سازمان بازرسی کل کشور در کنار شرکت های دانش بنیان است

به گزارش مجله تانی بای، رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی کل کشور در کنار شرکت های دانش بنیان است و کوشش داریم بخشی از دغدغه این شرکت ها را رفع کنیم.

سازمان بازرسی کل کشور در کنار شرکت های دانش بنیان است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، رییس سازمان بازرسی کل کشور پیش از ظهر امروز با حضور در پارک فناوری پردیس ضمن ملاقات و تبادل نظر با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس از بخش های مختلف این پارک بازدید و از نزدیک در جریان مسائل شرکت های دانش بنیان نهاده شد.

در این بازدید، رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به وظیفه ذاتی سازمان بازرسی کل کشور که وظیفه ای نظارتی است، گفت: پس از جلسه با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، بخشنامه ای صادر شد که در آن مقرر شد که ما مسائل مرتبط با شرکت های دانش بنیان را رصد کنیم.

خداییان اضافه کرد: به همین دلیل برای این موضوع کارگروهی در سازمان بازرسی با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و بعلاوه دستگاه های متولی ایجاد می شود. بعلاوه مقرر شد در یک ماه آینده برنامه هایی که در ارتباط با شرکت های دانش بنیان در زمینه نظارت و بازرسی پیشبینی می شوند، در دستور کار قرار گیرد و در بازه های چندماهه عملکرد دستگاه هایی که باید با شرکت های دانش بنیان همکاری داشته باشند رصد شود.

او توضیح داد: سازمان بازرسی موضوعاتی که وظایف اصلی دستگاه ها است، ولی به دلایل مختلف، آن تکلیف را انجام نمی دهند یا ناقص انجام می دهند و از این ناحیه خسارات فراوانی به کشور و به ویژه شرکت های دانش بنیان و فناور وارد می شود را پیگیری می نماید.

ذبیح الله خداییان با بیان اینکه یکی از رویکرد های سازمان بازرسی، اقدامات اصلاحی، پیشگیرانه و نظارت های موثر در جهت رفع موانع دستگاه های اجرایی در انجام وظایف و تکالیف و ماموریت ها است اضافه کرد: ما قوانین خوبی در زمینه فراوری داریم. برای مثال قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان، قانون بهبود محیط کسب و کار و قانون رفع موانع فراوری از جمله این قوانین هستند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید نمود: همه این موارد قوانینی هستند که تکالیفی بر عهده دستگاه های اجرایی گذاشته اند که با شرکت های دانش بنیان در زمینه معافیت های مالیاتی، معافیت های بعضی عوارض گمرکی و صادراتی و ... همکاری داشته باشند.

او گفت: ما بر کار دستگاه هایی که باید این قوانین را اجرا نمایند، نظارت می کنیم و برنامه ها و اقدامات سازمان بازرسی کل کشور در قالب پیگیری شعار سال و بحث یاری به شرکت های دانش بنیان و اشتغال آفرینی است و دستگاه هایی که به وظایف خود عمل می نمایند مورد قدردانی قرار خواهند گرفت و دستگاه های که ترک فعل می نمایند، با پیگیری های لازم در زمینه اجرای قانون، فعال خواهند شد.

ذبیح الله خداییان از نمایندگان شرکت های دانش بنیان خواست که مسائل و موانع کار خود را به صورت مصداقی، شفاف و مکتوب به سازمان بازرسی منعکس نمایند تا در کارگروه ویژه سازمان بازرسی آنالیز شود.

خداییان در خاتمه گفت: سازمان بازرسی کل کشور در کنار شرکت های دانش بنیان است و کوشش داریم در کارگروهی که برای آنالیز و رفع مسائل این شرکت ها در سازمان بازرسی تشکیل داده ایم، بخشی از دغدغه این شرکت ها را رفع کنیم.

لازم به ذکر است، رییس سازمان بازرسی کل کشور امروز از شرکت دانش بنیان دانش اندیش رانا و نمایشگاه دائمی محصولات پارک فناوری پردیس نیز بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2016

به "سازمان بازرسی کل کشور در کنار شرکت های دانش بنیان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان بازرسی کل کشور در کنار شرکت های دانش بنیان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید