همچنان مشکل کمبود نیروی آموزشی در چهارمحال و بختیاری پابرجاست

به گزارش مجله تانی بای، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: اگرچه شاخص نسبت معلم به دانش آموز در استان بالاتر از میانگین کشوری است، اما همچنان مشکل کمبود نیروی آموزشی در این استان پا برجا است.

همچنان مشکل کمبود نیروی آموزشی در چهارمحال و بختیاری پابرجاست

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در بازدید از مدارس بخش میانکوه شهرستان اردل با اشاره به پراکندگی جمعیتی و وجود 147 مدرسه زیر 10 نفر دانش آموز در استان گفت: اگرچه شاخص نسبت معلم به دانش آموز در استان بالاتر از میانگین کشوری است، اما همچنان مشکل کمبود نیروی آموزشی در این استان پا برجا باشد.

او افزود: کوشش شده است در برنامه ریزی ها برای توزیع امکانات و برخورداری مدارس از معلمان به گونه ای عمل گردد که هیچ یک از دانش آموزان در منطقه ها مختلف از نگاه و توجه ویژه آموزشی و تربیتی دور نمانند، اما به علت پراکندگی جمعیتی در استان به ویژه در روستا ها و منطقه ها سخت گذر، همچنان مسائلی در این حوزه وجود دارد.

بیشتر بخوانید

قائدامینی درباره استفاده از فرهنگیان بومی در منطقه ها کمتر برخوردار به منظور کاهش درخواست انتقالی از این منطقه ها افزود: برای نقل و انتقال معلمان در امسال هم بعضی اولویت ها و شاخص ها همانند مساوی بودن تعداد و درصد فرهنگیان رسمی، حق التدریس و بومی در تمامی شهرستان ها اجرایی شد تا بتوان در راستای عدالت آموزشی و برای بالا بردن سطح علمی دانش آموزان در مدارس شهری و روستایی اقدامات مطلوب تری را به انجام رساند.

او با بیان اینکه موضوع خرید خدمات برای استان به علت بالا بودن نسبت شاخص معلم به دانش آموز در چهارمحال و بختیاری مورد تایید وزارت آموزش و پرورش قرار نگرفته است، ادامه داد: در حال حاضر مهم ترین برنامه، افزایش سطح علمی مدارس و دانش آموزان است چرا که استعداد ها و ظرفیت های بالقوه ای در منطقه ها کمتر برخوردار وجود دارد که می توان با توجه به درخواست اهالی این منطقه ها برای به کارگیری نیرو های بومی در بخش آموزش و پرورش، سرمایه گذاری مناسبی را برای آینده و تربیت این افراد به کار گرفت.

قائدامینی به اعمال ضریب منطقه ها محروم در نمرات دانش آموزان این منطقه ها هم اشاره و توضیح داد: استفاده از نیرو های پر توان در حوزه آموزش و پرورش می تواند تضمین کننده آِینده جامعه باشد از این رو باید در شناخت، انتخاب، استخدام و انتصاب معلمان به ویژه معلمان بومی دقت بیشتری صورت گیرد.

او بعلاوه به نشست شورای آموزش و پرورش استان به میزبانی شهرستان اردل و با حضور استاندار اشاره نمود و گفت: بر اساس مصوبات این نشست به زودی مشکل اینترنت منطقه ها میانکوه بر طرف خواهد شد تا علاوه بر ارائه آموزش های حضوری از 15 آبان امسال امکان استفاده دانش آموزان از خدمات یاری آموزشی شبکه شاد هم فراهم گردد.

قائدامینی در مورد حمایت از خانواده های کم بضاعت برای تهیه گوشی های هوشمند افزود: اعتباراتی برای خریداری تجهیزات آموزشی به استان اختصاص یافته است که عمده این اعتبارات صرف تجهیز مدارس فنی و حرفه ای خواهد شد که آنالیز شرایط دانش آموزان منطقه ها کمتر برخوردار شهرستان اردل هم در این طرح دیده خواهد شد.

او افزود: علاوه بر توزیع اعتبارات حوزه تجهیز مدارس، از همکاری و تعامل بنیاد علوی هم برای برطرف مسائل مدارس و دانش آموزان بخش میانکوه استفاده می گردد.

ف

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1795

به "همچنان مشکل کمبود نیروی آموزشی در چهارمحال و بختیاری پابرجاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همچنان مشکل کمبود نیروی آموزشی در چهارمحال و بختیاری پابرجاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید