نوشیدنی های جایگزین قهوه

به گزارش مجله تانی بای، از دیگر نوشیدنی ها می توان به کاکائویی داغ خانگی، اسموتی ها و کامبوچا اشاره نمود که مصرف آن توصیه شده است.

نوشیدنی های جایگزین قهوه

یک راه آسانی که برای بیدار بودن و هشیار ماندن وجود دارد که نوشیدن قهوه است. به همین دلیل نوشیدن یک یا چند فنجان قهوه پس از خواب صبحگاه می تواند گزینه مناسبی باشد، اما با توجه به اینکه همراه با هر منفعتی، مضراتی هم وجود دارد و در خصوص قهوه، مصرف زیاد کافیین خطرات زیادی برای سلامتی دارد.

گفته شده است که مقدار مجاز مصرف قهوه بسته به شرایط بدنی هر شخص متفاوت است، اما در حالت کلی، مصرف بیش از 5600 میلی گرم قهوه (معادل 4 فنجان) در روز عوارض جانبی مانند بی خوابی، عصبانیت و مسائل معده به همراه خواهد داشت.

حتی اگر حد مجاز را هم رعایت کنید، پس از چند ساعت از مصرف قهوه دوباره خستگی به سراغ شما خواهد آمد.

خوشبختانه جایگزین های زیادی برای بیدار نگه داشتن شما وجود دارد که نیازی به مصرف کافیین ندارد در عین حال که شما را بیدار نگه می دارد که در اینجا به 11 مورد آن اشاره می کنیم.

چای رویبوس، چای سبز، چای یرباماته و چای ریشه قاصدک از جمله چای هایی هستند که می توانند جایگزین مناسبی برای قهوه باشند. نوشیدنی مخلوط آب و لیمو، مخلوط سرکه سیب و آب و همچنین شیر به همراه زردچوبه نیز به جای قهوه می توان استفاده نمود و به بیداری یاری می نماید.

از دیگر نوشیدنی ها می توان به کاکائویی داغ خانگی، اسموتی ها و کامبوچا اشاره نمود که مصرف آن توصیه شده است.

بسیاری از کاربران معتقدند که این مطلب مفید بوده است. عده ای از کاربران قهوه دوست نیز معتقدند که عطر و طعم قهوه را هیچ نوشیدنی ای ندارد و جایگزینی برای آن نیافتند.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 342

به "نوشیدنی های جایگزین قهوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشیدنی های جایگزین قهوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید