اتمام رأیگیری از مجمع گزینندگان آمریکا، پیروزی بایدن در انتخابات تایید شد

به گزارش مجله تانی بای، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با به دست آوردن بیش از 270 رأی الکترال لازم در فرایند رأی گیری از مجمع گزینندگان این کشور، پیروزی خود در انتخابات را تثبیت کرد.

اتمام رأیگیری از مجمع گزینندگان آمریکا، پیروزی بایدن در انتخابات تایید شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، رسانه های آمریکایی بامداد سه شنبه گزارش دادند مجمع گزینندگان این کشور موسوم به الکترال کالج، پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را تایید کرد.

بر این اساس، مجمع گزینندگان آمریکا گفت با رأی برگزینندگان ایالت کالیفرنیا به بایدن، او توانسته از حد نصاب 270 رأی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری عبور کند.

ایالت کالیفرنیا دارای 55 رأی الکترال بود که همگی آنها با انتخاب بایدن، باعث شدند او به 302 رأی الکترال در انتخابات ریاست جمهوری برسد و پیروزی اش تایید شود.

با مشخص شدن تکلیف چهار رأی الکترال باقی مانده، فرایند رأی گیری از مجمع گزینندگان آمریکا (الکترال کالج) به سرانجام رسید.

طبق آمار اعلام شده توسط روزنامه نیویورک تایمز، 4 گزیننده (الکتور) ایالت هاوایی نیز به بایدن رأی دادند تا شمارش آراء الکترال وی به 306 رأی برسد.

از طرفی اما دونالد ترامپ 232 رأی الکترال کسب کرده و در واقع به میزان آراء تعهدشده در پی رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری در روز سوم نوامبر رسیده است.

اصطلاح برگزیننده بی وفا نیز به الکتوری گفته می شود که به نامزد پیروز (بر اساس آراء مردمی) در ایالت خود رأی ندهد.

538 نماینده موسوم به گزیننده های رئیس جمهور با شرکت در جلساتی در ایالت های خود رأیشان را بر اساس نتایج آرای مردمی به یکی از دو نامزد انتخابات دادند. آرای الکترال روز 6 ژانویه 2021 طی جلسه ای در کنگره با حضور اعضای مجلس سنا و مجلس نمایندگان شمارش خواهد شد.

بایدن نیز در واکنش به پیشتازی خود در آراء برگزینندگان این کشور، گفت اکنون زمان شروعی تازه و رقم زدن صفحه ای جدید در تاریخ این کشور است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1334

به "اتمام رأیگیری از مجمع گزینندگان آمریکا، پیروزی بایدن در انتخابات تایید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام رأیگیری از مجمع گزینندگان آمریکا، پیروزی بایدن در انتخابات تایید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید