قابلیت های جدید گوگل برای کاربران اندروید

به گزارش مجله تانی بای، گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان I/O سال 2018 از مجموعه Digital Wellbeing برای مدیریت زمان استفاده از دستگاه رونمایی کرد و توانایی های آن را در سال 2019 افزایش داد. سال جاری به علت شیوع کرونا این مراسم برگزار نشد ، اما گوگل ابزارهای جدید زمان خواب را برای بهبود خواب کاربران محصولات اندرویدی منتشر می نماید.

قابلیت های جدید گوگل برای کاربران اندروید

گزارش های گوگل حاکی از آن هستند که جستجوهای مربوط به خواب مانند بی خوابی و نخوابیدن در دو ماه گذشته افزایش داشته که دلیل آن فشار روانی ناشی از شیوع کرونا در سراسر دنیا است. حالت زمان خواب اندروید که در گذشته با نام Wind Down شناخته می شد، از قابلیت مزاحم نشوید برای ساکت کردن تماس ها، پیغام ها و نوتیفیکیشن ها استفاده می نماید و با سیاه و سفید شدن نمایشگر، کاربران توجه کمتری به آن خواهند داشت.

گوگل در آینده با ارائه بروزرسانی ها، امکان شخصی سازی و نحوه فعال سازی حالت زمان خواب را برای کاربران فراهم می نماید. بر اساس برنامه زمان خواب، کاربر می تواند انتخاب کند که پس از اتصال دستگاه به شارژر، چنین قابلیتی فعال گردد. کاربران می توانند حالت زمان خواب را به تنظیمات سریع گوشی خود اضافه نمایند تا در کمترین زمان ممکن، آن را فعال یا غیرفعال نمایند. اگر به چند دقیقه زمان اضافه احتیاج داشته باشید، می توانید بدون تغییر در برنامه زمانی خود، آن را متوقف کنید.

بروزرسانی Digital Wellbeing که شامل فعال سازی اتوماتیک حالت زمان خواب در زمان اتصال دستگاه به شارژ می گردد و همچنین افزودن آن به تنظیمات سریع، در اوایل ماه گذشته میلادی عرضه شد، اما گوگل امروز تصمیم به معرفی این ویژگی ها به عنوان بخشی از سایر تغییرات این حالت گرفته است. اپلیکیشن ساعت اندروید نیز با تب زمان خواب بروزرسانی شده است.

در این تب شما می توانید زمان روزانه خواب و بیدار شدن خود را تنظیم کنید و همچنین پیش نمایش تقویم شما برای برنامه روز آینده نیز در آن وجود دارد. این حالت پیش از زمان خواب برای کاربران نوتیفیکیشن ارسال می نماید و همچنین گزینه ای برای اجرای آهنگ های آرامش بخش توسط اسپاتیفای، یوتیوب موزیک و منابع دیگر درنظر گرفته شده است.

گوگل به کاربران پیشنهاد می نماید برای خواب بهتر، گزینه هشدار طلوع آفتاب را امتحان نمایند که برای بیداری بهتر، نور نمایشگر را به صورت تدریجی افزایش می دهد. این شرکت همچنین توصیه نموده که کاربران آهنگ مورد علاقه خود را برای آلارم انتخاب نمایند. ابزارهای جدید قابلیت خواب از امروز برای دستگاه های پیکسل منتشر می گردد و محصولات دیگر از تابستان به چنین ویژگی هایی دسترسی پیدا خواهند کرد.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1006

به "قابلیت های جدید گوگل برای کاربران اندروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت های جدید گوگل برای کاربران اندروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید