بازسازی کتیبه 4000 ساله آنوبانی نی در سرپل ذهاب (بازسازی ساختمان)

به گزارش مجله تانی بای، مدیر پایگاه محور ساسانی کرمانشاه از شروع بازسازی کتیبه چهار هزار ساله آنوبانی نی در سرپلذهاب اطلاع داد.

بازسازی کتیبه 4000 ساله آنوبانی نی در سرپل ذهاب (بازسازی ساختمان)

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

امین قهرمانی در تبادل نظر با ایسنا، بااشاره به شروع اقدامات بازسازیی در کتیبه باستانی آنوبانی نی، اظهار کرد: سال گذشته فعالیت هایی را برای محوطه سازی و ساماندهی این اثر باستانی و مستندسازی آن انجام دادیم.

وی انجام مطالعات، آسیب شناسی و بازسازی را گام بعدی مطرح نمود و گفت: اخیرا مطالعات و آسیب شناسی اثر انجام گرفته و در حال حاضر هم اقدامات بازسازیی را روی آن شروع نموده ایم.

مدیر پایگاه محور ساسانی با بیان اینکه این برای اولین بار است که اقدامات بازسازیی روی کتیبه آنوبانی نی صورت می گیرد، مطرح نمود: برای این کار از یک گروه بازسازیی متخصص از استان فارس که اقدامات بازسازیی تخت جمشید را انجام می دهند، دعوت نموده ایم که در حال اجرا کار هستند.

وی ادامه داد: آنو بانی نی شامل شش نقش برجسته است که در این مرحله بازسازی سه نقش برجسته در دستورکار قرار گرفته که البته برای بازسازی یکی دیگر از نقش برجسته ها با تیم بازسازیی متخصص رایزنی می کنیم.

قهرمانی گلسنگ زدایی، استحکام بخشی و موزون سازی را از فعالیت های بازسازیی در کتیبه آنوبانی نی خواند و گفت: علیرغم اهمیت این اثر باستانی، تا به امروز به خوبی معرفی نشده که در این راستا سال گذشته دفتر پایگاه را به فضای ساختمانی روبروی آن انتقال دادیم و کوشش شد تا با رویدادسازی و برگزاری بعضی مراسم آیینی به معرفی آن یاری کنیم.

وی یکی از مهمترین احتیاج هایی کنونی آنوبانی نی را رها سازی و تملک واحد های مسکونی اطراف آن دانست که البته احتیاج به اعتبارات بالایی دارد.

آنوبانی نی یکی از قدیمی ترین سنگ نگاره های باستانی در دنیا است که با بیش از چهار هزار سال قدمت در شهر سرپل ذهاب استان کرمانشاه واقع شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2107

به "بازسازی کتیبه 4000 ساله آنوبانی نی در سرپل ذهاب (بازسازی ساختمان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی کتیبه 4000 ساله آنوبانی نی در سرپل ذهاب (بازسازی ساختمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید