جاسوس مخوف پوتین که به دام افتاد اما دستگیر نشد!، عکس

به گزارش مجله تانی بای، زمانی که هوالدیمیر در سال 2019 در آب های نروژ رویت شد، به خاطر احتمال فعالیتش به عنوان جاسوس روسی، حسابی خبرساز شد.

جاسوس مخوف پوتین که به دام افتاد اما دستگیر نشد!، عکس

ماهیگیری به نام یوار هستن، در آوریل سال 2019، نهنگ بلوگای 9 ساله ای را در آب های همسرفست در شمالی ترین بخش های نروژ دید که در کوشش بود تا خودش را از شر یک دستگاه عجیب رها کند. بعد معین شد که این دستگاه عجیب، یک دوربین بود که با بند به او متصل شده بود و بر روی آن عبارت:تجهیزات سنت پترزبورگ دیده می شد. همین ماجرا این ابهام را ایجاد کرد که این نهنگ برای انجام فعالیت های جاسوسی برای روسیه آموزش دیده است.

این خبر و این واقعیت که نهنگ تمایل زیادی برای تعامل با انسان ها داشت، به تیتر خبری رسانه های بین المللی تبدیل شد و خیلی زود این نهنگ هوالدیمیر نام گرفت. نامی ترکیبی از واژه نروژی نهنگ و نام کوچک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه. هوالدیمیر نه تنها تمایلی برای رفتن به آب های منطقه ها خلوت و کم جمعیت نداشت، بلکه به نظر می رسید که به خوبی تعلیم دیده و به سمت قایق ها می رفت، با ماهیگیران ارتباط برقرار می کرد و حتی Gopro افراد را سرقت نموده و بعد پس می داد.

آیا هوالدیمیر جاسوس است؟

اگرچه هنوز کسی نمی تواند این را تائید یا تکذیب کند که هوالدیمیر یک جاسوس آموزش دیده است یا نه ولی این موضوع بی سابقه هم نیست. استفاده از جاسوس های غیرانسانی و نیروهای کمکی به منظور شناسایی به وسیله حیواناتی مثل سگ و زاغ، سابقه ای طولانی در طول جنگ ها دارد. در طول جنگ سرد، بسیاری از برنامه های جاسوسی وابسته به حیوانات بود که از جمله آن می توان به تعلیم دلفین ها اشاره نمود.

ارتش آمریکا همچنان دلفین های پوزه بطری و شیرهای دریایی کالیفرنیا را برای کشف مین، بازیابی اشیا و طبق گفته وب سایت نیروی دریایی، تشخیص و ردیابی اهداف زیر دریا، حتی در آب های تاریک را تعلیم می دهد و طبق گزارش های منتشره، نهنگ های بلوگا نیز تحت آموزش قرار می گیرند.

در یکی از استثنایی ترین نهنگ های دنیا بیشتر درباره این نهنگ جاسوس بخوانید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 تیر 1402 بروزرسانی: 16 تیر 1402 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2231

به "جاسوس مخوف پوتین که به دام افتاد اما دستگیر نشد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاسوس مخوف پوتین که به دام افتاد اما دستگیر نشد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید