بدون امکانات پیچیده به فناوری فراوری دارو رسیده ایم

به گزارش مجله تانی بای، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: جوانان ایرانی بدون داشتن امکانات خاص و پیچیده دارو هایی فراوری نموده اند که هیچ تفاوتی با نمونه های مشابه خارجی ندارد.

بدون امکانات پیچیده به فناوری فراوری دارو رسیده ایم

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فراوری بعضی دارو های زیستی با فناوری پیچیده ای همراه است و کشور های زیادی هستند که توان دستیابی به این فناوری های پیچیده را ندارند. اما ایران با کوشش متخصصان خود توانست این راه سخت را به خوبی طی کند.

بعضی دارو های زیستی، فناوری پیچیده ای دارند و تنها چند کشور این دارو ها را فراوری می کردند، اما ایران نیز به جرگه فراوریکنندگان این نوع دارو ها پیوسته است.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام این مطلب، گفت: ایران نه تنها به فناوری فراوری این دارو ها دست پیدا کرد بلکه دارو هایی فراوری نموده ایم که هیچ تفاوتی با نمونه های مشابه خارجی ندارد.

به گفته وی، مصداق اگر علم در ثریا باشد مردمانی از ایران به آن دست می یابند، همین جا معین می گردد، جوانان ما بدون داشتن امکانات خاص و پیچیده و در شرایط تحریم توانستند به این افتخارات نائل شوند.

قانعی ادامه داد: باید به توانایی و دانش این جوانان احترام بگذاریم و برای گذر از این شرایط سخت مالی به آن ها اطمینان کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 772

به "بدون امکانات پیچیده به فناوری فراوری دارو رسیده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدون امکانات پیچیده به فناوری فراوری دارو رسیده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید