برنامه آماده سازی تیم ملی فوتسال تعیین شد، رایزنی با برزیل و ژاپن

به گزارش مجله تانی بای، به گزارش خبرنگاران، فوتسال قاره آسیا و به دنبال آن کشورهای این قاره از جمله ایران، یک سال عجیب و غریب را پشت سر گذاشت. تعویق مداوم مسابقات قهرمانی آسیا و تغییر میزبان این بازی ها از ترکمنستان به کویت در نهایت به لغو قطعی این مسابقات منجر شد؛ آن هم در دوره ای که رقابت های قهرمانی آسیا ارزش دو چندانی داشت.

برنامه آماده سازی تیم ملی فوتسال تعیین شد، رایزنی با برزیل و ژاپن

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

پنج تیم برتر این دوره از مسابقات جواز حضور در جام جهانی لیتوانی را کسب می کردند ولی ویروس کرونا به جان فوتسال آسیا افتاد و در نهایت مقرر شد AFC خودش نمایندگان قاره را برای جام جهانی معین کند.

در این میان، برنامه های آماده سازی کشورهای آسیایی مدام دستخوش تغییر شد و شرایطی را رقم زد که بیشتر بازی های تدارکاتی و پیش بینی شده لغو شد.

ایران هم از جمله کشورهایی بود که اردوی تیم ملی فوتسال خود را زود استارت زد اما تنها پیروز شد بازی تدارکاتی با ازبکستان را برگزار کند. دیدارهای آماده سازی با کشورهایی همانند عراق، آذربایجان، هلند و کویت به دلایل مختلف انجام نشد و حالا با لغو قطعی جام ملت های آسیا و برگزاری جام جهانی در شهریور 1400، کمیته فوتسال ایران برنامه ریزی جدیدی را پیش بینی نموده است؛ با علم به اینکه ایران بدون شک یکی از تیم های آسیایی در جام جهانی خواهد بود.

کمیته فوتسال ایران بعد از جلسه با کادر فنی تیم ملی فوتسال، تصمیم گرفت فیفادی اسفند را در اختیار لیگ قرار بدهد و اردوی آماده سازی برگزار نکند؛ مشروط به اینکه بازی های لیگ زودتر تمام گردد و در سال 1400، اردوی تیم ملی زودتر استارت بخورد.

آخرین تقابل تیم ملی فوتسال ایران با برزیل در جام جهانی کلمبیا بود که ایران به پیروزی رسید

به گفته داود پرهیزکار رئیس کمیته فوتسال، این کمیته رایزنی هایش را برای برگزاری چند بازی و تورنمنت مناسب برای تیم ملی قبل از حضور در جام جهانی شروع نموده است. این برنامه ها شامل دو تورنمنت در کشور تایلند، انجام چهار بازی (دو بازی رفت و دو بازی برگشت) با برزیل و مسابقه با تیم ملی ژاپن است.

پرهیزکار در این خصوص به خبرنگاران، گفت: مقدمات حضور در دو تورنمنت خوب در تایلند فراهم شده است. یک تورنمنت 8 تیمی است و از 14 تا 24 ماه می (14 اردیبهشت تا 3 خرداد 1400) برگزار می گردد و تورنمنت دیگر که 12 تیمی است از 6 تا 19 آگوست (15 تا 28 مرداد 1400).

رئیس کمیته فوتسال اعلام نمود: با برزیل هم مکاتباتی داشته ایم و قصد داریم دو بازی رفت و دو بازی برگشت با این کشور انجام بدهیم. برزیلی ها به صورت ضمنی موافقت نموده اند و اگر برنامه آنها اجازه بدهد این مسابقات انجام خواهد شد. پیشنهادمان بازی رفت در خردادماه است و قصد داریم بازی برگشت را هم کمتر از یک ماه مانده به جام جهانی برگزار کنیم.

پرهیزکار در پاسخ به این سئوال که آیا فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال توان اقتصادی لازم برای انجام این بازی پرهزینه را دارد؟ گفت: با چند اسپانسر صحبت هایی انجام شده است که هزینه های سفر و بازی با برزیل را پوشش بدهند. از این نظر مسئله ای نداریم.

داود پرهیزکار رئیس کمیته فوتسال

رئیس کمیته فوتسال در ادامه گفت: مذاکرات تلفنی و شفاهی هم با کشور ژاپن انجام شده است. اگر شرایط فراهم باشد، قصد داریم با ژاپن در فیفادی فروردین بازی کنیم. البته نمی دانیم دو یا سه ماه دیگر کرونا چه وضعیتی خواهد داشت. اگر این ویروس بازهم شدت پیدا کند احتمالات را به هم می زند؛ همانطور که بازی با کویت یا آذربایجان قطعی بود اما مسائل غیر قابل پیش بینی رخ داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1415

به "برنامه آماده سازی تیم ملی فوتسال تعیین شد، رایزنی با برزیل و ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه آماده سازی تیم ملی فوتسال تعیین شد، رایزنی با برزیل و ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید