معترضین لبنانی آغاز به مسدود کردن خیابان ها نموده اند

به گزارش مجله تانی بای، به گزارش خبرنگاران، دیلی استار لبنان در گزارشی بیان کرد: با آنکه صبح امروز دوشنبه در بیروت پایتخت لبنان جوی آرام حاکم بود اما از ساعاتی قبل معترضین آغاز به مسدود کردن خیابان ها در سراسر کشور نموده اند.

معترضین لبنانی آغاز به مسدود کردن خیابان ها نموده اند

دیروز یکشنبه راهپیمایی معترضان لبنانی در پایتخت این کشور برای دومین روز متوالی به خشونت گرایید و دست کم 145 زخمی بر جای گذاشت.

نیروهای امنیتی لبنان در شامگاه یکشنبه 29 دی با خودروهای آب پاش، شلیک گاز اشک آور و نیز گلوله های پلاستیکی کوشش کردند راهپیمایان را در نقاط مرکزی بیروت پراکنده سازند. معترضان در این راهپیمایی به طرف مأموران سنگ و اشیا دیگر پرتاب کردند.

دیروز یکشنبه صدها تن از معترضان لبنانی برای دومین روز متوالی در ابتدای خیابان منتهی به مجلس در مرکز بیروت تجمع کردند. درگیری های شدید میان معترضان و پلیس هنگامی شروع شد که گروهی از راهپیمایان با پرتاب سنگ و فریاد انقلاب، انقلاب کوشش کردند تا به ساختمان مجلس راه یابند اما با مقاومت مأموران روبرو شدند.

به گزارش صلیب سرخ لبنان، از 145 مجروح این درگیری 45 نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند. دو خبرنگار نیز در میان مجروحان هستند.

راهپیمایان در نهایت به دلیل دود غلیظ ناشی از شلیک گاز اشک آور و نیز باران شدیدی که پس از آن شروع شد، رفته رفته محل تجمع را ترک کردند و تنها گروه های اندکی تا ساعاتی پس از آن در چند خیابان باقی ماندند.

این میزان خشونت از شروع تظاهرات اعتراضی علیه فساد اداری و مالی دولت در لبنان یعنی از روز 17 اکتبر سال میلادی گذشته (25 مهر 1398) تا به امروز بی سابقه بوده است. راهپیمایی در لبنان که تا پیش از این کمابیش به صورت مسالمت آمیز برگزار می شد، از روز شنبه با حمله به مأموران با سنگ و نیز شکستن شیشه بانک ها به عنوان نماد گرانی و فساد مالی، رنگ خشونت به خود گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 703

به "معترضین لبنانی آغاز به مسدود کردن خیابان ها نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضین لبنانی آغاز به مسدود کردن خیابان ها نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید