ابراز آمادگی مسکو برای میانجیگری در گفتگوی تهران و ریاض

به گزارش مجله تانی بای، معاون وزیر خارجه روسیه در سخنانی از آمادگی کشورش برای میانجی گری میان ایران و عربستان اطلاع داد.

ابراز آمادگی مسکو برای میانجیگری در گفتگوی تهران و ریاض

میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و کشور های آفریقایی و معاون وزیر خارجه این کشور روز سه شنبه به رسانه ها گفت: روسیه با عربستان سعودی و ایران در تماس است و آماده است در صورت احتیاج برای ریاض و تهران نقش میانجی را ایفا نماید.

به گزارش تاس، بوگدانوف در پاسخ به این سوال که آیا مسکو با ریاض و تهران در میان گزارش هایی مبنی بر احتمال حمله ایران به عربستان سعودی در تماس است، گفت: البته ما هم با دوستان سعودی و هم با دوستان ایرانی خود در تماس هستیم و البته ما هوادار حل و فصل همه سوء تفاهم ها و تضاد ها در چارچوب گفتگوی سازنده بر سر میز مذاکره هستیم و در صورت درخواست دوستان ما همواره آماده بوده و واقعاً کوشش می کنیم که نقش میانجی خاصی را میان ریاض و تهران ایفا کنیم.

پیشتر رویترز به نقل از سخنگوی کاخ سفید مدعی شده بود که آمریکا نگران تهدیدات ایران علیه عربستان سعودی است و در صورت احتیاج آماده پاسخگویی است و به وسیله کانال های نظامی و اطلاعاتی با ریاض تماس مستمر دارد.

سخنگوی کاخ سفید این اظهارات را پس از آن بیان نمود که وال استریت ژورنال گزارش داد که عربستان سعودی اطلاعاتی را با آمریکا به اشتراک گذاشته است که برنامه های ایران برای حمله به اهداف سعودی را نشان داده است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران شایعه آمادگی برای حمله به عربستان سعودی را تکذیب کرد.

خبرنگاران بین الملل ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 آبان 1401 بروزرسانی: 18 آبان 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2127

به "ابراز آمادگی مسکو برای میانجیگری در گفتگوی تهران و ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز آمادگی مسکو برای میانجیگری در گفتگوی تهران و ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید