وزیرصمت: قیمت خودرو تا انتها سال کاهش می یابد

به گزارش مجله تانی بای، تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قیمت های کنونی بازار خودرو غیر منطقی است از کاهش قیمت خودرو تا خاتمه سال اطلاع داد.

وزیرصمت: قیمت خودرو تا انتها سال کاهش می یابد

به گزارش اقتصادنیوز، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز (شنبه اول آبان ماه) در آیین افتتاح خط فراوری خودروی تارا اتوماتیک در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اولویت هایی که از روز نخست حضور در وزارت صنعت، معدن وتجارت دنبال نموده ام، رسیدگی به گلوگاه ها و شناسایی موانع صنعت خودرو بوده است.

وی قول داد: سال آینده فراوریخودرو به قدری زیاد خواهد شد که دیگر احتیاجی به قرعه کشی نباشد برنامه دقیقی مبتنی بر 9 طرح در این صنعت طراحی شده و به تدریج به سمتی خواهیم رفت تا قیمت هاکاهش یابد و این مهم تا انتها سال ملموس خواهد شد.

افزایش فراوری خودرو به 1.6 میلیون دستگاه در سال 1401

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: تا انتها سال بیش از 100 هزار خودرو بیش از برنامه طراحی شده فراوری خواهد شد و براین اساس فراوری در سال آینده به 1.6 میلیون دستگاه خواهد رسید و دیگر قرعه کشی نخواهیم داشت.

فاطمی امین در باره امکان پذیری صادرات خودرو هم اضافه نمود: سال جاری امکان صادرات وجود داشت اما به علت احتیاج داخل از خودرو سازان خواستیم نگاه به داخل داشته باشند گرچه می تواننند قطعات صادر نمایند.

وی گفت: از هم اکنون برای صادرات خودرو برنامه ریزی شده و سازمان توسعه تجارت جلسه ای را با خودروسازان برگزار نموده است.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: اکنون سایت گروه صنعتی ایران خودرو در کشور جمهوری آذربایجان فعال است و در چند کشور دیگر نیز در حال فعال کردن هستیم و خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت.

فاطمی امین از فعال سازی یکی از خطوط در آینده نزدیک اطلاع داد و گفت: آبان ماه به کشوری که دو خط خورو سازی فعال داریم، سفر خواهم کرد و با نخست وزیر و صنعت گران این کشور دیدار هایی خواهیم داشت تا خطوط ایران و خودور و سایپا فعال شوند.

فاطمی امین بعلاوه در مورد واردات خودرو هم توضیح داد: واردات خودرو در مجموع می تواند برای این صنعت مفید باشد، اما در مقطع کنونی و به علت اینکه تعادل ارزی کشور به هم می ریزد، مناسب نیست.

وی یاد آور شد: اکنون صنعت خودرو با مشکلاتی روبرو است و از مدیران صنعت خواسته ایم کیفیت فراوری و بعلاوه رضایت مشتریان را افزایش دهند.

وزیر صنعت معدن و تجارت بعلاوه عرضه خودرو در بورس را مفهومی نادرست برشمرد و یادآور شد: بورس سازوکاری برای کامودیتی ها و کالاهای پایه ای دارد و خودرو به هیچ عنوان در مصداق آن قرار نمی گیرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1837

به "وزیرصمت: قیمت خودرو تا انتها سال کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیرصمت: قیمت خودرو تا انتها سال کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید