یک گام تا بی نیازی به تعویض باتری قلب

به گزارش مجله تانی بای، خبرنگاران - گروه استان ها - هادی نجف زاده: قلب مرکز اصلی خون رسانی در بدن انسان است و مسائل قلبی و عروقی یکی از عوامل اصلی مرگ و میرها در جهان است. یکی از مسائلی که بیماران مبتلا به بیماری های قلبی دچار آن هستند در مورد ضربان سازهایی است که در بدن بیمار به کار می رود و در نظر عوام به باتری قلب معروف است.

یک گام تا بی نیازی به تعویض باتری قلب

این ضربان سازها دارای طول عمر بین پنج تا 10 سال است و اغلب در بین افراد سالخورده به کار برده می شود. بعد از طول عمر مفید این ضربان سازها تعویض و جایگزینی آن برای بیمار علاوه بر اینکه بسیار هزینه بر است، از نظر ریسک خطرپذیری هم برای بیماران خطرناک است.

اخیراً تیمی تحقیقاتی در کاشان با عضویت محمدمهدی ابوالحسنی عضو هیئت علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه کاشان، الله یار گلابچی متخصص قلب و عروق و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان و سارا عظیمی دانشجوی دکترای مهندسی شیمی دانشگاه کاشان با انجام تحقیقات و پژوهش هایی پیروز شده اند به روشی دست پیدا کنند که با حذف باتری از این دستگاه های ضربان ساز و دسترسی به منبع انرژی الکتریکی دائمی مسائل این دسته از بیماران را مرتفع خواهد کرد.

در فاز اول این تحقیق که بر روی حیوانات نظیر قورباغه و سگ انجام شده است نتایج ثمربخشی داشته است و امید است تا چند سال و پس از طی مراحل مختلف تعریف شده به زودی شاهد اثربخشی نتایج این تحقیقات بر روی انسان باشیم.

شایان ذکر است نتایج این تحقیق در ژورنال بین المللی نانوانرژی که یکی از ژورنال های معتبر جهان و با ضریب تأثیر 16.6 است، چاپ شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1442

به "یک گام تا بی نیازی به تعویض باتری قلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک گام تا بی نیازی به تعویض باتری قلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید