اورواچ 2 می خواهد قهرمان های نو را پولی کند و صدای هواداران درآمده است

به گزارش مجله تانی بای، بازی اورواچ 2 (Overwatch 2) در این مدت سر و صدای زیادی به پا نموده است. حال آخرین خبر منتشر شده از این بازی باعث شده تا هواداران به شدت از بلیزارد (Blizzard) ناراحت شده و به این شرکت اعتراض نمایند. اورواچ 2 قرار است یک عرضه دوباره اورواچ 1 با سیاست های تجاری تازه باشد. این حرکت بسیار ریسکی بوده و بلیزارد باید بسیار محتاطانه عمل کند.

اورواچ 2 می خواهد قهرمان های نو را پولی کند و صدای هواداران درآمده است

ماجرا از اینجا آغاز شد که برای یک مدت کوتاه در هفته گذشته، یک اعلامیه در بازی بوجود آمد. در حال حاضر افرادی که دارای بتل پس واتچپوینت (Watch Point Battlepass) هستند، به بازی دسترسی دارند. حال در این اعلامیه گفته شده که تنها افرادی که دارای این بسته هستند، به قهرمان تازه این بازی به نام کریکو (Kiriko) دسترسی خواهند داشت.

مدیر کل و مدیر تبلیغات بلیزارد به نام جان اسپکتور (Jon Spector) در توییتر این موضوع را روشن کرد. او نوشت که این برنامه جزئی از قسمت رایگان بتل پس است. همینطور اینکه به زودی ما شاهد اطلاعات بیشتری از این موضوع خواهیم بود. زمانی که از اسپکتور سؤال شد که آیا می توان قهرمانان را به صورت رایگان دریافت کرد؛ پاسخ داد که راه هایی برای دریافت این شخصیت ها به صورت رایگان در فصل های آینده وجود دارد. پس اگر شما یک قهرمان را از دست دادید می توانید در آینده با راه های مختلف آن را بدست بیاورید.

هواداران اورواچ از این موضوع بسیار ناراحت هستند. به علت اینکه به طور کلی با روند کاری اورواچ از سال 2016 فرق دارد. تمام هواداران تازه و قدیمی اورواچ با این موضوع مخالف هستند که افراد قبل از تجربه یک قهرمان به آن دسترسی داشته باشند. طبق چیزی که در سال 2015 گفته شد، اورواچ همیشه قهرمانان رایگان دریافت خواهد نمود. پس این موضوع به طور کامل با اساس اورواچ مغایرت دارد.

بازیکنان در سراسر دنیا به این موضوع اعتراض دارند. به علت اینکه قرار نبود سیستم بتل پس اورواچ به این شکل عمل کند. حتی در ایمیل خرید بتل پس هم ذکر شده که تنها چند لباس و آیتم برای کرکترها به همراه چند قابلیت دیگر در این بتل پس وجود خواهد داشت. در این ایمیل هیچ حرفی از قهرمان رایگان زده نشده است.

روند کاری اورواچ به طور کامل با این موضوع تفاوت دارد

سیستم اورواچ از ابتدای کار تعیین بود. شما برای تجربه بازی یک مبلغ را پرداخت نموده و به همه چیز دسترسی داشتید. تنها آیتم های ظاهری بودند که به وسیله لوت باکس به شما ارائه می شدند و در ابتدای بازی وجود نداشتند. سیستم خرید قهرمان در عناوینی مثل ایپکس (Apex Legends) وجود دارد. با این تفاوت که این عناوین به طور کلی بازی های فردی هستند و زیاد به کار تیمی وابسته نیستند. این درحالی است که اورواچ به شدت وابسته به کار تیمی و همکاری است. پس کسب امتیاز شما نیز وابسته به کار افراد دیگر است.

همینطور اینکه به طور کلی انتخاب قهرمان هم در این بازی بسیار بیشتر از موارد قبلی اهمیت دارد. مهارت شما نیز در بازی اهمیت دارد اما انتخاب قهرمان نیز بسیار مهم است. حتی بسیاری از بازیکنان در میان بازی قهرمان خود را عوض نموده تا بهتر عمل نمایند. همین اهمیت کار تیمی باعث شد که لیگ اورواچ بتواند تا این حد پیروز عمل کند. در اصل این تعویض کرکتر باعث شد تا عنصر استراتژی در این بازی وجود داشته باشد. چیزی که ما در سبک موبا (MOBA) بیشتر شاهد آن هستیم.

اگر قهرمانان بازی قفل بشوند عنصر استراتژی به طور کامل از آن حذف می گردد. حال اهمیت ندارد که بدست آوردن آن ها چقدر سخت است. اینکار کاملاً با اصالت و طراحی اورواچ مغایرت دارد. اگر بازیکنان از ابتدا به کرکترهای مختلف دسترسی نداشته باشند، نمی توانند برترین کار تیمی را ارائه بدهند. برای مثال اگر فردی در تیم از شما بخواهد که کرکتر خود را عوض کنید تا بهتر به بازی یاری کنید، اگر این کرکتر را نداشته باشید، نمی توانید آن را تغییر دهید. همین باعث محدودیت بیشتر در بازی خواهد شد.

قفل کردن قهرمان ها پشت سیستم بتل پس به شدت به ضرر اورواچ خواهد بود. به علت اینکه هواداران قدیمی خود را نیز از دست خواهد داد. این در صورتی است که باز بودن کرکترها از ابتدا از شاخصه های اصلی اورواچ بوده و بلیزارد با این کار به شدت به این بازی صدمه خواهد زد.

منبع: PCGamer.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 شهریور 1401 بروزرسانی: 26 شهریور 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2103

به "اورواچ 2 می خواهد قهرمان های نو را پولی کند و صدای هواداران درآمده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اورواچ 2 می خواهد قهرمان های نو را پولی کند و صدای هواداران درآمده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید