آزادی و انتقال 101 زندانی ایرانی در گرجستان به کشور

به گزارش مجله تانی بای، وزارت امور خارجه ایران از آزادی و انتقال 101 زندانی ایرانی در گرجستان به کشورمان اطلاع داد.

آزادی و انتقال 101 زندانی ایرانی در گرجستان به کشور

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش خبرنگاران ، وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت که 101 زندانی ایرانی در گرجستان آزاد شده و به کشورمان منتقل می شوند.

در اطلاعیه اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه آمده است:

با تلاشهای اجرا شده از سوی وزارت امور خارجه و در چارچوب توافق با دولت گرجستان، 101 زندانی ایرانی، در فرودگاه ارومیه، تا ساعاتی دیگر تحویل مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران خواهند شد.

حمایت از اتباع ایرانی در خارج، از مهمترین اولویتهای وزارت امور خارجه محسوب می گردد و نمایندگیهای سیاسی و کنسولی کشورمان مأموریت دارند با استفاده حداکثری از ظرفیتهای موجود در مساعدت و رسیدگی به شرایط اتباع ایرانی، خصوصاً زندانیان در خارج از کشور اهتمام ویژه داشته باشند. این مهم در شرایط کنونی که ویروس کرونا سراسر دنیا را در برگرفته، اهمیت افزون تری می یابد.

در همین چارچوب، اقدامات حمایتی از قبیل کسب اطلاع از سلامت اتباع ایرانی، امکان دیدار حضوری، تأمین اقلام شخصی مورد احتیاج، اعطای مرخصی یا انتقال نامبردگان به کشور در دستور کار و رایزنی قرار داشته و دارد.

وزارت امور خارجه به وسیله سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس و بهره گیری از ظرفیت رایزنیهای دیپلماتیک و بستر موجود در حوزه همکاریهای قضایی میان دو کشور، ظرف یک سال و نیم گذشته پیگیریهای مستمر و مداومی را برای دست یابی به راه حل اجرایی مطلوب به منظور انتقال محکومان به حبس ایرانی به میهن اسلامی و گذراندن بقیه دوران محکومیت آنان در داخل کشور به عمل آورده است. بر این اساس طبق توافق با دولت گرجستان، 101 زندانی ایرانی، بعد از ظهر امروز 3 اردیبهشت در فرودگاه ارومیه تحویل مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران خواهند شد.

وزارت امور خارجه این اقدام مثبت دولت و مقامات قضایی گرجستان را ارج می نهد و از قوه قضاییه، وزارت دادگستری، ستاد ملی کرونای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت هواپیمایی ماهان و همچنین استاندار محترم آذربایجان غربی، سایر مقامات آن استان و نیروهای نظامی و انتظامی تامین کننده امنیت پرواز که زمینه لازم را برای اجرای این مهم فراهم نموده اند، قدردانی می کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 818

به "آزادی و انتقال 101 زندانی ایرانی در گرجستان به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادی و انتقال 101 زندانی ایرانی در گرجستان به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید