خبر خوش ریچارد برانسون برای علاقه مندان به فضا: 270 سفر فضایی در سال 2023

به گزارش مجله تانی بای، ریچارد برانسون، رئیس ویرجین گلکتیک اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد، سفرهای فضایی را با 16 پرواز در سال 2020 آغاز کند و تا سال 2023 تعداد آن ها را به 270 مورد برساند.

خبر خوش ریچارد برانسون برای علاقه مندان به فضا: 270 سفر فضایی در سال 2023

آغاز به بستن چمدان خود کنید؛ چراکه اگر ریچارد برانسون به همین منوال ادامه دهد، شما می توانید طی 4 سال آینده، به فضا سفر کنید. فقط باید هزینه چنین سفری را داشته باشید. او که ریاست ویرجین گلکتیک را برعهده دارد، اخیرا ایده بزرگ بعدی خود را برای سال 2023 مطرح کرده است که شامل فرستادن مردم به فضا در هر 32 ساعت با هزینه ای بالغ بر 250 هزار دلار می شود. هرچند جف بزوس از بلو ویرجین، در حال فروش بلیط سفر فضایی شرکت خود به مبلغی کمتر از 50 هزار دلار است.

در سفر فضایی شرکت ویرجین گلکتیک، 6 مسافر در پروازی 90 دقیقه ای به ارتفاع حدود 100 کیلومتری بالاتر از زمین سفر می کنند. آن ها چند دقیقه ای حس بی وزنی را تجربه خواهند کرد و می توانند در این فرصت، از آن بالا نگاهی به زمین بیندازند. این شرکت، سال ها در حال آزمایش روی این پرواز بوده است تا اینکه در سال 2018 برای اولین بار با پیروزیت وارد فضا شد و در فوریه سال جاری نیز توانست این تجربه پیروز را دوباره تکرار کند.

در سند ارسالی شرکت ویرجین گلکتیک به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، این شرکت قصد دارد سفرهای فضایی را با 16 پرواز در سال 2020 آغاز کند و تعداد آن ها را تا سال 2023 به 270 مورد برساند. این شرکت تا آن زمان، پنج ناوگان موردانتظارش را در اختیار خواهد داشت و می تواند در هر 32 ساعت، یک پرواز انجام دهد و به این ترتیب، سالانه بیش از 1500 فرد خوش شانس، یک سفر بسیار لوکس به فضا را تجربه خواهند کرد. شرکت ویرجین گلکتیک در ماه آگوست از فضای داخلی سالن دروازه ورود به فضا (Gateway to Space lounge) در پایگاه فضایی نو خود در لاس کروسس، نیومکزیکو رونمایی کرد که بسیار زیبا و رویایی به نظر می رسد.

جیم کلش، یک روزنامه نگار ماجراجو است که حدود 10 سال قبل در سال 2010، بلیط شماره 610 را خرید. او می گوید:

با اینکه بی وزنی برایم مهم است، اما واقعاً می خواهم تمام توجه خود را روی چشم انداز ها اطراف معطوف کنم، ریلکس باشم و از سفر لذت ببرم. می دانم که این تجربه، زندگی ام را تغییر خواهد داد.

با اینکه شرکت ویرجین گلکتیک، هویت فضانوردان آینده خود را فاش نکرده است، اما همه گردشگران فضایی یک وجه مشترک دارند و آن هم سفر به فضا است. این گردشگران در گروه های مختلف سنی 10 تا 90ساله هستند، به زبان های گوناگون صحبت می کنند و سوابق شغلی و شخصی متنوعی دارند. گردشگری فضایی، رویایی دور از دسترس نیست و شاید به همین زودی شاهد سفر تفریحی انسان ها به فضا باشیم. جالب است بدانید که اولین هتل فضایی در سال 2025 افتتاح خواهد شد. بنیاد گیت وی (Gateway Foundation) قصد دارد اولین پروژه تجاری فضا را با ساخت ایستگاه فضایی چرخان فون براون (Von Braun Rotating Space Station) رقم بزند. تصور کنید که بتوانید از اتاق هتل تان، به تماشای زمین بنشینید! این ایستگاه فضایی به یک چرخ وفلک بزرگ شبیه است که گرداگرد حلقه بیرونی آن ماژول های سکونتی واقع شده است. تیم آلاتوره، معمار ارشد طراح در این پروژه می گوید:

روزی می رسد که سفر به فضا مثل مسافرت با کشتی کروز یا رفتن به دیزنی ورلد، به یکی دیگر از گزینه های مردم برای تعطیلات تبدیل می شود.

گذر زمان نشان خواهد داد که این ادعا تا چه حد صحت دارد.

منبع: کجارو / thepointsguy.com
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1948

به "خبر خوش ریچارد برانسون برای علاقه مندان به فضا: 270 سفر فضایی در سال 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش ریچارد برانسون برای علاقه مندان به فضا: 270 سفر فضایی در سال 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید