دریاچه ناترون یا گورستان مخوف پرندگان!

به گزارش مجله تانی بای، دریاچه ناترون یکی از جاذبه های شگفت انگیز و ترسناک در شمال تانزانیا است این دریاچه رازهای زیادی را در خود پنهان کرده است که آن را به یکی از مقاصد توریستی تبدیل کرده است و در دنیا شناخته شده است این دریاچه ترسناک به شکل مخوف و هولناکی حیوانات را تبدیل به سنگ می کند در میان بومیان این منطقه این دریاچه نفرین شده است و دارای روایت ها و داستان های متعددی است.

دریاچه ناترون یا گورستان مخوف پرندگان!

با شنیدن روایت های اسرارآمیز این دریاچه می توانید با یکی دیگر از منطقه ها حیرت انگیز جهان آشنا شوید این دریاچه نمکی و قلیایی اتفاقات و رخدادهای مهمی را در خود جای داده است رمز و رازهای این دریاچه بسیار شگفت انگیز است شما علاقه مندان اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری را درباره این منطقه کسب کنید می توانید این مقاله را مطالعه نمایید و درباره حیوانات این منطقه نیز اطلاعات بیشتری کسب کنید. این دریاچه دارای گونه هایی از گاو میش، فلامینگو و خفاش ها است که به دلیل رازهای شگفت انگیز این منطقه خشک شده اند و همین موضوع حیرت انگیز خواهد بود.

آشنایی با دریاچه ناترون:

در سواحل این دریاچه پرندگان گوناگونی را می بینید که با تعداد بی شماری به سنگ تبدیل شده اند شرایط های هر یک از این پرندگان به شکل های گوناگونی است برخی از این پرندگان همانند یک جسد هستند فسیل های این پرندگان اولین چیزی است که توجه شما را به خود جلب می کند و می تواند موجب کنجکاوی هر فردی شود. این دریاچه بسیار ترسناک و هولناک است و تا کنون هیچ شخصی جرات نزدیک شدن به آن و شنا کردن در آب های آن را ندارد اما به دلیل همین اتفاقات عجیب و غریب است که این دریاچه دارای اهمیت است و از نقاط مختلف جهان جهانگردان زیادی به این منطقه سفر کرده اند.

دریاچه ناترون در واقع یک دریاچه نمک است که در کشور تانزانیا واقع شده است موقعیت ویژه و خاصی که در این منطقه وجود دارد موجب اهمیت بیشتر این دریاچه شده است آب هایی که وارد این دریاچه می شوند از آن خارج نمی گردند و جالب است بدانید که تنها این آب ها از طریق تبخیر کم می شوند و حجم آن ها کاسته می شود در حال حاضر این دریاچه دارای غلظت بالایی از نمک ها می باشد همچنین حجم زیادی از مواد معدنی در این دریاچه یافت می شود.

قلیایی آب های این دریاچه به شدت بالا است از سویی موجودات کمی توان زندگی کردن در این حجم از مواد قلیایی را دارند تنها چند گونه از ماهی ها قادر به زندگی کردن در این آب ها می باشند گروهی از فلامینگوها و چند نوع از جلبک ها نیز دیده شده اند که در این دریاچه زنده مانده اند و تحقیقات نشان می دهد که دلیل این امر تغذیه کردن از جلبک ها می باشد که موجب زنده ماندن آن ها شده است.

سقوط کردن پرندگان در ناترون:

یکی از اتفاقات عجیبی که در این آب ها رخ داده است سقوط کردن تعدادی از پرندگان است غلظت بالای مواد شیمیایی در این آب ها موجب شده است تا همین موضوع موجب شفافیت بیش از حد سطح آب ها می شود از این رو است که پرندگان در زمان پرواز کردن متوجه سطح این آب ها نمی شوند و به درون آن سقوط می کنند. تحقیقات و بررسی ها در این منطقه نشان می دهد که این اتفاق برای یکی از هلیکوپترهای منطقه نیز ایجاد شده است و دچار حادثه شده است.

چه چیزهایی در سفر به این منطقه می بینیم؟

این دریاچه با وجود این اتفاقات یکی از دریاچه های وحشتناک جهان است که هیچ کس جرات نزدیک شدن به آن را ندارد اما با این وجود برخی از افراد هستند که دوست دارند درباره این منطقه ها بیشتر بدانند. در فصل هایی از سال که حجم آب های این منطقه کم می شود و خشکی بیشتری است با پایین آمدن سطح آب ها و عقب نشینی کردن پرندگانی که در این منطقه مرده اند تازه سر بیرون می آورند این لاشه ها در میان آب ها قلیایی خشک شده و مرده اند.

پرندگان خشک شده ناترون:

لاشه های خشک شده این پرندگان که همانند سنگ هستند می تواند یکی دیگر از شگفتی های این دریاچه باشد پرندگانی که در این منطقه می بینید کاملا فسیل و خشک شده اند این منطقه مورد توجه بسیاری از حیوانات حیات وحش می باشد و اهمیت زیادی برای آن ها دارد. تصاویری که از این پرندگان در فضای مجازی می بینید از طریق عکاسان ماهر و علاقه مند به حیات وحش ثبت شده اند این عکس ها معروفیت جهانی زیادی دارند و بسیار با اهمیت می باشند.

عکاس دریاچه:

بیشتر عکس های شگفت انگیزی که از این دریاچه می بینید عکس هایی است که از طریق نیک برانت یکی از عکسان معروف ثبت شده است او با سفر به این منطقه ها عکس های زیادی را ثبت کرده است که این عکس ها برای علاقه مندان زیادی جذابیت دارد.

دریاچه ناترون از جذابیت های زیادی برای علاقه مندان برخوردار است این دریاچه شگفتی های زیادی را به خود اختصاص داده است رمز و رازهایی که در آن وجود دارد اهمیت بسیار زیادی دارد و آن را به یکی از عجایب جهان تبدیل کرده است.

این دریاچه مخوف و عجیب در کشور تانزانیا واقع شده است برای آشنایی با منطقه ها عجیب و دیدنی این کشور می توانید از قسمت جهان گردی کلیک نمایید.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2077

به "دریاچه ناترون یا گورستان مخوف پرندگان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه ناترون یا گورستان مخوف پرندگان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید