تور اروپا ارزان: شهر شیطان صربستان؛ شهری اسرارآمیز و ترسناک در اروپا

به گزارش مجله تانی بای، در صربستان جاذبه های بسیاری بچشم می خورند که یکی از آنها، شهر شیطان devils town است. ممکن هست وقتی کسی برای اولین بار نام این شهر را بشنود، ترس و هیجان تمام وجودش را فرا گیرد. با ما در مقاله شهر شیطان کجاست همراه باشید تا شما را با داستان ها و اسرار شهر شیطان صربستان آشنا کنیم.

تور اروپا ارزان: شهر شیطان صربستان؛ شهری اسرارآمیز و ترسناک در اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

با دلیل بوجود آمدن شهر و نامگذاری آن بیشتر آشنا شویم

یکی از دلایلی که باعث شد تا این شهر را با عنوان شهر شیطان devils town بشناسند، وجود صخره های عجیب و غریب و ترسناک است که در گذر زمان و با فرسایش ایجاد شده اند. در شهر شیطان devils town، شما می توانید ستونهای سنگی عجیبی را مشاهده کنید که به ردیف در کنار یکدیگر قرار دارند. بسیاری از مردم محلی بر این باورند که منشا شکل گیری این ستون ها به شیطان برمی گردد. براساس مقاله شهر شیطان کجاست باید بدانید که بیش از 200 سازه سنگی در شهر شیطان devils town وجود دارند که ارتفاع آنها چیزی بین 2 تا 15 متر و عرض آنها نزدیک به 3 متر است.

علاوه بر آن، شما می توانید بر روی این سازه ها کلاه های سنگین و عجیب و غریبی را مشاهده کنید. با قطع بی رویه درختان و از بین رفتن جنگل به وسیله انسان ها، طبیعت قدرت تخریب نمایندگی بیشتری را پیدا نموده و در اثر طوفان، باران و باد این سازه ها دچار فرسایش بیشتری شده اند. بعضی از دانشمندان معتقدند که این سازه های سنگی بسیار عجیب و غریبند و چطور می گردد که یک سنگ با قطر 20 تا 30 سانت بتواند یک کلاه با وزن صدها کیلوگرم را تحمل کند؟!

موقعیت و راههای دسترسی به این شهر

در جنوب صربستان و در بالکان، شهری به نام شهر شیطان بوده و موقعیت جغرافیایی اصلی آن در کوه رادان و در فاصله کمی از شهر کورسو ملیاست. شما برای رفتن به شهر شیطان صربستان می توانید از اتوبوس، ماشین و غیره بهره ببرید. به عنوان مثال، اگر می خواهید به وسیله اتوبوس خود را به این شهر برسانید، می توانید به بلگراد و نیس رفته و سوار یکی از اتوبوس ها شوید. اما اگر قصد دارید که با ماشین به این مکان شگفت انگیز بروید، باید تقریبا در 80 کیلومتری جاده دابری دال در جاده نیس پریستینا به طرف چپ تغییر راستا داده و 6 کیلومتر را طی کنید. سپس، از بین روستای زبیکا دوباره به سمت چپ بروید. بعد از آن نیز باید چیزی حدود 3 کیلومتر را پشت سر بگذارید تا در نهایت، بتوانید به شهر شیطان صربستان دسترسی پیدا کنید.

براساس مقاله شهر شیطان کجاست باید بدانید که بازدید از شهر شیطان صربستان کاملا رایگان بوده و شما می توانید چیزی حدود سه ساعت را در این شهر بگردید و از جاذبه های مختلفش بازدید نمایید. قابل ذکر است که تابستان و بهار برترین زمان برای بازدید از این مکان هستند.

با جاذبه های تماشای و طبیعت شهر بیشتر آشنا شویم

سنگهای شگفت انگیزی در شهر شیطان مشاهده می شوند که بسیار زیبا و جالب هستند و هر ساله، گردشگران زیادی برای تماشا آنها به این شهر می آیند. اما علاوه بر آنها، شما می توانید دو آبراهه را مشاهده کنید که نام آنها شوم شیطان و جهنم است. بعضی از مردم محلی معتقدند که چشمه های موجود در این آبراهه ها خاصیت درمانی دارند و این ویژگی را میتوان به وجود مواد معدنی در درون آب این چشمه ها مرتبط دانست. آب این چشمه ها قابل نوشیدن نیست و دانشمندان به مردمی که به این منطقه سفر می نمایند، این موضوع را هشدار می دهند.

این شهر به عنوان پدیده طبیعی نادر توانست تا نامزد کمپین عجایب هفتگانه تازه طبیعت نیز گردد. در نزدیکی شهر شیطان هم یک کلیسای قدیمی کشف شده که قدمت آن به قرن سیزدهم میلادی باز می گردد. مردم محلی معتقدند که این محل این توانایی را دارد که بسیاری از بیماری ها را شفا دهد و به همین دلیل، خود را به این کلیسا می رسانند تا دعا نمایند. مردم بعد از دعا کردن، روسری خود را به درختی که در نزدیکی کلیسا قرار گرفته، گره می زنند. براساس مقاله شهر شیطان کجاست باید بدانید که آنان بعد از یک هفته می آیند و روسری را در خاک دفن می نمایند تا تمام بیماری ها از بین بروند.

چه افسانه هایی در خصوص شهر شیطان وجود دارند؟

یکی از این افسانه ها، این است که سنگهای این شهر در واقع میهمانانی بوده اند که برای جشن گرفتن عروسی یک خواهر و برادر به دستور شیطان به این شهر آمدند. خداوند هم آنها را تبدیل به سنگ کرد تا از این طریق، دیگران عبرت بگیرند و بدانند که در ازای گناهانی که انجام می دهند، مجازات خواهند شد. افسانه دیگری که در خصوص شهر شیطان وجود دارد، این است که یک جادوگر، انسانهای این شهر را بخاطر پیروی نکردن از حرفهایش تبدیل به سنگ کرد.

درگذشته، انسانهایی بسیار بخشنده و مهربان در کنار یکدیگر در این منطقه زندگی می کردند. شیطان که از اخلاق خوب این مردم بسیار عصبانی بود، تصمیم گرفت تا به آنها آسیب وارد کند. به همین دلیل هم با تسخیر مردم شهر، آنها را وادار به انجام اعمال غیرقانونی و بد کرد. سپس، کلیسایی را در نزدیکی این منطقه احداث کرد تا این مردم برای اعمال غیر اخلاقی و غیر قانونی از آن بهره ببرند. فرشته ها با مشاهده این رفتارها، از خداوند درخواست کردند که به آنها یاری کند. خداوند نیز طوفان های شدید و بادهای سرد را روانه این شهر کرد و مردمی که در این منطقه بودند، همگی تبدیل به سنگ گشتند.

منبع: همگردی
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1912

به "تور اروپا ارزان: شهر شیطان صربستان؛ شهری اسرارآمیز و ترسناک در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: شهر شیطان صربستان؛ شهری اسرارآمیز و ترسناک در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید