نگاهی به نسخه ی اولیه هیدس 2؛ دنباله ای شایسته در راه است
به گزارش مجله تانی بای، ساخت یک دنباله برای بازی فوق العاده استودیوی سوپرجاینت گیمز (Supergiant Games) یعنی هیدس، حتی برای این استودیو نیز به هیچ وجه کار آسانی نیست. از زمان آغاز به کار و انتشار بازی Bastion در سال 2011، این استودیوی مستقل به علت معرفی ایده های نو و نوآورانه با هر بازی نو مشهور شده است. با این حال هیدس 2 پا را فراتر گذاشته و حتی با عرضه در حالت دسترسی زودهنگام این فلسفه را تغییر می دهد. این بدان معناست که تیم سازنده چیز های بیشتری برای اثبات دارد.
این بازی فقط یک دنباله تازه و مجزا نیست و با هدف و جاه طلبی بیشتری ساخته شده است. بعلاوه هیدس 2 ممکن است از مدل دسترسی زودهنگامی که در بازی اول نیز اتخاذ شده بود، پیروی کند، اما در حال حاضر پر از محتوا است و جدا از بعضی مسائل مربوط به تعادل در نبردها که با به روزرسانی ها رفع خواهد شد، مانند یک بازی کامل به نظر می رسد.
به The Crossroads خوش آمدید!
بازی با The Crossroads آغاز می شود که دنیایی بین دنیا زیرین و سطح است و همان هدف تالار اصلی هیدس 1 را دنبال می نماید و با هر دور از بازی در پیچیدگی داستانی و مکانیکی رشد می نماید. پس از شکست در اولین سفر خود، ملینوئه (Meilnoe) به چادر خود باز می شود و با گروه کوچکی از شخصیت ها استقبال می شود که مجبور شده اند این مکان را برای دهه ها خانه خود بنامند. آن ها در میان جنگل پنهان شده اند، زیرا در حال ساخت ابزاری برای پس گرفتن دنیای زیرین از دست تایتان ها هستند.
اتاق خواب ملینوئه از لحظه ورود ما به داستان ظاهرا در تاریخ غرق شده و با انواع و اقسام زیورآلات و ریزه کاری ها سازماندهی شده است. این در حالی است که گروه گسترده ای از شخصیت ها در سراسر خانه پراکنده شده اند و همه ماموریت دارند که آنچه را که از آن ها جدا شده است مانند خانواده، دوستان یا خانه ای که دیگر نمی توانند به آنجا برگردند، پس بگیرند. در حالی که این مکان با کمی بیشتر از یک یا چند نفر برای تعامل آغاز می شود، شما می توانید به زودی با یاری افسون ها آن را به یک مکان گسترده تبدیل کنید.
مرگ بر کرونوس
البته هیدس 2 فقط حول محور صحبت کردن با افراد صمیمی و دلال بازی در محل زندگی شما نیست، زیرا شما بعلاوه در مبارزات زیادی شرکت خواهید کرد. پرنسس ملینوئه یک جادوگر توانا است که از توانایی فیزیکی و مهارت جادویی خود برای مبارزه در هر قلمروی تازه به خوبی استفاده می نماید. شما از عصا، خنجر های دوقلو، تبر های بزرگ، جمجمه ها و موارد دیگر استفاده خواهید کرد. هرچند گفته شده که سلاح های تازهی نیز در به روزرسانی های آینده اضافه خواهند شد.
در این میان استفاده از بازوهای Nocturnal Arms احساس فوق العاده ای داشته و دارای عمق بیشتری نسبت به بازو هایی هستند که زاگرئوس برای رسیدن به سطح و اثبات اشتباه پدرش استفاده می کرد. ملینوئه می تواند طلسم ها یا کار های ویژه را از فواصل نیز پیاده کند یا یک دایره در اطراف خود تشکیل دهد تا بسته به نعمت های خدایی که به آن مجهز شده، به دشمنان آسیب بزند یا آن ها را به طور کامل از بین ببرد. بعلاوه بهتر است بدانید که با نوعی نوار جادویی برای مدیریت، سطح بیشتری از استراتژی برای مبارزه در هیدس 2 وجود دارد.
چمبرهای بازی یک بار دیگر شامل خدایان در سرانجام، یا ارتقاء برای مبارزه یا توانایی های جادویی می شوند. شما با چندین چهره آشنا با طراحی های تازه و توانایی های اصلاح شده روبرو می شوید، در حالی که تعداد بیشماری از تازه واردان نظیر شخصیت هایی مانند هرا (Hera)، هستیا (Hestia) و سلن (Selene) وجود دارند که نه تنها طراحی مجذوب کنندهی دارند، بلکه ویژگی های محوری مبارزه را به گونه ای تکمیل می نمایند که هر دور از بازی را به یک مسابقه آسان برای آزمایش تبدیل می نماید.
بعلاوه اکنون با استفاده از کلنگ یا چوب ماهیگیری در طول هر دور از بازی، منابع مختلفی را جمع آوری می کنید. حتی گزینه ای برای وادار کردن سایه ها به بازگشت به پایگاه شما در ازای ارز درون بازی وجود دارد. در این میان پس از چند ساعت، توانایی بردن همراهانی آشنا را باز خواهید کرد که شامل حیواناتی می شوند که می توانند حواس دشمنان را پرت نمایند یا به آن ها آسیب وارد نمایند و باعث شوند که در هر دور از بازی احساس تنهایی کمتری داشته باشید. به طور کلی گیم پلی مبارزات لذت بخش است و باید دید که استودیوی سوپرجاینت در ادامه چه عناصری را به این ترکیب سرگرم نماینده اضافه خواهد نمود.
ریتم بازی نیز هیجان انگیز است و اکتشافات مکرر و بینش روایی بیشتر از بازی اول به گونه ای است که انتظارش را نخواهید داشت. تعیین نیست که سوپرجاینت چگونه توانسته این همه دیالوگ را با یک گروه بزرگ از شخصیت ها که دائما سعی می نمایند نسبت به کاری که شما انجام داده اید و اینکه در کجای داستان هستید واکنش نشان دهند، ارائه دهد اما ظاهرا در این کار پیروز شده است. شما در نهایت توانایی کاوش در سطح یا به نوعی مبارزه در قلمرو فانی را برای اولین بار در حالی که سعی می کنید به الیمپوس یاری کنید، پیدا خواهید کرد. این هیدس 2 را به یک تجربه دو جانبه تبدیل می نماید که در آن هر دور از بازی با دو مسیری که با هر بازدید تغییر می نمایند، تعریف می شود.
خون زیباتر از آب
همانطور که از هیدس 2 انتظار دارید، شخصیت ها طراحی بسیار مجذوب کنندهی دارند و از طرفی در پشت این طراحی زیبا، داستان هایی مجذوب کننده نیز وجود دارد. به عنوان مثال آراخنه، عنکبوتی که در Erebus می چرخد و می تواند لباس های قدرتمندی برای ملینوئه بسازد، به وسیله همان خانواده ای که ملینوئه برای آن می جنگد، تبدیل به حشره ای شده که محکوم به دوری از قلمروی فانی است.
این در حالی است که شخصیت های موجود از نسخه قبل با طراحی های تازه و قوس های شخصیتی عمیق تر باز می گردند. البته شما می توانید از این بازی بدون آگاهی از روایت نسخه قبل لذت ببرید و هیدس 2 تمام کوشش خود را می نماید تا دقیقا تعیین کند که ملینوئه کیست و برای چه چیزی می جنگد، اما مانند بسیاری از دنباله های عالی، این بازی نیز به ریشه ها احترام می گذارد.
در حالی که ملینوئه هرگز زاگرئوس، هیدس یا پرسفونه را ندیده است، تمام عمر جوانی خود را با این گفته گذرانده است که او تنها کسی است که می تواند آن ها را نجات دهد و برای انجام این کار باید نسبت به دشمنی که حتی او را نمی شناسد، احساس خشم و نفرت داشته باشد. به عبارتی سوپرجاینت گیمز بار دیگر تصمیم گرفته تا روایتی پیچیده و ظریف بسازد که سوالات تکان دهنده ای درباره شخصیت هایی از نظر اخلاقی مشکوک می پرسد و به مخاطبانش اعتماد می نماید تا نقاط مختلف داستانی را به هم وصل نمایند و هر زمان که ممکن است، خودشان داستان را متوجه شوند. در نهایت استودیوی سازنده بیان نموده است که هیدس 2 حداقل تا سرانجام امسال به صورت دسترسی زودهنگام در دسترس بازیکنان خواهد بود و چندین ماه بین به روزرسانی های اصلی باقی می ماند زیرا روی افزودن مکان های تازه و عناصر دیگر کار خواهد نمود. در هر صورت باید دید که در زمان عرضه کامل بازی، این داستان ها و شخصیت ها به کجا خواهند رفت. هرچند که تا به امروز شواهد خبر از شاهکار دیگری می دهند.
منبع: The Gamer
منبع: دیجیکالا مگ