استاندارد USB 4 از مزایای تاندربولت 3 بهره می برد

به گزارش مجله تانی بای، انجمن مجریان USB (USB-IF) اعلام نموده که استاندارد USB 4 بر مبنای تاندربولت 3 واقع شده است و این یعنی می تواند از حداکثر سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی کند.

استاندارد USB 4 از مزایای تاندربولت 3 بهره می برد

اینتل در سال 2011 به همراه اپل استاندارد تاندربولت را توسعه داد که قرار بود علاوه بر سرعت بیشتر، از پروتکل های مختلفی هم پشتیبانی کند. به عنوان مثال، از کابل های تاندربولت می توانید برای اتصال نمایشگرها و هارد درایوها بهره ببرید. اینتل برای تاندربولت 3، علاوه بر پشتیبانی از USB 3.1، به بهره گیری از پورت USB-C روی آورد. به عبارتی دیگر، پورت های تاندربولت از لحاظ ظاهری مشابه پورت های USB-C شدند ولی در عین حال از قابلیت های استاندارد تاندربولت بهره می برند. به همین خاطر کاربران به راحتی می توانند کابل های USB خود را به پورت های تاندربولت وصل نمایند که مثلا اگر اهل استفاده از مک بوک پرو باشید، مطمئنا از این قابلیت به کرات استفاده نموده اید.

اما مساله اینجاست که اتصال گجت های دارای پورت USB به پورت های تاندربولت، منجر به بهره گیری از قابلیت های این استاندارد نمی شود و در نهایت باید به سرعت USB 3.0 بسنده کنید. اگرچه استاندارد تاندربولت قابلیت های بیشتری دارد، ولی به اندازه گجت های مبتنی بر USB پرطرفدار نشده است. بخشی از این موضوع، به پرداخت هزینه برای استفاده از این تکنولوژی شرکت اینتل برمی شود که باعث می شد استفاده از این استناندارد هزینه ساخت را افزایش دهد.

دو سال قبل شرکت اینتل بیان کرد که تمام شرکت ها بدون پرداخت هزینه می توانند از این تکنولوژی استفاده نمایند. به همین خاطر، انجمن USB-IF با بهره گیری از این فرصت تصمیم گرفته قابلیت های تاندربولت 3 را برای USB 4 ارائه کند. استاندارد USB 4.0 می تواند انرژی را با حداکثر سرعت 100 وات انتقال دهد و سرعت انتقال داده آن حداکثر به 40 گیگابیت بر ثانیه می رسد و پهنای باند ویدیو آن برای دو نمایشگر 4K یا یک نمایشگر 5K کافی است. ضمناً باید خاطرنشان کنیم که USB 4 با فناوری های قدیمی USB هم سازگار است.

اگر از کابل های مبتنی بر تکنولوژی USB 3 با پورت USB-C استفاده می کنید، برای بهره گیری از این تکنولوژی احتمالا باید کابل های خود را تعویض کنید. اما کابل های تاندربولت 3 هیچ مسئله ای با این تکنولوژی نخواهند داشت. استاندارد USB 4 پتانسیل زیادی برای موفقیت دارد و می تواند تا حد زیادی مورد استقبال انواع و اقسام کاربران قرار بگیرد. ضمناً اینتل هم خاطرنشان نموده که برند تاندربولت را کنار نمی گذارد و این استاندارد و USB 4.0 در کنار یکدیگر به حیات خود ادامه خواهند داد.

منبع: TechCrunch

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 125

به "استاندارد USB 4 از مزایای تاندربولت 3 بهره می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندارد USB 4 از مزایای تاندربولت 3 بهره می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید