برداشت 83 هزار تن محصول پیاز در آذربایجان شرقی

به گزارش مجله تانی بای، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سطح زیرکشت پیاز در استان بالغ بر 1800 هکتار است که از این مقدار مساحت کشت در سالجاری مقدار 83 هزار تن محصول پیاز برداشت شده است.

برداشت 83 هزار تن محصول پیاز در آذربایجان شرقی

جلال رحیم زاده در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این که کاشت و برداشت پیاز به دو صورت تابستانه و پاییزه انجام می گیرد، اضافه کرد: سطح زیر کشت تابستانه پیاز استان 120 هکتار است که عمدتا در شهرستان های عجب شیر و آذرشهر کشت می گردد.

وی ادامه داد: میزان فراوری محصول تابستانه پیاز استان نیز حدود 5000 تن است که در داخل استان مصرف می گردد.

وی با بیان این که سطح زیر کشت پاییزه پیاز استان 1680 هکتار است، اضافه کرد: این میزان عمدتا در شهرستان های عجب شیر، شبستر، بناب، ملکان، آذرشهر، اسکو و هوراند کشت می گردد.

رحیم زاده بیان نمود: میزان فراوری محصول پاییزه پیاز استان حدود 78 هزار تن است که علاوه بر تامین احتیاج داخلی استان به سایر استان های همجوار نیز ارسال می گردد.

وی میانه فراوری محصول پیاز در هر هکتار را 47 تن بیان نمود و گفت: ارقام عمده مورد کشت پیاز در استان شامل زرقان، قرمز آذرشهر، النا، گلدن و ارقام محلی است.

وی به عمده مسائل فراوری محصول پیاز در استان اشاره نمود و اضافه کرد: محدودیت منابع آبی جهت کاشت پیاز به خصوص در شهرستان های حوزه دریاچه ارومیه، عدم وجود صنایع تبدیلی متناسب برای فرآوری پیاز در سطح استان و وجود محدودیت های صادراتی برای صادارات محصول مازاد پیاز استان از جمله موانع فراوری پیاز در استان است.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، مدیر امور زراعت این سازمان افزایش سطح زیر کشت نشایی پیاز و استفاده از روش های نوین آبیاری از جمله کاربرد نوار تیپ در آبیاری مزارع پیاز جهت کاهش مصرف آب را از اقدامات انجام یافته در زمینه افزایش فراوری پیاز بیان نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1848

به "برداشت 83 هزار تن محصول پیاز در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت 83 هزار تن محصول پیاز در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید