نمایش 20 شیء تازه تاریخی در قلعه فلک الافلاک

به گزارش مجله تانی بای، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از نمایش 20 شیء تازه تاریخی در موزه باستان شناسی قلعه فلک الافلاک خرم آباد اطلاع داد.

نمایش 20 شیء تازه تاریخی در قلعه فلک الافلاک

به گزارش خبرنگاران عطا حسن پور اظهار کرد: 20 شیء نو برای اولین در استان نمایش داده می شوند که بیشتر شامل جنگ افزار، ابزار و ادوات سوارکاری، اشیاء آیینی و اشیاء مربوطه به مراسم نذری، گچبری های غار ساسانی قلاگوری و غیره هستند.

وی ادامه داد: این تغییر محتوای موزه باستان شناسی قلعه فلک الافلاک به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و استقبال بیشتر بازدیدکنندگان اجرا شده و بعلاوه در سایر بخش های این مجموعه، متفاوت تر از همواره پذیرای هموطنان خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به وجود بیش از 17 هزار شی تاریخی در موزه و گنجینه قلعه فلک الافلاک بیان نمود: این قلعه میراث تمدنی لرستان و ایران است که هر ساله خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می نماید لذا در تمام بخش های معماری، تاریخی، باستان شناسی، مردم شناسی و صنایع دستی حرف برای گفتن دارد و سرمایه گذاری در هر کدام از این بخش ها موجب رونق گردشگری خواهد شد.

حسن پور افزود: موزه قلعه فلک الافلاک در ایام نوروز همه روزه از ساعت 10 صبح تا ساعت 21 آماده بازدید مسافران و گردشگران است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 2 فروردین 1402 بروزرسانی: 2 فروردین 1402 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2188

به "نمایش 20 شیء تازه تاریخی در قلعه فلک الافلاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش 20 شیء تازه تاریخی در قلعه فلک الافلاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید