مانند ما انسان ها، اورانگوتان ها هم راجع به گذشته صحبت می نمایند!

به گزارش مجله تانی بای، اینکه فکر کنیم موجودات دیگر هم رفتارهایی انسانی دارند برای ما عجیب است. اما چیزی که نباید فراموش کنیم آن است که ما انسان ها به این رفتارها نام خاص رفتارهای انسانی را داده ایم!

مانند ما انسان ها، اورانگوتان ها هم راجع به گذشته صحبت می نمایند!

خیلی از حیوانات با تماشا شکارچی صدایی از خود فراوری می نمایند تا وجود خطر را به یکدیگر اطلاع دهند اما به نظر می رسد اورانگوتان ها ترجیح می دهند صبر نمایند تا شکارچی از محل دور گردد و سپس یکدیگر را از وجود او با خبر نمایند.

محققانی که در جنگل کتامبرا سوماترا کار می نمایند، ملافه هایی با طرح بدن ببر یا بدون طرح بر روی خود انداختند و در حالی که یک اورانگوتان مادر و بچه اش بر روی درختی نشسته بودند، پا به درون جنگل گذاشتند. محققان چند دقیقه در دامنه دید اورانگوتان ماندند و منتظر بودند او صدایی فراوری کند و وجود خطر را اطلاع دهد اما اورانگوتان صدایی ایجاد نکرد! محققان سپس به راه خود ادامه داده و از محل دور شدند.

محققان گفتند: اورانگوتان ماده از کاری که مشغول انجامش بود دست کشید، کودکش را در آغوش کشید، کمی مدفوع کرد (نشانه ای از استرس و پریشانی) و به آرامی آغاز به بالاتر رفتن از درختی که روی آن نشسته بود کرد. او کاملا ساکت بود.

اما در حدود 20 دقیقه بعد اورانگوتان آغاز به فراوری صدای آلارم خطر کرد و برای بیش از یک ساعت به این کار ادامه داد. محققان گفتند این طولانی ترین زمانی بود که مجبور بودند برای شنیدن صدای آلارم خطر یک اورانگوتان صبر نمایند. زمان میانه در حدود 7 دقیقه است. یعنی اورانگوتان ها به طور میانه 7 دقیقه بعد از برطرف خطر آغاز به فراوری صدا (آلارم خطر) می نمایند.

محققان پیشنهاد دادند این تاخیر در مطلع کردن بقیه از خطر به این خاطر نبوده که اورانگوتان ماده ترسیده بود، بلکهاین متدی برای حفاظت از کودک و در عین حال آموزش به او بوده است.

محققان اظهار داشتند: مادر شکارچی را دید و تشخیص داد شکارچی برای کودکش خطرناک تر از خودش است در نتیجه برای حفاظت از او ترجیح داد صبر کند تا خطر کاملا برطرف گردد و سپس بقیه را از وجود شکارچی با خبر کند. با صبر کردن، مادر کودک را بعد از برطرف خطر از وجود آن مطلع کرد و به او در این باره آموزش داد.

بر طبق نظر محققان فرایند پیشرفته شناخت محرک و هوش عمومی ضروری است تا اورانگوتان بتواند این لحظه های حساس وقوع خطر را مدیریت کند و بر روی عضلات حنجره خود کنترل داشته باشد. این ها ویژگی هایی هستند که در نهایت موجب کامل زبان می شوند چون اورانگوتان را مجبور می نمایند راجع به اتفاقی که در گذشته افتاده است (وجود خطری که الان برطرف شده) صحبت کند.

منبع: فوت و فن / mnn.com
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2082

به "مانند ما انسان ها، اورانگوتان ها هم راجع به گذشته صحبت می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانند ما انسان ها، اورانگوتان ها هم راجع به گذشته صحبت می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید