موسوی: روابط خارجی ایران متوازن است، طبیعی است از چین قدردانی کنیم

به گزارش مجله تانی بای، سخنگوی وزارت خارجه روابط خارجی ایران را متوازن خواند و گفت: ما در فرهنگ و تمدنی تنفس کردیم که قدردانی با آن عجین شده و طبیعی است از چین که بیشترین یاری ها را در شرایط سخت به ما داشته، قدردانی کنیم.

موسوی: روابط خارجی ایران متوازن است، طبیعی است از چین قدردانی کنیم

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران٬ سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) در مصاحبهیی درباره سطح روابط ایران و چین در پی شیوع ویروس کرونا مطرح نمود: بیماری که در جهان اپیدمی شده خاص و جهانی است و طبیعی است وقتی موضوعی جهانی می گردد٬ اقداماتی که باید برای مقابله با آن صورت بگیرد٬ باید جهانی باشد.

وی اضافه نمود: همه کشورها همانند ساکن یک کشتی باید به آن نگاه نمایند و کسی نمی تواند خودش را به صورت مجزا نجات دهد. شاهد بودید کشورهای پرطمطراقی که ابتدا با تبختر (تکبر) فکر می کردند بیماری سراغ آنها نمی آید و یا اگر می آید زود کنترل خواهند کرد٬ دست به دامان کشورهایی شدند که حتی آنها را تحریم نموده بودند و از آنها یاری خواستند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: بشریت الان دچار این مشکل است و همه کشورها باید به هم یاری نمایند.

موسوی اضافه نمود: در زمانی که اولین بار این ویروس در چین شناسایی شد و دولت و ملت چین احتیاجمند بعضی حمایت ها و یاری ها بودند٬ دولت و مردم ایران و شرکت های ایرانی یاری های خوبی را به چین انجام دادند. زمانی نیکی کنید خدا همان را به شما برمی گرداند و آنها هم که این خوبی و نیکی را دیده بودند٬ تا به امروز یاری های خوبی به ایران نموده اند.

وی گفت: در کنار بیش از 30 کشور و سازمان های بین المللی و سازمان های مردم نهاد و حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور که به مردم ایران یاری کردند٬ دولت و ملت و شرکت های چینی در این زمینه یاری های زیادی کردند و تا الان حدود 30 هواپیما وسایل٬ تجهیزات و لوازم مورد احتیاج برای مبارزه با ویروس کرونا را در اختیار مردم ایران قرار دادند که ما قدردان این کشور هستیم.

موسوی که با خبرگزاری صدا و سیما مصاحبه می کرد٬ اضافه نمود: ما قدردان کشورهایی هستیم که به انحای مختلف و با رقم ها و به وسیله های مختلف در این زمینه به ما یاری کردند و امیدواریم هر چه زودتر بر این ویروس غلبه کنیم و تجهیزات بومی که خودمان ساختیم را در اختیار کشورهای احتیاجمند قرار دهیم.

سعی کردیم با همه جای جهان روابط فعال و متوازنی را برقرار کنیم

سخنگوی وزارت خارجه درباره کوشش رسانه های بیگانه برای واورنه جلوه دادن مناسبات ایران و چین نیز گفت: روابط خارجی جمهوری اسلامی متوازن است و ما سعی کردیم با همه جای جهان روابط فعال و متوازنی را برقرار کنیم. از بیگانگان انتظاری نداریم اقدامات و سیاست خارجی ما را تایید نمایند. آنها معمولا دنبال تخطئه و تفرقه در جهان و در کشور ما هستند و ما به این حرف ها و شعارهایی که می دهند٬ خیلی توجهی نداریم.

موسوی اضافه نمود: اینها قطعا نه دلسوز ما هستند و نه جهان و نه جاهای دیگر.ما در مکتبی عظیم شدیم و در فرهنگ و تمدنی تنفس کردیم که قدردانی با آن عجین شده و کشور قدردانی هستیم و کوچکترین یاریی به ما گردد از آن یاری ها قدردانی می کنیم.

وی اعلام کرد: طبیعی است از کشور چین به عنوان کشوری که بیشترین یاری ها را در این شرایط سخت به ما داشته٬ قدردانی کنیم و حتی سایر کشورهای همسایه و منطقه و کشورهایی که حتی روابط خوبی با ما در شرایط فعلی ندارند٬ یاری هایی به ما کردند و ما به طرق مختلف از آنها قدردانی کردیم.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: امیدواریم مسئله ای برای آنها پیش نیاید٬ ولی اگر مسئله ای پیش بیاید جمهوری اسلامی ایران در یاری به همه کشورهایی که به ما احتیاج داشته باشند٬ پیشقدم خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 870

به "موسوی: روابط خارجی ایران متوازن است، طبیعی است از چین قدردانی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی: روابط خارجی ایران متوازن است، طبیعی است از چین قدردانی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید