ساخت ورودی دوم و مجتمع ایستگاه متروی استاد تعیین شروع شد

به گزارش مجله تانی بای، ساخت ورودی دوم ایستگاه متروی استاد تعیین و مجتمع ایستگاهی مجاور آن واقع در خط 4 متروی تهران امروز شروع شد.

ساخت ورودی دوم و مجتمع ایستگاه متروی استاد تعیین شروع شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حمل و نقل شهری یکی از مهمترین و بنیادی ترین مسائل در برنامه ریزی و طراحی های شهری است که اثرات قابل توجهی در کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و حتی کاهش مصرف سوخت دارد، اما یکی از موضوعاتی که در کنار توسعه حمل و نقل عمومی حائز اهمیت است و در جذب شهروندان برای استفاده هرچه بیشتر از حمل و نقل عمومی تأثیر دارد، دسترسی به این وسائل است.

هرچه دسترسی به وسائلی مانند مترو و اتوبوس راحت تر باشد علاوه بر تأثیراتی که بر املاک و اراضی اطراف می گذارد، مسافران بیشتری تمایل به استفاده از آن ها خواهند داشت. بر این اساس بعضی ایستگاه های مترو در شهر تهران دارای حداقل دو ورودی هستند تا شهروندان بتوانند با سهولت بیشتری به مترو دسترسی پیدا نمایند در این بین بعضی ایستگاه ها نیز با گذشت سال ها از افتتاحشان تنها یک ورودی دارند.

یکی از آن ایستگاه ها ایستگاه استاد مشخص واقع در خط 4 است که در آبان ماه سال 90 به بهره برداری رسید و تا به امروز با یک ورودی مورد استفاده شهروندان قرار گرفته است، اما امروز طی مراسمی پروژه عمرانی ساخت ورودی جنوبی این ایستگاه و مجتمع ایستگاهی مجاور آن با حضور مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه و شهردار منطقه 9 تهران برگزار گردید و در صورت تامین منابع اقتصادی ساخت این ورودی تا انتها سال تکمیل می گردد.

علی امام؛ مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه مترو در این باره گفت: ابلاغیه ساخت ورودی جنوبی ایستگاه استاد مشخص، آذر ماه سال گذشته به پیمانکار ارسال شد، اما به دلیل اینکه ساخت مجتمع ایستگاهی احتیاج به تهیه پروانه ساختمانی داشت عملیات عمرانی این پروژه به تازگی شروع شده است. پس از انجام عملیات گودبرداری و رسیدن پروژه به سطح زمین، ورودی جنوبی ایستگاه استاد مشخص ساخته و پس از آن ادامه ساخت عملیات عمرانی مجتمع ایستگاهی انجام می گردد.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار موظف است در صورت تامین منابع اقتصادی تا انتها سال پروژه ورودی جنوبی ایستگاه استاد مشخص را تکمیل کند، اظهار داشت: با توجه به اینکه در ضلع جنوب خیابان آزادی از چهارراه ولیعصر (عج) تا میدان آزادی تنها ایستگاه خرسند دارای ورودی جنوبی است، ورودی دوم ایستگاه استاد مشخص دومین ورودی جنوبی خط 4 متروی تهران از ایستگاه تئاتر شهر تا میدان آزادی است.

امام توضیح داد: با توجه به برگزاری مراسم های مختلف ملی و مذهبی از جمله برپایی راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس در محدوده میدان انقلاب تا خیابان آزادی راه اندازی ورودی جنوبی این ایستگاه یکی از احتیاج های اصلی شرکت بهره برداری متروی تهران برای تقسیم جمعیت هنگام خروج از ایستگاه مترو در روز های پر ازدحام است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1012

به "ساخت ورودی دوم و مجتمع ایستگاه متروی استاد تعیین شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت ورودی دوم و مجتمع ایستگاه متروی استاد تعیین شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید