شیر برای رشد و تقویت گیاهان

به گزارش مجله تانی بای، برای پرورش و نگهداری بهتر از گیاهان، باید احتیاجهای آن ها را بشناسیم. گیاهان برای رشد علاوه بر آب و خاک، به مواد مغذی دیگری هم احتیاج دارند. کارشناسان توصیه می نمایند که شما از شیر برای رشد و تقویت گیاهان بهره ببرید.

شیر برای رشد و تقویت گیاهان

حضور گیاهان در منزل و محل کار باعث نشاط بیشتر ما و افراد حاضر در محیط می گردد. گیاهان علاوه بر اینکه با زیبایی ذاتی خود جلوه بهتری به محیط می دهند، باعث تصفیه هوا نیز می شوند. پس همواره باید در مراقبت از آن ها کوشش کنیم و در نگهداری آن ها صرفا به یک آبیاری ساده اکتفا نکنیم.

اگر می بینید گیاه شما مدتی است شادابی خود را از دست داده است و در پی تقویت آن هستید، با راه چاره استفاده از شیر برای رشد و تقویت گیاهان در بهبود شرایط و تقویت آن ها به شما یاری می کنیم، پس دیگر جای نگرانی وجود ندارد.

نکات کلیدی

  • شما می توانید از انواع گوناگون شیر، حتی شیرخشک و شیرهای تاریخ مصرف گذشته برای گیاهان استفاده کنید.
  • شیر نباید قبل از مصرف حرارت دیده باشد.
  • می توانید محلول شیر و آب را به برگ های گیاه به وسیله اسپری بپاشید یا مخلوط تهیه شده را مستقیما بر روی خاک گیاهان بریزید.

آیا شیر برای رشد و تقویت گیاهان مفید است؟

مواد مغذی درون شیر که شامل قندهای طبیعی، پروتئین ها و اسیدهای آمینه هستند، علاوه بر اینکه برای انسان ها و حیوانات مفید واقع می شوند، دارای خواصی هستند که به رشد و تقویت گیاهان یاری می نمایند.

میکروب ها و مولکول های موجود در خاک، شیر را به ماده غذایی مناسب تبدیل می نمایند و ریختن شیر پای گیاهان باعث می گردد گیاه از ماده غذایی مناسبی بهره ببرد.

از خواص شیر برای رشد و تقویت گیاهان می توان به این موضوع اشاره نمود که علاوه بر تأمین کمبود کلسیم موجود در خاک، به کاهش کپک ها و ویروس ها نیز یاری می نماید و باعث رشد بهتر گیاه می گردد.

سرویس نگهداری از گیاهان آپارتمانی را از کارشناسان کاربلد خبرنگاران بخواهید!

  • تعویض خاک و کوددهی
  • آفت کشی و هرس کردن
  • تعویض گلدان
  • کاشت گیاه

نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم خبرنگاران

سرویس نگهداری از گیاهان آپارتمانی را از کارشناسان کاربلد خبرنگاران بخواهید!

  • تعویض خاک و کوددهی
  • آفت کشی و هرس کردن
  • تعویض گلدان
  • کاشت گیاه

نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم خبرنگاران

استفاده از شیر برای رشد و تقویت گیاهان منبع خوبی برای جذب کلسیم به خاک است. جالب است بدانید که ریختن شیر پای گیاهان خوب است ولی نه هر شیری!

شما باید از شیرخام و حرارت ندیده استفاده کنید. ویتامین B، پروتئین ها و قندهایی که برای رشد گیاهان مفید هستند در شیر موجود است و باعث بهبود کلی و سلامت آن ها می گردد.

عامل اساسی که رشد گیاه را متوقف می نماید و سبب کمبود رشد و شکوفایی کامل گیاهان می گردد همان کمبود کلسیم است، پوسیدگی ساقه و انتهای شکوفه ها و مسائلی از این قبیل همه خبر از کمبود این ماده مهم در رشد گیاه می دهند.

می توانید از راه چاره شیر برای رشد و تقویت گیاهان به عنوان یک ماه ضدقارچ و به خصوص ضدکپک های پودری که رفته رفته جان گیاه را می گیرد استفاده کنید.

این ماده بی نظیر با بخشیدن رطوبت و کلسیم موجود در خود به خاکِ گیاه، می تواند علتی برای رشد بهتر گیاهان ما باشد.

مطلب پیشنهادی: تمیز کردن برگ گیاهان آپارتمانی با مواد طبیعی

طریقه استفاده شیر برای رشد و تقویت گیاهان

در برخی مواقع پیش می آید که تاریخ مصرف شیر موجود در یخچال منزل، قبل از استفاده به خاتمه رسیده باشد. حالا سوال اینجاست که آیا می گردد از این شیر برای رشد و تقویت گیاهان استفاده کرد؟

بله! خیالتان راحت باشد، شما می توانید از شیر تاریخ مصرف گذشته هم استفاده کنید و این موضوع از دور ریختن این محصول جلوگیری می نماید و بعلاوه به چرخه بازیافت یاری می نماید.

دقت داشته باشید که شما باید شیر را با آب رقیق کنید و بعد از آن استفاده کنید، به این موضوع توجه کنید، محلولی که تهیه می کنید، باید حاوی 50 درصد شیر و 50 درصد آب باشد.

مطلب پیشنهادی: همه چیز درباره انواع روش قلمه زدن گیاهان

معایب ریختن شیر پای گیاهان

همه ما می دانیم که شیر، این ماده غذایی شگفت انگیز وقتی برای مدتی در جایی بماند، آغاز به تجزیه شدن می نماید و این امر که به واسطه فعالیت های باکتری ها انجام می گردد، با انتشار بوی نامطبوعی در محیط همراه است که البته پس از گذشت چند روز و با آبیاری مجدد از بین می رود.

به همین علت پیشنهاد می گردد از شیر برای رشد و تقویت گیاهان، به دفعات پشت سر هم استفاده نکنید. برای مثال، یک بار در ابتدای فصل رشد و یک بار در اواسط فصل رشد به گیاه خود شیر بدهید.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

استفاده از شیر به صورت اسپری

شما به جز این که می توانید شیر را بر روی خاک گیاه بریزید، بعلاوه می توانید با درست کردن محلول شیر و آب هر 2 به نسبت 50 درصد، آن را درون بطری اسپری بریزید و بر روی برگ های گیاه خود بپاشید.

برگ های گیاه، شیر موجود در اسپری را جذب می نمایند و از مواد مغذی درون شیر برای رشد و تقویت گیاهان استفاده می نمایند.

فقط به خاطر داشته باشید، نباید برای مدت طولانی شیر بر روی برگ ها باقی بماند، بعلاوه می توانید از محلول شیر و آب به صورت اسپری برای تمیز کردن و زیبایی برگ ها استفاده کنید.

شما باید محلول را روی برگ ها اسپری کنید، سپس به یاری دستمالی پاکیزه آن را تمیز کنید. انجام این کار علاوه بر جذب مواد مفید به وسیله برگ گیاهان، باعث زیبایی و تمیزی آن ها می گردد.

در زمان های قدیم، همواره مردم به این اعتقاد داشتند که شیر برای رشد و تقویت گیاهان و بعلاوه خاک مفید است و از آن استفاده می کردند.

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی دانشمندان نیز به این حقیقت پی بردند که شیر برای خاک و گیاهان مفید است و باعث می گردد جذب اکسیژن و آب در گیاه بیشتر گردد و بعلاوه مقاوت گیاه را در برابر بیماری ها بالا می برد و گیاه سالم تر می ماند.

بیشتر بخوانید: تامین رطوبت گیاهان آپارتمانی با 10 روش کاربردی

جمع بندی

شیر یک ماده تقویتی مناسب برای گیاهان آپارتمانی به شمار میرود و فواید شیر برای گیاهان، برای جبران کمبود کلسیم، که در گیاهان یک بیماری نسبتا مهم تلقی می گردد را به خوبی از بین ببرد. مهم است که بدانیم شیر به عملکرد رشد و بهره وری گیاهان سرعت می دهد و می تواند در این روند یاری به سزایی داشته باشد.

توجه داشته باشید برای استفاده از شیر برای رشد و تقویت گیاهان، نکاتی که در این مطلب گفته شد را رعایت نمایید تا گیاه شما دچار آسیب نگردد. چنانچه در این زمینه به مشاوره نگهداری از گیاهان آپارتمانی احتیاج دارید با کارشناسان خبرنگاران تماس بگیرید.

سوالات متداول

شیر چه یاریی به رشد و تقویت گیاهان می نماید؟

استفاده از شیر برای رشد و تقویت گیاهان منبع خوبی برای جذب کلسیم به خاک است. به این ترتیب جذب کلسیم و اکسیژن گیاه بیشتر خواهد شد.

محلول اسپری شیر برای گیاهان را چگونه تهیه کنیم؟

برای تهیه اسپری شیر برای گیاهان از هر 2 مایع (آب و شیر) به نسبت 50 درصد با یکدیگر ترکیب نمایید.

آیا مصرف شیر از بیماری گیاهان نیز جلوگیری می نماید؟

بله. شیر با از بین بردن کپک ها و ویروس های داخل خاک، موجب ضدعفونی شدن خاک می گردد و همین امر از بیماری گیاهان پیشگیری می نماید.

منبع: آچاره
انتشار: 29 آبان 1401 بروزرسانی: 29 آبان 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2131

به "شیر برای رشد و تقویت گیاهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیر برای رشد و تقویت گیاهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید