حمایت از صنعتگران خلخال با راه اندازی بازارچه های فصلی

به گزارش مجله تانی بای، سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال بر حمایت از صنعتگران این شهرستان با راه اندازی بازارچه های فصلی تاکید نمود.

حمایت از صنعتگران خلخال با راه اندازی بازارچه های فصلی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، محمد رضا شایقی سرپرست میراث فرهنگی شهرستان خلخال امروز سه شنبه 23 مرداد 97 با اعلام این خبر توضیح داد: بیش از هزار صنعتگر در این شهرستان به فراوری صنایع دستی اشتغال دارند.

او افزود: فروش فراوریات یکی از دغدغه های جدی هنرمندان صنایع دستی است و به همین دلیل راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال ادامه داد: بازارچه ها فرصتی برای فروش و معرفی فراوریات فراهم ساخته و امکان سفارش گیری را برای هنرمندان تسهیل می نماید.

به گفته شایقی با توجه به کیفیت فراوریات صنایع دستی در این شهرستان معرفی فراوریات در سطح ملی و بین المللی نیز دنبال می گردد.

او همچنین با اشاره به راه اندازی بازارچه صنایع دستی در منطقه نمونه گردشگری ازناو، افزود: 20 غرفه در این بازارچه برای فروش صنایع دستی فراوریی شهرستان تدارک دیده شده است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال به فراوری گلیم، جاجیم، شال، سفال، معرق و منبت چوب، ملیله سازی، نقاشی روی چرم و محصولات چرمی اشاره نمود.

شایقی متذکر شد: جاجیم خلخال توانسته است نشان جغرافیایی ملی را اخذ کند و فراوری آن در این منطقه قدمت تاریخی بالایی دارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 258

به "حمایت از صنعتگران خلخال با راه اندازی بازارچه های فصلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از صنعتگران خلخال با راه اندازی بازارچه های فصلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید