ماجرای کلاهبرداری جدید به اسم کارت سوخت ، خبری از سهمیه بندی نیست

به گزارش مجله تانی بای، قرار بود کارت سوخت با هدف سروسامان دادن به وضعیت سوخت وارد میدان گردد اما ظاهرا عرصه برای کلاهبرداری به شکل های مختلف نیز به وجود آمده است.

ماجرای کلاهبرداری جدید به اسم کارت سوخت ، خبری از سهمیه بندی نیست

ایسنا نوشت: چند روزی است که پیامکی از شماره 98500057054 به تلفن همراه بعضی از مردم با موضوع ثبت نام سهمیه بندی بنزین آمده که این پیامک ها حاوی لینکی جهت دریافت اطلاعات کارت بانکی و پرداخت وجهی جهت ثبت نام است. در واقع فرایند کار این افراد اینگونه است که با دریافت اطلاعات کامل کارت افراد حساب فرد را به طور کامل خالی می نمایند.

به همین دلیل، پلیس فتا هشدار داده است که به منظور ثبت نام و تکمیل فرایند دریافت کارت سوخت متقاضیان حتما به مراکز پلیس +10 مراجعه نمایند البته در این بین پلیس اقداماتی را برای کنترل این شیوه کلاه برداری انجام داده است اما تمام شهروندان نیز باید به این مساله آگاهی داشته باشند که فریب کلاه برداران را نخورند.

  • خبری از سهمیه بندی بنزین نیست

با این حال مسوولان نفتی چندین بار به صراحت اعلام نموده اند که دولت هیچ برنامه ای برای سهمیه بندی بنزین ندارد، حتی بیژن زنگنه - وزیر نفت - در آخرین صحبت های خود در این باره گفت: درباره سهمیه بندی بنزین و دو نرخی کردن قیمت این فرآورده تصمیمی اتخاذ نشده و به ما ابلاغ نشده است اما برای همه خودروهایی که در ایران شماره شده اند، کارت هوشمند سوخت صادر شد، فایده کارت سوخت در زمان سهمیه بندی است و غیر از آن بی معناست.

وی با بیان این که اگر بخواهیم بنزین را سهمیه بندی کنیم بهتر است از کارت بانکی استفاده گردد، اظهار کرد: بیش از 2 میلیون کارت هوشمند سوخت جدید بنزین صادر شده که یک میلیون آن به باجه پست برگشت خورد است. تا وقتی سهمیه بندی صورت نگیرد، مردم استفاده از کارت سوخت را جدی نمی گیرند. با کارت هوشمند سوخت شخصی هر چند بار می توانند در صندلی های عرضه سوخت گیری نمایند، اما با کارت صندلی تنها 30 لیتر می توانند سوخت گیری نمایند.

او اما با بیان این که کارت هوشمند سوخت زمانی مفید است که سهمیه بندی مطرح باشد، گفت: بعضی هم معتقدند کارت هوشمند سوخت برای کسب اطلاعات می تواند مفید باشد، اما به نظر می رسد اگر هدف تنها کسب اطلاعات باشد به زحمت آن نمی ارزد. هم اکنون 99.9 درصد کارت های هوشمند سوخت کلانشهرها صادر شده است و از آنجا که به دلیل استفاده از کارت های هوشمند سوخت صندلی داران استفاده از کارت هوشمند سوخت شخصی با استقبال روبه رو نشد، محدودیتی در این زمینه لحاظ شده است؛ این محدودیت در کلانشهرها احتمالاً بیشتر هم خواهد شد؛ تا وقتی سهمیه بندی انجام نگردد، مردم کارت هوشمند سوخت را جدی نمی گیرند.

  • بابت کارت سوخت به صندلیداران پول ندهید

علاوه بر این چندی پیش هم طی تماس های تلفنی و گزارش های مردمی که به ایسنا اعلام شده است، در بعضی از صندلی ها متصدیان صندلی در ازای کارت سوخت مبلغی را از مشتریان دریافت می نمایند که بر اساس گفته های فاطمه کاهی - سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی - به ایسنا، این کار کاملا غیرقانونی بوده و هیچ صندلیی حق دریافت هزینه جداگانه را از مشتریان ندارد.

وی با تاکید بر این مساله که صندلی ها نباید بابت کارت سوخت مبلغی دریافت نمایند، اظهار کرد: مشتریان در صورت برخورد با این مساله می توانند به منظور گزارش تخلف با شماره 09627 تماس حاصل نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 335

به "ماجرای کلاهبرداری جدید به اسم کارت سوخت ، خبری از سهمیه بندی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای کلاهبرداری جدید به اسم کارت سوخت ، خبری از سهمیه بندی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید