اجازه ندهیم حتی یک واحد تولیدی تعطیل گردد

به گزارش مجله تانی بای، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نباید اجازه دهیم حتی یک واحد تولیدی در کشور تعطیل گردد.

اجازه ندهیم حتی یک واحد تولیدی تعطیل گردد

به گزارش خبرنگاران، رضا رحمانی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که امروز (20 مهر) برگزار گردید با اشاره به شرایط جنگ مالی که کشور در آن قرار گرفته است، اضافه نمود: در چنین شرایطی از دست دادن یک واحد فراوریی و تعطیلی آن مانند تصرف بخشی از خاک کشور توسط دشمن است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی نباید اجازه بدهیم حتی یک واحد فراوریی هم در کشور تعطیل گردد.

به گفته وزیر صمت، بانک ها نیز حق تصرف واحدی که به تعطیلی بیانجامد را ندارند.

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه همه باید تا زمانی که حتی یک جوان بیکار هم در کشور وجود دارد از پایین ننشینیم، یادآور شد: برای رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال بیشتر احتیاجمند تقویت سازمان های توسعه ای در کشور هستیم.

وی عنوان نمود: اگرچه در گذشته تاکید می شد که این سازمان ها باید تعطیل شوند، اما امروز اقتصادهای بزرگ جهان بیشترین بهره را از سازمان های توسعه ای می برند.

رحمانی در ادامه به مباحثی که در خصوص کاهش صادرات کشور مطرح است نیز اشاره نمود و گفت: میزان صادرات کشور در پنج ماهه سال جاری از نظر وزنی 29 درصد افزایش و از نظر ارزش 9 درصد کاهش داشته که این کاهش ارزش نیز مربوط به تغییر شیوه محاسبه است.

وی همچنین از مزیت های مختلف استان کرمانشاه یاد کرد و اضافه نمود: یکی از این ظرفیت ها در حوزه معادن است.

وی با بیان اینکه بعد از آزادسازی پهنه های معدنی استان باید سرمایه گذاری در آنها شروع گردد، یادآور شد: اولویت سرمایه گذاری با بخش خصوصی است که پول و تجهیزات بیاورد.

وی اعلام کرد: بعد از بخش خصوصی، سازمان های توسعه ای از جمله ایمیدرو باید در حوزه معادن کرمانشاه پای کار بیایند.

وزیر صنعت معدن و تجارت بر لزوم راه اندازی یک مگاپروژه معدنی که کرمانشاه را متحول کند، تاکید نمود.

رحمانی یکی دیگر از مزیت های استان کرمانشاه را صنعت قطعه سازی خودرو دانست و با اشاره به وجود یک کارخانه خودروسازی در کرمانشاه، اضافه نمود: ضروری است حداقل قطعات پر تیراژ این کارخانه در داخل استان فراوری گردد و فراوری هر قطعه را به یک شهرستان بدهیم.

وی تاکید نمود: حتی صنایع خودروسازی بزرگ کشور نیز باید برای تامین قطعات مورد احتیاج خود از ظرفیت کرمانشاه استفاده نمایند.

به گفته وزیر صمت، کرمانشاه یکی از استان های اولویت دار برای رونق صنعت قطعه سازی کشور است.

وی سپس اشاره ای به مصوبات سفر قبلی خود در استان کرمانشاه داشت و اضافه نمود: نباید مصوباتی را تنظیم کنیم که قابلیت اجرا ندارد.

رحمانی یکی از مهم ترین مصوبات دوره قبل سفر خود را پیگیری پروژه های شستا شامل اسیدسیتریک، کاغذ و بیستون تامین اعلام کردو گفت: پیگیری این پروژه ها همچنان ادامه دارد و باید برای این پروژه ها روزشمار تعریف کنیم تا برای راه اندازی آنها جواب بگیریم.

وی حل مسائل حقوق دولتی معادن کرمانشاه را نیز از دیگر مصوبات سفر قبل خود برشمرد و عنوان نمود: قرار شد حقوق دولتی معادن کرمانشاه بر اساس استخراج واقعی آنها در نظر گرفته گردد نه استخراجی که در پروانه بهره برداری بیان شده و اگر این موضوع تاکنون اجرا نشده احتیاجمند پیگیری جدی است.

وی همچنین از پیگیری پیشنهاد استاندار کرمانشاه در زمینه تامین منابع بانکی و همچنین برطرف مسائل مرزها اطلاع داد.

وزیر صمت اضافه نمود: این آمادگی را داریم که سازمان های توسعه ای زیرمجموعه وزارت صمت، یکی از مناطق ویژه مالی کرمانشاه را تا زمان رونق در دست بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 443

به "اجازه ندهیم حتی یک واحد تولیدی تعطیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجازه ندهیم حتی یک واحد تولیدی تعطیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید