6 فایده ورزش در فضای باز که شگفت زده تان می نماید

به گزارش مجله تانی بای، وقتی هوا گرم تر می گردد، درختان شکوفه می دهند، روزها طولانی تر می شوند؛ یعنی بهار آمده و برترین زمان برای ورزش کردن در طبیعت است. در این مقاله می خواهیم بر اساس تحقیقات اجرا شده، درباره شش فایده ورزش در فضای باز صحبت کنیم.

6 فایده ورزش در فضای باز که شگفت زده تان می نماید

1. بیشتر ورزش می کنید

وقتی آدم ها بیرون از خانه ورزش می نمایند، میل بیشتری برای ادامه دادن و بیشتر ورزش کردن دارند. نتایج یک مطالعه نشان می دهد که افراد مسنی که در فضای باز ورزش می نمایند، در هفته حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی بیشتری از میانه تا شدید، نسبت به کسانی که تنها در خانه خود نرمش می نمایند، انجام می دهند.

دکتر پاملا پیک Pamela Peeke یکی از اعضای کالج پزشکی ورزشی آمریکا و نویسنده کتاب fit to live می گوید: هیچ چیز به مقدار بیرون رفتن، احساسات بچگانه شما را بیدار نمی نماید. در حقیقت بودن در فضای باز هورمون های استرس شما را متعادل می نماید و اندروفین و سروتونین را افزایش می دهد؛ به همین علت، خلق وخوی شما بهتر می گردد.

2. حضور در طبیعت باعث کاهش فشار خون می گردد

وقت گذراندن در بیرون از خانه برای قلب نیز مفید است. یکی از مطالعات اخیر تخمین زده است که تقریبا 10 درصد از افرادی که فشار خون بالایی دارند، اگر هر هفته حداقل 30 دقیقه از زمان خود را در پارک بگذرانند، می توانند سطح فشار خود را کنترل نمایند. این موضوع تا حدی به خاطر تنفس هوای تازه و کمتر شدن مقدار استرس است.

3. سلول های مبارزه نماینده با سرطان را تحریک می نماید

بعضی تحقیقات نشان می دهد که وقتی افراد در طبیعت هستند، ترکیبات معطر گیاهان به نام فیتونسیدها را استنشاق می نمایند. این مواد آلی می توانند تعداد سلول های کشنده طبیعی نوعی گلبول سفید که از سیستم ایمنی حمایت می نماید را افزایش و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند. این سلول ها با عفونت و التهاب که یکی از نشانه های رایج بیماری است نیز مبارزه می نمایند.

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که اگر افراد برای دو روز متوالی در جنگل پیاده روی طولانی انجام دهند، سلول های کشنده طبیعی تا 50 درصد و سطح فعالیت آن ها تا 56 درصد افزایش می یابد. این سطح فعالیت تا ماه بعد نیز 23 درصد بالاتر از حد معمول باقی می ماند.

4. ورزش در فضای باز می تواند لذت بخش تر باشد

وقتی افراد در فضای باز ورزش می نمایند، به آن ها احساس بهتری می دهد و می توانند بیشتر از انجام آن لذت ببرند. ربکا لاول Rebecca Lovell، محقق دانشگاه اکستر در بریتانیا می گوید: لذت بردن، یک راه مهم برای تاثیر گذاشتن فعالیت های بدنی بر سلامت روان است. ورزش در فضای باز یک جایگزین بسیار عالی برای کسانی است که نمی خواهند به باشگاه بروند.

تحقیقات نشان می دهد که افرادی که ورزش در فضای باز را تجربه می نمایند، نسبت به کسانی که در خانه اند، سرزندگی، مشارکت و انرژی بیشتر، و بعلاوه تنش، خشم و افسردگی کمتری را احساس می نمایند.

5. ممکن است سلامت روان شما بهبود پیدا کند

حضور در طبیعت راهی برای ایجاد آرامش است و ورزش کردن نیز می تواند این احساس را تقویت کند. یک مطالعه کوچک در سال 2015 نشان داد که افرادی که 90 دقیقه در طبیعت و فضای باز پیاده روی می نمایند، نسبت به کسانی که پیاده روی مشابه اما در فضای شهری دارند، کمتر در خصوص مسائل زندگی خود نشخوار فکری می نمایند و فعالیت آن قسمت از مغزشان که با احساس افسردگی مرتبط است نیز، کمتر می گردد. پیک معتقد است که طبیعت، عامل اصلی حواس پرتی از مسائل زندگی است.

6. پول هایتان را پس انداز می کنید

ورزش در فضای باز نه تنها راحت است که هزینه کمتری نیز نسبت به عضویت در باشگاه دارد. این موضوع بعلاوه هزینه های جامعه را نیز کاهش می دهد. یکی از مطالعات اخیر در انگلستان، در خصوص تمرین های سبز تمرین هایی که در فضای باز انجام می گردد، مانند پیاده روی، دویدن، اسب سواری و دوچرخه سواری در کوهستان نشان می دهد که ورزش کردن در طبیعت می تواند باعث صرفه جویی حدود 2.7 میلیارد دلار در سال گردد.

پیک می گوید: تمام چیزی که احتیاج دارید، یک کفش مناسب است و بعد می توانید در هر زمانی که می خواهید، آغاز به ورزش کنید.

منبع: time

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 فروردین 1402 بروزرسانی: 27 فروردین 1402 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2197

به "6 فایده ورزش در فضای باز که شگفت زده تان می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 فایده ورزش در فضای باز که شگفت زده تان می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید