آمادگی آموزش و پرورش برای گسترش و تحکیم مناسبات علمی

به گزارش مجله تانی بای، تهران (پانا) - سفیر جمهوری اسلامی ایران و میترا تیموری معاون امور بین الملل مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در کابل ملاقات و گفت وگو کردند.

آمادگی آموزش و پرورش برای گسترش و تحکیم مناسبات علمی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

در این ملاقات نخست بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل تأکید کرد که این کشور آمادگی دارد با دولت جمهوری اسلامی افغانستان در بخش های معارف، تحصیلات عالی و همچنین دانشگاه /پوهنتون کابل همکاری داشته باشد.

وی ابراز علاقه مندی کرد که این همکاری ها به وسیله امضای یک تفاهمنامه از سوی وزارت های مربوطه مورد پیگیری قرار گیرد.

همچنین طی این ملاقات تیموری آمادگی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران را برای گسترش و تحکیم مناسبات علمی، آموزشی و فرهنگی دو کشور در قالب امضا یادداشت تفاهم همکاری های مشترک خاطرنشان کرد.

معاون دوم رئیس حمهور افغانستان ضمن تاکید بر اشتراکات فرهنگی دو کشور از خدمات آموزشی ارزشمند ارائه شده توسط جمهوری اسلامی ایران به دانش آموزان افغانستانی قدردانی کرد.

در ادامه این گفت وگوها میترا تیموری گفت: ما آرزو می کنیم فرزندان عزیز افغانستانی مقیم ایران روزی در کمال صلح و آرامش به موطن خود بازگشته و به میهن خود خدمت نمایند.

در سرانجام سرور دانش معاون رئیس جمهور افغانستان، همکاری در بخش آموزش، تحصیلات عالی و ارتقای سطح روابط فرهنگی میان ایران و افغانستان را یک ضرورت اساسی خواند و بر تداوم همکاری ها تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1222

به "آمادگی آموزش و پرورش برای گسترش و تحکیم مناسبات علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی آموزش و پرورش برای گسترش و تحکیم مناسبات علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید