اخذ مالیات از خانه ها و خودروهای لوکس کلید خورد

به گزارش مجله تانی بای، رئیس سازمان مالیاتی با بیان اینکه آیین نامه مالیات بر خانه ها و خودروهای لوکس بزودی ابلاغ می گردد،گفت: این مالیات سالانه اخذ می گردد و جریمه سنگینی برای فرارکنندگان از آن در نظر گرفته شده است.

اخذ مالیات از خانه ها و خودروهای لوکس کلید خورد

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، امیدعلی پارسا درباره علت تعلل در تصویب آئین نامه مالیات بر خانه ها و خودروهای لوکس گفت: آئین نامه مدتها قبل توسط سازمان امور مالیاتی به دولت ارسال شد و به تازگی در کمیسیون اقتصاد دولت تأیید شده است.

وی اضافه نمود: این آئین نامه احتمالاً طی این روزها ابلاغ خواهد شد.

پارسا توضیح داد: با ابلاغ آئین نامه، عملاً اخذ مالیات از خانه ها و خودروهای لوکس کلید خواهد خورد و در آن، جریمه های سنگینی برای کسانی که از این مالیات فرار نمایند در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی همچنین در خصوص درآمدهای مالیاتی در بودجه 1400 گفت: عددی که در بودجه 1400 برای دریافت مالیات اضافه شد، مجموعه برآوردها و انتظاراتی بود که مجلس از میزان درآمدهای مالیاتی داشت. حداکثر کوشش ما این است که ضمن فشار نیامدن به طبقه پایین مردم و فراوری، این پیش بینی را محقق کنیم این مالیات چون همزمان با افزایش نرخ ها نیست فشار جدیدی را به مودی مالیاتی وارد نمی کند بلکه با کارآیی بیشتر این کار انجام خواهد شد.

هیچ انسان عاقلی منزلش را خالی نگه نمی دارد

وی ادامه داد: در بحث مالیات بر خانه های خالی، قانون آن به گونه ای نوشته شده است که هیچ انسان عاقلی خانه اش را خالی نگه ندارد. وقتی 50 درصد اجاره ماهانه به عنوان جریمه دریافت می گردد هیچ انسان عاقلی هنگامی که 5 میلیون تومان ارزش اجاره منزل او باشد، دو و نیم میلیون تومان جریمه نخواهد داد در حالی که خانه او نیز خالی خواهد بماند بنابراین اگر این هدف سیاست گذار محقق گردد، درآمد قابل توجهی برای دولت نخواهد داشت اما به هر حال بعضی به گونه دیگری محاسبه می نمایند.

وی در سرانجام اظهار داشت: تمامی فعالیت های مالی مجموعه نهادهای انقلاب اسلامی مشمول مالیات هستند اتفاقاً این نهادها، نهادهای بسیار خوش حسابی هستند و به جهت حساسیت هایی که اخیراً به وجود آمده خوش حسابی آنها بهتر نیز شده است.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1454

به "اخذ مالیات از خانه ها و خودروهای لوکس کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخذ مالیات از خانه ها و خودروهای لوکس کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید