نقاشی های میکل آنژ بر سقف کلیسای سیستین کتاب شد، هر کتاب 9 کیلو

به گزارش مجله تانی بای، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، در اقدامی غیرمنتظره که تاکنون خبر آن جایی منتشر نشده بود کتابی رونمایی شد که شامل عکاسی های دقیق از شاهکار میکل آنژ در کلیسای سیستین است.

نقاشی های میکل آنژ بر سقف کلیسای سیستین کتاب شد، هر کتاب 9 کیلو

در حالی که آخرین پروژه عکاسی از سقف این کلیسا در فاصله سال های 1980 تا 1994 اجرا شده بود، اکنون به مدد امکانات جدید عکاسی و استفاده از کامپیوتر در این راستا، این امکان فراهم شده تا هر اینچ از نقاشی میکل آنژ و دیگر استادانی که در این راه با وی همکاری کرده بودند به راحتی قابل مشاهده باشد.

استاد و نابغه عصر رنسانس این نقاشی را سال 1512 به سرانجام برد و بعد داوری نهایی را پس از آن در فاصله 1535 تا 1541 انجام داد.

این نقاشی ها که بر سقف کلیسای سیستین نقاشی شده یکی از مشهورترین صحنه های مذهبی را در آفرینش انسان تصویر می کند.

حاصل این عکاسی در قالب کتابی سه جلدی در 870 صفحه و در شمارگان محدود 1999 نسخه برای کتابخانه ها و مجموعه داران منتشر شده است.

قیمت هر نسخه از این کتاب حدود 1200 یورو است که با همکاری موزه واتیکان و یکی از ناشران مشهور آثار هنری ایتالیا تهیه شده است.

همه این عکس ها از ساعت 7 عصر تا 2 صبح که کلیسا خالی و بسته بود گرفته شده اند و از این پروژه تنها چند تن انگشت شمار اطلاع داشتند.

وزن هر کتاب 9 کیلوگرم و اندازه هر ورق آن 60 در 130 سانتی متر است.

گفته شده از جدیدترین امکانات نرم افزاری برای این عکاسی استفاده شده و با توجه به ارتفاع زیاد سقف که 10 متر است از لنز تلسکوپ ویژه بهره گرفته شده است.

کلیسای سیستین کلیسای بزرگ و معروف شهر واتیکان است و در کاخ رسالت واقع شده که اقامتگاه رسمی پاپ محسوب می شود.

کلیسای سیستین به خاطر معماری و تزئینات فرسکوی هنرمندان عصر رنسانس همچون میکل آنژ، ساندرو بوتیچلی، پیترو پروجینو، پینتوروچیو و دیگران مشهور است. میکل آنژ 1٬100 متر مربع از سقف نمازخانه را در سال های 1508 تا 1512 میلادی و تحت قیمومیت پاپ ژولیوس دوم نقاشی کرد. نقاشی های سقف و به ویژه اثر داوری نهایی از شاهکارهای هنر نقاشی جهان به شمار می فرایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 558

به "نقاشی های میکل آنژ بر سقف کلیسای سیستین کتاب شد، هر کتاب 9 کیلو" امتیاز دهید

1 کاربر به "نقاشی های میکل آنژ بر سقف کلیسای سیستین کتاب شد، هر کتاب 9 کیلو" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاشی های میکل آنژ بر سقف کلیسای سیستین کتاب شد، هر کتاب 9 کیلو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید