فیلم هایی با موضوع کریسمس

به گزارش مجله تانی بای، با فرا رسیدن کریسمس همه چیز رنگ و بوی برف و کاج می گیرد حتی سینما و تلوزیون. بسیاری از مردم جهان در ایام کریسمس تمایل دارند به تماشای فیلم های کریسمسی بنشینند، بخصوص در روز هایی که بیماری همه گیر کووید19 کماکان در جهان وجود دارد، در خانه ماندن و غرق لذت دیدن فیلمی محبوب شدن شوق تعطیلات را دوچندان می کند.

فیلم هایی با موضوع کریسمس

خبرنگاران | ما از کریسمس تصویری از شب های آرام برفی و خانه های شیروانی و بابانوئل داریم که با کالسکه و گوزن هایش از دل آسمان هدیه می آورد. اما آیا بابانوئل در کریسمس فقط به بچه ها کادو می دهد یا برای بزرگتر ها هم چیزی به ارمغان می آورد.

به گزارش خبرنگاران؛ با فرا رسیدن کریسمس همه چیز رنگ و بوی برف و کاج می گیرد حتی سینما و تلوزیون. بسیاری از مردم دنیا در ایام کریسمس تمایل دارند به تماشای فیلم های کریسمسی بنشینند، بخصوص در روز هایی که بیماری همه گیر کووید19 کماکان در دنیا وجود دارد، در خانه ماندن و غرق لذت دیدن فیلمی محبوب شدن شوق تعطیلات را دوچندان می کند. فیلم هایی با موضوع کریسمس در این ایام بیشترین مخاطبین را به خود اختصاص می دهد و به گونه ای دیدن فیلم های کریسمسی میان سینه فیل ها به یک رسم تبدیل شده است.

در این مطلب قصد داریم بهترین و محبوب ترین فیلم ها با موضوع کریسمس را به علاقه مندان این نوع فیلم معرفی کنیم.

تنها در خانه

(home alone (1990

تنها در خانه ساخته سال 1990 توسط جان هیوز بر اساس یک انیمیشن کوتاه نوشته وکارگردانی شده است. تن ها در خانه ممکن است خیلی هوشمندانه و شاهکار نباشد، اما بی تردید سرشار از شوخی های بامزه و خنده دار است و دیدن آن لذتبخش است. این فیلم باعث می شود که به ماندن در خانه در ایام تعطیل علاقه بیشتری نشان دهید.

فیلم تن ها در خانه قصه داستن یک پسر بچه هشت ساله را روایت می کند که در ایام تعطیلات کریسمس در خانه تنها مانده و در این حین دو دزد ناشی و احمق برای سرقت وارد خانه می شوند و این پسر بچه با هوش و استعدادی که دارد آن ها را از خانه فراری می دهد. اگر از دیدن این فیلم لذت بردید به سراغ قسمت دوم و سوم آن نیز بروید. این فیلم بهترین نمایش مکالی کالکین در طول زندگی اش نیز هست. وی در همان سال ها به خاطر حضور در تنها در خانه 1 و 2 به شهرت فراوانی رسید؛ اگرچه، پس از آن دیگر آرام آرام از فضای سینما و بازیگری فاصله گرفت و صرفا تصویر بچگانه و ده ساله اش در ذهن مخاطبان باقی مانده است.

تنها در خانه روایتگر داستان پسر کوچکی است که هنگام کریسمس در خانه تنها می ماند و دو دزد نابکار برای دستبرد زدن به خانه های محله با وی در می افتند. قطعا مرور دوباره این اثر دیدنی خالی از لطف نخواهد بود.

قطار قطبی

(the polar Express (2004

فیلم قطار قطبی را رابرت زمکیس در سال 2004 ساخته است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر انیمیشن و کمدی می باشد. در این فیلم تام هنکس، نونا گی، جیمی بنت، مایکل جیتر و... بازی می کنند.

داستان فیلم قطار قطبی درباره یک پسربچه شکاک است که بر خلاف تمسخر بسیاری از دوستانش شدیدا به بابانوئل و حضور وی در روز های کریسمس معتقد است، تا اینکه در شب کریسمس، سوار قطاری جادویی میشود که در راه قطب شمال و خانه بابا نوئل است.

چگونه گرینچ کریسمس را دزدید

(How the Grinch Christmas (2000

فیلم محصول سال 2000 و به کارگردانی ران هاوارد است. با بازی جیم کری و بارانسکی این فیلم برنده اسکار بهترین چهره پردازی و کاندیدای 2 اسکار دیگر (کاندیدای اسکار بهترین طراحی لباس-کاندیدای اسکار بهترین طراحی هنری) در سال 2001 شد.

گرینچ سال ها پیش در هوویل به دنیا آمده، اما قیافه ترسناک او و همین طور علاقه بی حد و حسابش به مارتا می که ذره ای به گرینچ علاقه ندارد، باعث شده از آن سرزمین رانده شود. از آن زمان تا کنون، گرینچ کینه مردم هوویل را به دل داشته و حالا فرصت انتقام فرا رسیده است.

سرود کریسمس

(A Christmas Carol (2009

فیلم فانتزی سرود کریسمس با بازی جیم کری، گری اولدمن و با اقتباس از کتابی نوشته چارلز دیکنز ساخته شده است. داستان کلاسیک چارلز دیکنز بار ها مورد اقتباس آثار سینمایی با همین نام قرار گرفته است. اما فانتزی رابرت زمه کیس به دلیل شیرینی کاراکترها و جذابیت تصاویر حال و هوای کریسمسی بیشتری از بقیه دارد.

داستان مردی را روایت می کند که بسیار خسیس و بدرفتار شده است و شب کریسمس همسر متوفایش به خوابش آمده و به او هشدار می دهد که باید با اطرافیانش رفتار بهتری داشته و دست از خساست بردارد. این فیلم به شکل سه بعدی است و لذت دیدن آن را دوچندان می کند.

چه زندگی شگفت انگیزی

(its a wonderful life (1946

فیلم کلاسیک چه زندگی شگفت انگیزی ساخته فرانک کاپرا بعد از چندین دهه محفوظ مانده و همچنان محبوب است. فیلم بیشتر یک فانتزی سیاه در سردی زمستان و کریسمس محسوب می شود. باوجوداینکه بسیاری از مردم واقعاً این فیلم را دوست دارند، اما در زمان اکران استقبال زیادی از آن نشد و باعث سقوط کاپرا شد.

داستان فیلم به گرفتاری های روح بشر می پردازد و به همین دلیل هیچ گاه تازگی خود را از دست نمی دهد. چه زندگی شگفت انگیزی داستان مردی با شخصیت و دوست داشتنی را روایت می کند که به دلیل ورشکستگی تصمیم به خودکشی می گیرد، اما فرشته ای در قالب یک زن برای نجات او و بازگرداندنش به زندگی شاد به زمین فرستاده می شود.

عشق واقعی

(love actually (2003

فیلم عشق واقعی به کارگردانی ریچارد کرتیس و بازی هیو گرانت، اما تامپسون، کالین فرث از ده داستان عاشقانه، کمدی تشکیل شده که با هم در ارتباط هستند. در هنگام تماشای این فیلم هم خواهید خندید و هم خواهید گریست، اما در نهایت متوجه می شوید که عشق همه جا در اطراف ما حضور دارد. این فیلم کریسمسی دوست داشتنی، بهترین فیلمی است که این فصل از سال می شود به تماشایش نشست و از تمام لحظات رمانتیک آن لذت برد.

این فیلم کمدی رمانتیک ده داستان عاشقانه را هفته ها قبل از شروع تعطیلات کریسمس دنبال کرده و در نهایت به روز عید کریسمس می رسد و جنبه های متفاوتی از عشق را به تصویر می کشد.

داستان کریسمس

(A Christmas story (1983

فیلم موزیکال داستان کریسمس کمدی خانوادگی و جاودان به کارگردانی باب کلارک با اقتباس از شخصیت رادیویی ژان شپرد می باشد؛ که داستانش در دهه 50 میلادی می گذرد نمونه نادر از پروژه ای خلاقانه است که همه چیز در آن درست و به جا است و هر ساله شبکه تی بی اس فیلم داستان کریسمس را به مدت 24 ساعت پخش می کند و بدین ترتیب هر کسی که در خانه اش تلویزیون دارد دستکم یک بار این فیلم را دیده است.

داستان فیلم درباره ماجراجویی های رالف جوان در فصل تعطیلات است. فیلم برمبنای تلاش های رالف است که می خواهد پدر و مادر و حتی سانتا کلوز را قانع کند که به عنوان هدیه کریسمس یک تفنگ بزرگ به وی بدهند. همه از جمله بابانوئل و معلم رالف معتقدند که تفنگ برای یک بچه 9 ساله هدیه خطرناکی است که احتمالا با آن به خودش صدمه می زند، ولی رالف در تصمیمش مصمم است.

الف

(Elf (2003

فیلم الف کمدی به کارگردانی جان فاورو زمانی که سال 2003 از تلوزیون پخش شد. خیلی سریع دیالوگ های بامزه و خنده دارش در اینترنت پخش شد و همه جا در میان صحبت هایش جملات فوق العاده این فیلم گفته می شد. این فیلم با بازی ویل فرل که در دوران اوج زندگی حرفه اش بود کلاسیکی جدید درباره کریسمس بود.

فیلم بادی را نشان می دهددر حالیکه در کودکی بطور اشتباهی توسط بابانوئل به قطب شمال برده می شود. در آنجا تصمیم می گیرند که بادی را بزرگ کنند و به او هم نگویند که در حقیقت انسان است. سال ها بعد وقتی که بادی از این راز باخبر می شود تصمیم می گیرد به نیویورک بازشود تا خانواده اش را پیدا کند. در ادامه بادی دوست داشتنی در حال تجربه و کشف شهر نیویورک از نگاه یک بچه نیم وجبی است. این فیلم کمدی و خنده دار مناسب همه مخاطبان در هر سنی است.

منبع: فرادید
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1359

به "فیلم هایی با موضوع کریسمس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم هایی با موضوع کریسمس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید