مسئولان دانشگاه کمبریج بیش از 100 برنز بنین غارت شده را به نیجریه باز می گردانند

به گزارش مجله تانی بای، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، مسئولان دانشگاه کمبریج بیش از 100 برنز بنین غارت شده را به نیجریه باز می گردانند.

مسئولان دانشگاه کمبریج بیش از 100 برنز بنین غارت شده را به نیجریه باز می گردانند

آثار تاریخی که قرار است از دانشگاه کمبریج واقع در انگلستان به نیجریه بازگردانده شوند، اغلب از جنس فلز ساخته شده اند ولی در بخش هایی از آنها از تکه های عاج و چوب نیز استفاده شده است. این آثار تاریخی در جریان لشکرکشی نیروهای بریتانیا به شهر بنین در سال 1897 میلادی غارت شدند.

سخنگوی دانشگاه کمبریج بیان نمود: کمیسیون خیریه بریتانیا استرداد 116 اثر تاریخی معروف به برنزهای بنین از موزه باستان شناسی و مردم شناسی دانشگاه کمبریج به کمیسیون ملی موزه ها و بناهای یادبود نیجریه را تایید نموده است.

نیروهای بریتانیا در جریان حمله سال 1897 میلادی به شهر بنین کاخ این شهر را به آتش کشیدند و شاه این قلمرو را نیز تبعید کردند. هزاران اثر تاریخی و سایر اشیایی که به نام برنزهای بنین شناخته می شوند از این مکان خارج شدند و در لندن فروخته شدند. این آثار تاریخی در نهایت از موزه های سراسر بریتانیا، اروپا و ایالات متحده آمریکا سردرآوردند و درخواست برای استرداد آنها از اواسط قرن بیستم شروع شد.

چند ماه قبل نیز وزیر گردشگری نیجریه از موزه بریتانیا خواسته بود که اقدام مؤسسه اسمیتسونین در بازگرداندن 29 برنز بنین به نیجریه را سرلوحه قرار دهد.

اخیرا موزه هورنیمان واقع در لندن نیز 6 اثر تاریخی که از بنین غارت شده بودند را به نیجریه بازگرداند.

دولت نیجریه میخواهد برنزهای بازگردانده شده را در موزه هنر غرب آفریقا نگهداری کند. این موزه در سال 2025 افتتاح خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 29 آذر 1401 بروزرسانی: 29 آذر 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2143

به "مسئولان دانشگاه کمبریج بیش از 100 برنز بنین غارت شده را به نیجریه باز می گردانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولان دانشگاه کمبریج بیش از 100 برنز بنین غارت شده را به نیجریه باز می گردانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید