پیش بینی پاییز کم بارش در چهارمحال و بختیاری

به گزارش مجله تانی بای، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: انتظار می رود پاییز امسال همراه با بارش های کمتر از اندازه نرمال سپری شود، دماها هم در فصل پاییز به صورت میانگین در منطقه ها مختلف استان بین نیم تا یک و نیم درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت.

پیش بینی پاییز کم بارش در چهارمحال و بختیاری

مهران چراغپور در گفت وگو با خبرنگاران درخصوص شرایط جوی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: آسمان استان تا پایان هفته و روز جمعه صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد نسبتا شدید در ساعات بعد از ظهر پیش بینی می شود.

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه نمود: برای ساعات اولیه صبح غبار رقیق صبحگاهی در برخی منطقه ها استان مانند شهرکرد پیش بینی می شود، همچنین در این مدت احتمال رخداد بارش های خفیف و پراکنده در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: تا پایان هفته دمای چهارمحال و بختیاری ثابت است و نوسان دمایی برای استان پیش بینی نمی شود، اما از روز جمعه دمای سطح استان به تدریج فرایند کاهشی در پیش می گیرد.

چراغپور نام کرد: صبح امروز شهرکرد با کمینه دمای هشت درجه سانتی گراد خنک ترین ایستگاه در چهارمحال و بختیاری و خنک ترین مرکز استان کشور بود، همچنین در شبانه روز گذشته لردگان با بیشینه دمای 36 درجه سانتی گراد گرم ترین ایستگاه استان گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش های موثر در استان از نیمه دوم آبان ماه آغاز می شوند، براساس پیش بینی های صورت گرفته در مهرماه بارش های خفیف، پراکنده و نقطه ای خواهد بود در آبان و آذرماه هم مقدار بارش ها کمتر از حد نرمال پیش بینی می شوند و بنابراین انتظار می رود پاییز امسال همراه با بارش های کمتر از مقدار نرمال سپری شود، دماها هم در فصل پاییز به صورت میانگین در منطقه ها مختلف استان بین نیم تا یک و نیم درجه سانتی گراد افزایش خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1737

به "پیش بینی پاییز کم بارش در چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی پاییز کم بارش در چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید