویژه ای به عمل می آید. ذکر این نکته که روز پنجم دسامبر، روز ملی تورته زاخا است، نشان می دهد که این کیک چقدر در اتریش، مهم و محبوب است.

پنکیک Kaiserschmarrn

اهالی وین از هواداران پروپاقرص انواع دسر هستند. یکی دیگر از دسرهای لذیذی که در سفر به این شهر حتما باید امتحان کنید پنکیک قیصر یا پنکیک پادشاه است. دلیل این نام گذاری این است که این پنکیک یکی از دسرهای محبوب پادشاه فرانتس یوزف یکم بوده است. هنگام تهیه این پنکیک مواد دیگری چون تکه های سیب، کشمش و انواع مغزها اضافه می شود. بعد از آماده شدن، آن را به قطعات کوچک تقسیم می نمایند. پس از تقسیم کردن، روی آن پودر شکر می ریزند و با میوه یا مربا سرو می نمایند. دسر بسیار لذیذی که تا آن را امتحان نکنید، متوجه طعم خارق العاده اش نمی شوید.

سوسیس وینی (Wiener Würstel)

یکی از غذاهای خیابانی رایج و محبوب در وین، همین سوسیس است. در سراسر شهر در غرفه های متعدد غذای خیابانی می توانید سوسیس لذیذ را نوش جان کنید. این یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی هم برای اهالی شهر و هم برای گردشگران است. فرقی نمیکند که آفتابی باشد یا بارانی، هر موقع از سال، مردم در خیابان ها به دنبال غرفه های فروش سوسیس می گردند و از خوردن آن لذت می برند.

این سوسیس به تنهایی بسیار لذیذ است اما آن را معمولا با سس خردل و نوشیدنی سرو می نمایند. غذاهای مختلفی با این سویس ها تهیه می شود از جمله غذایی که برای تهیه آن، سوسیس را با پنیر پر می نمایند.

منبع: کجارو / planetware.com / transitionsabroad.com / twobadtourists.com / gpsmycity.com / true
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 645

به "راهنمای سفر به وین ؛ اتریش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به وین ؛ اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید