ستاره پنجم در انتظار تارا

به گزارش مجله تانی بای، ستاره های کیفی تارا پس از ارزشیابی کیفی و نتایج شاخص بررسی اولیه کیفیت (IQS) از نگاه مشتریان معین خواهد شد. اندازه گیری این شاخص نیازمند پیمایش سه ماهه خودرو توسط مشتریان است، بنابراین معین سطح کیفی محصول تارا پس از تحویل دهی به مشتریان و پیمایش سه ماهه و معین نتایج شاخص بررسی اولیه کیفیت از نگاه آنان صورت می پذیرد؛ هدف گذاری اجرا شده در ایران خودرو، کسب پنج ستاره کیفی برای محصول تارا است.

ستاره پنجم در انتظار تارا

به گزارش ایکوپرس، شاخص بررسی اولیه کیفیت (IQS) که بیانگر تعداد ایرادات عنوان شده توسط مشتریان به ازای هر صد دستگاه خودرو است، از جمله شاخص های مهمی است که در سال های اخیر برای سنجش رضایت مصرف کنندگان خودرو های تولید داخل مورد استفاده قرار می گیرد.

این شاخص با بهینه کاوی شاخص های معتبر بین المللی استخراج شده و نتایج آن گویای میزان رضایت مشتریان از سطح کیفیت محصولات است. شاخص بررسی اولیه کیفیت، خودرو را پس از تولید و حین مصرف توسط مشتریان مورد ارزیابی قرار می دهد. این بررسی در فاصله زمانی سه ماه پس از تحویل خودرو، از مصرف کنندگان صورت می گیرد و به همین جهت معین سطح کیفیت خودرو های جدید، فاصله زمانی سه ماهه با زمان ورود به بازار دارد. محصول تارا نیز که در آستانه تولید انبوه واقع شده است از این قاعده مستثنی نبوده و با سپری شدن سه ماه از عرضه به بازار، وارد جدول ارزشیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خواهد شد.

فرآیند ارزشیابی و بازرسی خودرو ها نیز سال ها است که براساس استاندارد ملی اجرا می شود. این فرآیند عیوب کیفی خودرو حین تولید انبوه و پس از اتمام مراحل پروژه بر اساس طرح کیفیت را بررسی می کند و کیفیت خودرو ها را در زمان خروج از خط تولید و پس از تجاری سازی نهایی مورد ارزیابی قرار می دهد.

این فرآیند در حال حاضر برای محصول جدید ایران خودرو نیز توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به صورت کامل در حال اجرا است.

منبع: فرارو
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1461

به "ستاره پنجم در انتظار تارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاره پنجم در انتظار تارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید