علل خرابی تلویزیون از زبان متخصصین آچاره

به گزارش مجله تانی بای، برای خیلی از ما پیش آمده که یک روز، به رسم همواره دستگاه را روشن نموده ایم تا بتوانیم با دیدن آن به کارهای دیگر برسیم یا برنامه هایش را نگاه کنیم.

علل خرابی تلویزیون از زبان متخصصین آچاره

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام آچاره، در مواردی برای استفاده از تلویزیون متوجه شدیم روشن نمی شود و مجبور به برنامه ریزی برای تعمیر تلویزیون شده ایم. کشف این دستگاه هیجان انگیز ، توسط جان لاجی برد در سال 1925 اجرا شده است. ما در این متن علل مختلف خرابی تلویزیون را آنالیز خواهیم کرد.

آچاره میخواهد ، تا با آنالیز مسائل مختلف این دستگاه ، به شما در تشخیص آن یاری کند و جوابگوی احتیاج شما برای تعمیر انواع مختلف آن مانند سامسونگ، ال جی و ... باشد.

علل مختلف خرابی صفحه تلویزیون

همانطور که گفتیم هر دستگاه، بسته به اجزای آن دلایل مختلفی برای خرابی دارد. این خرابی با بروز برخی مسائل در تصویر یا صدا به وجود می آید.

1. سیاه شدن تصویر

یکی از مسائل رایج در این دستگاه، سیاه شدن تصویر و یا قسمتی از آن است. علت به وجود آمدن این مشکل در گام اول بستگی به برند آن دارد. این که شما از چه برندی از این دستگاه استفاده می کنید در خرابی آن بی تاثیر نیست ، پس در خرید اولیه آن، تحقیقات جامعی داشته باشید.

منبع این اشکال، وابستگی مستقیمی به تکنولوژی به کار رفته در ال سی دی، ال ای دی و پلاسمای آن دارد. برای حل این مشکل از متخصصان با تجربه یاری بگیرید. در صورت استفاده نکردن از یک متخصص با تجربه، ممکن است خرابی های به وجود آمده دوبرابر شده و احتیاجمند هزینه ای گزاف باشد. دلایل به وجود آمدن این مشکل مربوط به سه قسمت از این دستگاه ها در صفحات ال ای دی می باشد.

· سوختن پیکسل ها: برای حل این مشکل احتیاج است قطعه معیوب توسط متخصص تعویض شود.

· خراب شدن پنل دستگاه: این مشکل به واسطه خراب شدن ماژور یا لیکوئید دستگاه به وجود می آید. ضروری است بدانیم طول عمر این قطعه کوتاه است و پس از خرابی، احتیاج به تعویض توسط متخصص دارد.

· خرابی بک لایت: در این حالت، شاهد آبله رو شدن تصویر صفحه با نقطه های سیاه هستیم. در صورت ایجاد این مشکل، بک لایت سریعا باید توسط متخصص تعویض شود، در غیر این صورت سوختن لامپ ها به کل صفحه سرایت خواهد نمود.

2. کم نور شدن صفحه

قبل از هرچیز از روشن گذاشتن طولانی دستگاه و ثابت نگه داشتن آن روی یک تصویر خودداری کنید. علت کم نور شدن این دستگاه یکی از مسائلی است که در برندهای مختلف شایع شده و احتیاج به تعمیر تلویزیون سامسونگ ، ال جی و ... دارد.

اگر می خواهید برای پیشگیری از درمان کاری انجام دهید، به قسمت تنظیمات بروید و نور و کنتراست دستگاه خود را کم کنید. بگذارید دستگاهتان نفس بکشد و روزی چند ساعت را در استراحت به سر ببرد. همچنین برای حفظ سلامتی آن از محافظ بهره ببرید. پس از رعایت مواردی که گفته شد، اگر مسئله ای برای دستگاهتان پیش آمد، می توانید با استفاده از آچاره و یا سایر برندهای دیگر، از متخصص این حوزه یاری بگیرید.

3. خط افقی در صفحه دستگاهمان راه می رود

یکی از مسائلی که در دستگاه های ال ای دی و ال سی دی پیش می آید، به وجود آمدن یک خط افقی روی صفحه دستگاه است. معمولا این مشکل بر اساس استفاده طولانی از دستگاه و حرارت، پیش می آید و راهکار خاصی ندارد. دستگاه هایی با پنل بی کیفیت، معمولا بیشتر در معرض این خطرند.

4. علت به هم ریختگی رنگ ها در تصویر

به هم ریختگی رنگ ها در این دستگاه، از ابتدایی ترین مسائل آن است و باعث اضافه شدن غیرعادی یک رنگ در تمام یا قسمتی از صفحه می شود. این مشکل احتیاج به تعویض لیکویید دارد و به خرابی در پنل آن برمی شود.

5. روشن نشدن دستگاه

یکی از اتفاقاتی که ممکن است برای هر وسیله برقی بیفتد و ما را ناکام از لذت آن نگه دارد، روشن نشدن دستگاه است. اینجور مواقع با یک لحن خیلی ناراحت، فقط یه کلمه گفته می شود ، سوخت....

با توجه به این اتفاق، راهکار معین است. تماس با متخصص و در صورت درست نشدن، تعویض دستگاه انجام می گیرد.

از جمله خرابی دیگری که می توان به آن اشاره نمود و احتیاج به تعمیر دارد شامل:

· چشمک زدن دائمی چراغ پاور

· روشن و خاموشی دستگاه

· دیر روشن شدن دستگاه

· شکستگی و آب خوردگی پنل

نتیجه

برای تعمیر تلویزیون در منزل می توانید از متخصصین آچاره به وسیله سایت و یا اپلیکیشن، بهره ببرید.

هر دستگاه از 5 جز مختلف برای فراوری و انتقال تصویر و صدا تشکیل شده است.

خرابی هر دستگاه عوامل مختلفی را شامل می شود.

علل متداول خرابی در این دستگاه شامل:

سیاه شدن تصویر، کم نور شدن صفحه، خط عمودی و افقی سیاه روی تصویر، به هم ریختگی رنگ ها، روشن نشدن دستگاه، قطع صدا و ... می شود.

برای حل مسائل اساسی می توانید به وسیله متخصص برای تعمیر دستگاه خود اقدام کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 498

به "علل خرابی تلویزیون از زبان متخصصین آچاره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علل خرابی تلویزیون از زبان متخصصین آچاره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید