سدانی برقی با آینده ای نامشخص!، عکس
به گزارش مجله تانی بای، پدال نوشت: شرکت سوئدی NEVS که از بقایای ساب به دنیا آمد، سدان الکتریکی جذابی را معرفی نموده ولی به دلایل مختلف آیندهٔ این پروژه تعیین نیست.
زمانی که در سال 2013 ساب ورشکست شد، از خاکسترهای آن شرکتی بنام شرکت ملی خودروی الکتریکی سوئد یا به طور مخفف NEVS به دنیا آمد. NEVS دارایی های ساب را خریداری کرد و بعد خود به مالکیت یک شرکت بزرگ چینی بنام گروه اِورگرند عایدی که در حوزهٔ املاک و مستغلات فعالیت می نماید. هرچند طی سال های اخیر از NEVS خبری نبود اما حالا معین شده این شرکت در حال توسعهٔ یک خودروی الکتریکی چشمگیر بنام امیلی GT بوده است.
بااین حال، آیندهٔ این خودرو معین نیست زیرا مالک چینی شرکت سوئدی را در حالت خواب زمستانی قرار داده است. این حالت به شرایطی اطلاق می گردد که شرکت از لحاظ قانونی هنوز وجود دارد اما فعالیت آن تقریباً به طور کامل متوقف می گردد. گروه اورگرند ابتدا جواز ساخت 20 پروتوتایپ از امیلی GT را صادر کرد اما این شرکت در سال 2020 با مسائل مالی روبرو شد و تنها شش دستگاه از سدان NEVS ساخته شد. از اوایل سال 2021، اورگرند در پی فروش NEVS و تأسیسات فراوری آن در شهر ترولهتان سوئد بوده است اما به علت پیدا نشدند خریدار، ماه گذشته شرکت در حالت خواب زمستانی نهاده شد و از 340 کارمند آن 320 نفر اخراج شدند.
بیشتر بخوانید:
-
تویوتا هم متقلب از آب عایدی!
-
بازگشت متفاوت نیسان به ایران با این شاسی بلند تهاجمی/ عکس
-
دوپینگ رویایی مرسدس بنز/ شاهکار نو از تیونری که قرار بود به ایران بیاید!/ عکس
در همین حال، گفته شده پولستار بخشی از کارخانهٔ NEVS در ترولهتان را خریداری نموده و میخواهد از آن به عنوان پایگاه تحقیق و توسعه برای خودروهای الکتریکی آیندهٔ خود استفاده کند؛ بنابراین به نظر می رسد روزنه های امید برای NEVS و امیلی GT در حال بسته شدن هستند. بااین حال، مدیرعامل این شرکت هم اکنون در پی خریدار برای پروژهٔ امیلی است و از علاقه مندان خواسته با شرکت تماس بگیرند. گفته شده این پروژه حدود یک سال و نیم تا آماده سازی برای فراوری فاصله دارد و پروتوتایپ های آن کاملاً قابل رانندگی هستند. بعلاوه به گفتهٔ مقامات NEVS همه چیز برای فراوری این سدان الکتریکی فراهم است.
امیلی GT به چهار موتور الکتریکی درون چرخی با 122 اسب بخار قدرت مجهز است که مجموعاً 490 اسب بخار قدرت فراوری می نمایند. واحد محرکهٔ این موتورها بین رینگ و دیسک ترمز نصب شده و کنترل گشتاور دقیقی را فراهم می نماید. بعلاوه به ادعای NEVS، امیلی به لطف پکیج باطری بزرگ 175 کیلووات ساعتی می تواند با هر بار شارژ بیش از 1000 کیلومتر را طی کند. بعلاوه ارائهٔ باطری های کوچک تر 140 و 105 کیلووات ساعتی هم برنامه ریزی شده است. البته پروتوتایپ های امیلی از باطری 52 کیلووات ساعتی NEVS 9-3 استفاده می نمایند که نسخهٔ الکتریکی ساب 3-9 است.
NEVS ساخت نسخه ای پرفورمنس بالا از امیلی را هم در نظر داشت که با 660 اسب بخار قدرت و 2200 نیوتن متر گشتاور می توانست ظرف 3.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد درحالی که این رقم برای نسخهٔ معمولی 490 اسب بخاری 4.6 ثانیه است. بااین همه، بدون حمایت مالک چینی و همین طور پیدا نشدن خریدار، بعید است که امیلی GT بتواند رنگ خط فراوری را ببیند.
227321
منبع: خبرآنلاین