آمریکا رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را تحریم کرد

به گزارش مجله تانی بای، وزارت خزانه داری آمریکا خاطرنشان کرد نام رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم های خود قرار داده است.

آمریکا رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را تحریم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خزانه داری آمریکا روز پنج شنبه بیان کرد نام علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در فهرست افراد تحت تحریم دفتر کنترل دارایی های خارجی (اوفک) از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه قرار گرفته است.

وزارت خزانه داری آمریکا علاوه بر تحریم علی اکبر صالحی، تغییراتی را نیز در نوع تحریم های قبلی خود علیه سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران اعمال نموده است.

به موجب این تغییرات، دو برچسب تحریمی جدید شامل IFSR (مقررات تحریم مبادلات اقتصادی ایران) و NPWMD (مقررات تحریم اشاعه دهندگان سلاح های کشتار جمعی) به تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا علیه سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران اضافه شده است.

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت 97 تا به امروز تحریم های مختلفی را علیه ایران وضع نموده و دهها فرد و نهاد ایرانی را به فهرست تحریم های خود افزوده است؛ تحریم هایی که حتی همکاری های دیگر کشورها با ایران در زمینه های صلح آمیز هسته ای را با دشواری روبرو ساخته است.

آمریکا کوشش می نماید تا با بهره گیری از اهرم تحریم و سیاست موسوم به فشار حداکثری، به زعم خود ایران را وادار به مذاکره مجدد برای دستیابی به توافق مد نظر دونالد ترامپ کند. اما ایران بارها تأکید نموده است که تسلیم فشارها نخواهند شد و تن به مذاکره با رژیم پیمان شکن و زورگوی واشنگتن نخواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 730

به "آمریکا رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید