استفاده از ربات برای هرس علفهای هرز در مزارع انگلیس

به گزارش مجله تانی بای، شرکت رباتیک (SRC) یکی از شرکت های مشهور کشاورزی در انگلستان است که اقدام به ارائه خدمات زراعی هوشمند می نماید. اکنون این شرکت در جدیدترین سرویس خود از سه ربات سبک وزن تام ، دیک و هری پرده برداری نموده است.

استفاده از ربات برای هرس علفهای هرز در مزارع انگلیس

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، محصولات زراعی ، توسط یک سیستم هوش مصنوعی به نام ویلما آنالیز می شوند و سپس توسط ربات های سه گانه هرس می گردد.

SRC اکنون ربات مانیتورینگ خود (تام) را راه اندازی نموده است که یک سرویس نقشه برداری علفهای هرز را به کاربران ارائه می دهد. این شرکت همچنین خاطرنشان کرد که جزءعلفهای هرز این ربات ها می توانند سطح مواد شیمیایی موجود در مزرعه ها را بسنجد البته این سرویس در انتظار آزمایشات میدانی اولیه در سال 2020 است.

این سیستم هوشمند دارای سیستم های سنجش آب و هوا ، سنجشگر شرایط زراعی و دوربین است. وزن تقریبی ربات تام 150 کیلوگرم است و در نسخه های آینده ممکن است کمی کاهش یابد. ربات مانیتورینگ تام می تواند 20 هکتار مزرعه را در روز پوشش دهد.

قلب این ربات ماژول است و دارای بخشهای مدیریت انرژی ، رم و حافظه فلش است. دوربین های تام می توانند جزئیات را با وضوح میلی متر مشاهده نمایند و وضوح آن کمتر از 1 میلی متر در هر پیکسل در سطح زمین است. قدرت این محصول از چهار باتری آهن فسفات لیتیوم تامین می گردد.

در حال حاضر این سیستم می تواند گندم را از علفهای هرز پهن برگ تشخیص دهد. بسام واتسون-جونز ، بنیانگذار SRC در این خصوص می گوید استفاده از ربات ها برای تشخیص علفهای هرز نه تنها خطاهای انسانی را از بین می برد، بلکه سرعت هرس را افزایش می دهد.

منبع: انتخاب
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 544

به "استفاده از ربات برای هرس علفهای هرز در مزارع انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ربات برای هرس علفهای هرز در مزارع انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید