سلفی های خیره کننده کاوشگر عطارد هنگام عبور از کنار کره زمین

به گزارش مجله تانی بای، یک سفینه فضایی که برای رسیدن به عطارد به فضا پرتاب شده است، هنگام گذر از کنار کره زمین عکس های خیرکننده از کره زمین ارسال نموده است.

سلفی های خیره کننده کاوشگر عطارد هنگام عبور از کنار کره زمین

به گزارش خبرنگاران به نقل از لایوساینس کاوشگر بپی کلمبو (BepiColombo) که ماموریتی مشترک برای سازمان فضایی اروپا (ESA) و سازمان کاوش فضایی ژاپن (JAXA) را انجام می دهد، به سوی عطارد، درونی ترین سیاره منظومه شمسی پرتاب شده است.

اما این سفینه فضایی برای رسیدن به مقصدش باید توالی پیچیده ای از 9 گذر سیاره ای را انجام دهد تا با استفاده از نیروی گرانش این سیاره ها به مقصدش برسد.

اولین این گذرها از نزدیکی کره زمین انجام شد و بپی کلمبو در فاصله 12677 کیلومتری سیاره ما نهاده شد.

بپی کلمبو هنگام این عبور کاملا آماده بود تا با سه دوربین متفاوتش از کره زمین عکس بگیرد. گروه کنترل ماموریت هنوز در حال پردازش عکس هایی است که این کاوشگر فرستاده است، اما بعضی از عکس های منفرد و رشته های عکس های پویانمایی شده ای بپی کلمبو را منتشر نموده اند

این دوربین ها طوری تنظیم شده بودند که به اصطلاح سلفی بگیرند، بنابران در همه تصاویر هم کره زمین و هم بخش های از سفینه فضایی دیده می گردد.

سفینه بپی کلمبو از سه بخش تشکیل شد هاست: مدارگرد مغناطیس سپهر عطارد که ساخت JAXA است، مدارگرد سیاره ای عطارد که ساخت ESA است و مدول انتقالی عطارد ساخت ESA که این دو کاوشگر علمی را به مقصدشان می رساند.

بپی کلمبو در 2021 از کنار عطارد می گذرد و عملیات مداری آن در سال 2026 آغاز می گردد. این سفینه نخستین نماینده انسانیت از سال 2015 است که به این سیاره کوچک منظومه شمسی می رسد. سفینه فضایی مسنجر ناسا در این سال عامدانه روی سطح عطارد سقوط کرد تا ماموریتش را انتها دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 884

به "سلفی های خیره کننده کاوشگر عطارد هنگام عبور از کنار کره زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلفی های خیره کننده کاوشگر عطارد هنگام عبور از کنار کره زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید