بلیط هواپیما به اودسا مروارید دریای سیاه

به گزارش مجله تانی بای، شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید خیلی پیش از آنکه تورهای اوکراین و اودسا نقل محفل های گردشگری شود، نام این شهر بندری در ایران معروف بوده است و یکی از شاهان قجری سال های سال در این شهر زندگی می کرده است. در واقع بندر اودسا همان شهری است که میزبان اولین پادشاه تبعیدی سلسله قاجار یعنی محمد علی شاه بوده است و پیش از آنکه ایرانی ها برای سفر به اوکراین به صرافت خرید بلیط هواپیما بیفتند، از پادشاه ایرانی پذیرایی کرده است و به همبن خاطر نیز در تاریخ ایران بندری شناخته شده محسوب می شود.

بلیط هواپیما به اودسا مروارید دریای سیاه

در ادامه با وب سایت خبرنگاران همراه باشید تا با کشور اوکراین و جاذبه های جهانگردی شهر اودسا بیشتر آشنا شوید.

اوکراین دومین کشور بزرگ قاره اروپاست و بهترین جا برای شروع بازدید، شهر لویو در غرب اوکراین است. این شهر فرهنگی، تاریخی غنی و ترکیبی زیبا از سبک های مختلف معماری دارد. لویو با کانون تاریخی تأثیرگذارش، مقصد خوبی برای جهانگردان جهان به خصوص دوستداران تاریخ و فرهنگ است. کیف، پایتخت و بزرگترین شهر اوکراین هم جایی زیبا است که پر از گنبدهای طلایی و پارک های شیک و رستوران های عالی است. بقیه کشور اوکراین پر از منابع طبیعی و چشم اندازهای نفس گیری مانند شبه جزیره کریمه، دلتای دانوب و اودسا است. به لطف آب و هوای معتدلش، این کشور انواع و اقسام سرزمین ها و موقعیت های جغرافیایی را دارد و برای تابستان و زمستان، مقصد مناسبی برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل محسوب می شود.

اوکراین که در اروپای شرقی واقع شده یکی از جمهوری های استقلال یافته اتحاد جماهیر شوروی سابق است که پس از فروپاشی این کشور در سال 1991 تشکیل شد. این کشور با روسیه، روسیه سفید، اسلواکی، مولداوی، مجارستان و رومانی مرز زمینی و با کشورهای روسیه، بلغارستان،ترکیه و گرجستان مرز آبی دارد. اوکراین تا پیش از تشکیل اتحاد جماهیر شوروی کشوری مستقل بود. پس از ایجاد شوروی در سال 1922 اوکراین جزئی از خاک شوروی شد. مسئولان اوکراین پس از جنگ جهانی دوم و در سال 1954 از بانیان تشکیل سازمان ملل متحد بودند. پس از فروپاشی شوروی، اوکراین از نظر اقتصادی چند سال با مشکلاتی روبرو بود اما از اوایل قرن بیست و یک رشد اقتصادی با ثباتی پیدا کرده است که جذابیت های این کشور را نزد جهانگردان برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل افزایش داده است.

در حال حاضر اوکراین در میان جمهوری های شوروی سابق از جایگاه ویژه ای برخوردار است و از لحاظ فرهنگ و سطح زندگی و درآمد ملی اروپائی ترین جمهوری شوروی محسوب می شود. آب و هوای اوکراین معتدل است اما در بخش جنوبی استان کریمه آب و هوای مدیترانه ای حاکم است. تنها کوه های این کشور در غرب آن واقع شده اند که بلندترین آنها 2 هزار و 61 متر ارتفاع دارد. این مناظر طبیعی باعث شده است تا همه سال هجهانگردان زیادی به قصد دیدار از شهرهای مختلف اوکراین بلیط هواپیما بخرند و در این کشور هتل رزرو کنند.

اودسا بندری زیبا در کرانه های دریای سیاه و دارای موقعیت مهمی از نظر اقتصادی ، فرهنگی ، تاریخی و جهانگردی است. این شهر با دارا بودن جاذبه های بیشمار مقصد اول جهانگردان اروپایی و آسیایی می باشد . اودسا به عنوان مروارید دریای سیاه سومین شهر بزرگ اوکراین و بزرگترین شهر در امتداد دریای سیاه، و مهم ترین شهر تجاری اوکراین است. آب و هوای معتدل اودسا، آبهای گرم و سواحل آن نظر هزاران جهانگرد را در طول سال به خود جلب میکند. خطوط سایه، ساختمان های زیبای آن که انگار با مداد رنگی به صورت مربع های کوچک مصور شده و تلفیق آن با آب و هوای این شهر صمیمیت خاصی را رقم زده است. صمیمیتی که خاطره ای جذاب را برای جهانگردانی که بلیط هواپیما برای اودسا خریده اند و در این بندر هتل رزرو کرده اند، به یادگار می گذارد.

از آنجاییکه این شهر در طول تاریخ خود، میزبان تجار و بازرگانان از اقصی نقاط جهان بوده است به مرور گروه های جمعیتی از هر نقطه ای در این شهر جمع شدند. در حال حاضر بلوار فرانتزوسکی (بلوار فرانسوی ها)، بلوار ایتالیانسکی (بلوار ایتالیایی ها)، گرشیسکایا (بلوار یونانی ها)، یوریسکایا (بلوار یهودیان) … از جمله نام های خیابان های اودسا است .

در دوران روسیه تزاری شهر بندری اودسا، بعد از شهرهای مسکو، سنت پترزبورگ و ورشو مهمترین شهر امپراتوری روسیه محسوب می شد. به همین دلیل نیز مسافرانی که بلیط هواپیما برای اودسا می خرند و در اودسا هتل رزرو می کنند، شاهد هنر معماری در طراحی ساختمان های این شهر هستند که بیشتر شبیه به سبک معماری ایتالیایی و فرانسوی پهلو می زند.

اگر برای اودسا بلیط هواپیما خریدید و در این بندر دوست داشتنی هتل رزرو کردید، پیشنهاد می کنیم تا بازدید از جاذبه های جهانگردی زیر را نیز در برنامه سفر خود قرار دهید.

بلیط هواپیما به بازدید از سالن باله و اپرای اودسا

این سالن که به زعم برخی از اپرا دوستان یکی از زیباترین سالن های قاره اروپا است در سال 1810 میلادی احداث شده است و در ورودی آن که برای ساختش، از ایوانی به سبک معماری باروک الهام گرفته شده، تندیس هایی از شخصیت های برجسته روس نظیر الکساندر گریبایدوف، نیکلای گوگول، الکساندر پوشکین و میخاییل گلینکا به چشم می خورد.

بلیط هواپیما به بازدید از پلکان پوتمکین

پلکان پوتمکین از 192 پله و ده پاگرد تشکیل شده است که نماد شهر اودسا محسوب می شوند. این پلکان بلوار تاریخی پریمورسکی را به ساحل اودسا وصل می کنند. پلکان پوتمکین در واقع دروازه ورود به شهر از دریای سیاه است و مرکز شهر اودسا که در ارتفاعی بالاتر از سطح دریا واقع شده است به کمک این پلکان به ساحل متصل می شود. 142 متر ارتفاع کل پله هاست. زمانی که از بالاترین پله به پایین نگاه می کنید تنها انتهای پله ها دیده می شود گویی که هیچ پله ای وجود ندارد. بالای پلکان پوتمکین مجسمه یادبود ریچلیو اولین شهردار اودسا واقع شده است. ریچلیو که بعد از وقایع انقلاب فرانسه به اودسا عزیمت کرد از طرف تزارینا کاترین کبیر تزار روسیه به سمت حکمران اودسا برگزیده شد و موجبات رونق و ترقی این شهر را فراهم کرد .

بلیط هواپیما به بازدید از بلوارپریمورسکی

بیشتر جاذبه های فرهنگی اودسا در بلوار پریمورسکی واقع شده است. بلوار پریمورسکی محله ای با ساختمان های قدیمی و معماری اروپای شرقی است که درخت های سرسبز و زیبا جلوه بسیار دیدنی به آن بخشیده است. در دو سوی این بلوار جاذبه های فرهنگی بیشماری دیده می شود که می تواند مورد تفقد جهانگردان قرار گیرد که ازجمله آنها می توان به کاخ ورونتسف، مجمسمه های یادبود پوشکین، میدان یادبود ریچلیو و ساختمان تاریخی شهرداری اودسا اشاره کرد .

بلیط هواپیما به بازدید از موزه هنرهای شرقی غربی اودسا

موزه هنرهای شرقی غربی اودسا مهمترین موزه شهر است که آثار ارزشمندی را از قرون 16 میلادی در خود جای داده است. این موزه در خیابان پوشکین واقع شده است. همچنین در کنار این مجموعه، موزه پوشکین نیز که در واقع محل اقامت پوشکین شاعر بلند آوازه روس در زمانی است که به این شهر از مسکو تبعید شده بود، در همین منطقه واقع شده است. در موزه پوشکین دست خط های پوشکین و نمونه کتاب هایش در معرض دید عموم قرار گرفته است. از جمله دیگر موزه های تماشایی و دیدنی اودسا می توان به موزه های مردم شناسی در امتداد خیابان پوشکین اشاره کرد. در موزه مردم شناسی که از قدیمی ترین موزه های اودسا است حدود 160 هزار شی تاریخی گرد آوری شده است. همچنین کلکسیونی از 50000 قطعه سکه مربوط به دوره های مختلف تاریخی نیز در این موزه محافظت می شود .

بلیط هواپیما به بازدید از سواحل آفتابی اودسا

خط ساحلی اودسا حدود 20 کیلومتر امتداد دارد و در آن پلاژها و محوطههای بازی و سرگرمی های دریایی بیشماری وجود دارد. اودسا سواحل عمومی متعددی دارد که در فصل گرما تعداد قابل توجهی از مسافران سراسر جهان برای استفاده از آنها بلیط هواپیما می خرند و هتل رزرو می کنند. سواحل مشهورتر اودسا به نام های آرکادیا، اوترادا، دلفین، چایکا و لوزانووکا شناخته می شوند. قدیمی ترین ساحل اودسا هم لانژرون یا لانگرون است که در نزدیکی ساحل اوترادا واقع شده است.

مسافرانی که بلیط هواپیما به مقصد اودسا می خرند، باید از دروازه فرودگاه بین المللی اودسا بگذرند تا بتوانند پروانه بازدید از دیدنی های اودسا را بدست بیاورند. محبوبیت های شهر اودسا سبب شده است تا فرودگاه بین المللی اودسا به ویژه در فصل های گرم تر سال میزبان مسافران زیادی از نقاط مختلف جهان باشند.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به اوکراین به وبسایت خبرنگاران مراجعه کنید.

گردآوری: تحریریه بلیط هواپیما خبرنگاران

منابع:

hamshahrionline.ir

fa.wikipedia.org

beytoote.com

bebinak.com

bestiwall.com

به احتمال زیاد شما مطالب زیر را هم دوست خواهید داشت:

✅ بلیط هواپیما به اوکراین ، برای دیدن کلیک کنید.

منبع: سفرستان
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 876

به "بلیط هواپیما به اودسا مروارید دریای سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما به اودسا مروارید دریای سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید