والنسیا شهری بندری در اسپانیا

به گزارش مجله تانی بای، والنسیا شهری زیبا در اسپانیا

والنسیا از شهرهای اسپانیاست و در کنار دریای مدیترانه و شبه جزیره ایبری واقع شده است. در این شهر آرام خبری از شلوغی و هیاهوی شهرهای مادرید و بارسلون نیست اما جاذبه های تاریخی و طبیعی زیبا را می توانید در آن پیدا کنید. برای آشنایی بیشتر درباره والنسیا خبرنگاران را همراهی کنید.

والنسیا شهری بندری در اسپانیا

درباره والنسیا

والنسیا مرکز جامعه خودمختار والنسیا، و با جمعیت 2/5 میلیون سومین شهر پرجمعیت اسپانیا است. بندر والنسیا پنجمین بندر شلوغ در اروپا و شلوغ ترین بندر دریای میدترانه است. این شهر در سال 138 قبل از میلاد به عنوان شهر مستعمره روم ساخته شد. در سال 714 مراکشی ها و موروهای عرب والنسیای را اشغال کردند و زبان، مذهب و سنت های خود را در این شهر معرفی کردند. در سال 1238 یکی از پادشاهان مسیحی آراگون این شهر را دوباره فتح کرد و شهر را به چند بخش تقسیم کرد و حکومت آنرا به کسانی داد که در این پیروزی به او یاری نموده بودند. این شهر در سال 1812 و بعلاوه در سال هاس 1936 و 1937 مرکز اسپانیا بوده است. شهر والنسیا در کناره رود توریا در ساحل شرقی شبه جزیره ایبری واقع شده است و خلیج والنسیا را در دریای مدیترانه شکل داده است. مرکز تاریخی این شهر با مساحت 169 هکتار یکی از بزرگ ترین مراکز در اسپانیا است. میراث آثار باستانی و جاذبه های طبیعی و فرهنگی، والنسیا را یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیا نموده است.

آب و هوای والنسیا

والنسیا آب و هوایی مدیترانه ای دارد زمستان های آن کوتاه و ملایم و تابستان های آن طولانی، گرم و خشک است. میانه دمای سالانه آن در طول روز 18.4 و در طول شب 13.8 درجه سانتی گراد است. ژانویه سردترین ماه سال است که حداکثر دمای آن در طول روز بین 14 تا 21 و کمترین دمای آن در شب بین 5 تا 11 درجه سانتی گراد است. گرم ترین ماه آن آگوست است که حداکثر دمای آن در طول روز بین 28 تا 34 و در شب بین 22 تا 23 درجه سانتی گراد است. تابستان های طولانی آن از آوریل تا نوامبر طول می کشد و دسامبر، ژانویه و فوریه سرترین ماه های سال است که در آن میانه دمای هوا حدود 17 درجه سانتی گراد در روز و 8 درجه سانتی گراد در شب است. والنسیا یکی از ملایم ترین زمستان های اروپا را دارد.

جاذبه های والنسیا

باغ وحش Bioparc

این باغ وحش که در باغ های توریا واقع شده است در سال 2008 ساخته شده است. در این باغ وحش حیوانات در قفس نگهداری نمی شوند بلکه آن ها را با موانعی طبیعی مثل رودخانه و یا تخته های سنگ از مردم جدا می نمایند. در قسمتی از این پارک می توانید حیواناتی آفریقایی را ببینید که تماشا از آن می تواند از جالب ترین بخش های این باغ وحش باشد.

باغ های توریا

زمانی که رودخانه توریا را به اطراف شهر انتقال دادند در بستر قبلی آن باغ توریا درست شد که از زیبا ترین و خوش آب و هواترین باغ های این شهر است. در این باغ می توانید در مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری کنید، به باغ وحش آن بروید و انواع گیاهان و گل های زیبا را ببنید.

کلیسای جامع والنسیا

کلیسای جامع والنسیا بزرگ ترین کلیسای این شهر است و برای ساخت آن حدود 2 قرن زمان صرف شده است. این کلیسا از بناهای قدیمی متعلق به قرن سیزدهم است و در ساختمان آن از ترکیبی از معماری های مختلف استفاده شده است.

آکواریوم اقیانوس شناسی

این آکواریوم 42 میلیون لیتر آب ظرفیت دارد و در آن 45 هزار نوع موجودات مختلف دریایی زندگی می نمایند. در این آکواریوم بخش های مجزایی برای دلفین، کوسه و پرتوماهی ها در نظر گرفته شده است.

منبع: en.wikipedia.org

منبع: الی گشت
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1971

به "والنسیا شهری بندری در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والنسیا شهری بندری در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید